Gå til innhold

Dere som blir raskt gravide, men har mistet/tatt abort

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tok for snart 6 uker siden kirurgisk abort da det viste seg at babyen hadde trisomi 18. Aborten ble gjennomført i uke 14, en helt forferdelig opplevelse.

Nå i ettertid tenker jeg konstant på å bli gravid igjen. Etter aborten blødde jeg i 14 dager, og så kom mensen tilbake nøyaktig fire uker etter aborten. Første mens etter aborten ble nettopp ferdig, og jeg er så klar for å bli gravid igjen…

Har to friske barn fra før som ble unnfanget på 1. og 2. forsøk. Før jeg fikk disse barna var jeg gjennom en exu som også ble unnfanget på første forsøk.

Så jeg er jo veldig fruktbar, og er utrolig glad for det. Men av en eller annen grunn nå er jeg så redd for at det skal bli vanskelig denne gangen.

Vil gjerne høre fra andre som har blitt relativt raskt gravide, men som meg måtte ta abort eller mistet underveis. Ble dere like raskt gravide etter aborten? 

Anonymkode: 39f11...474

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må være helt j*vlig å gå gjennom 💔

Jeg hadde en MA i august (utskrapning) og november (utskrapning). Er 40 og ble gravid på første forsøk etter første MA (første graviditet var en overraskelse). Etter den andre aborten... la oss si at jeg vet bedre om et par uker 😅 Men fikk mensen 5-6 uker etter utskrapningen og virkelig håper å at neste gang lykkes vi 🙂 Legen som undersøkte meg for å fastsette diagnosen nå i november mente at jeg bare hadde maks uflaks.

Det er tydeligvis noen indikasjon (litt usikker på om det er forskning) på at man er mer fruktbar etter SA/MA, men hvordan dette påvirker utfallet vet jeg ikke. 

Endret av CatMom82
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde først 4 aborter, før jeg fikk en frisk gutt som ble født til termin. Så hadde jeg 5 aborter til etter han ble født. Etter det måtte jeg gjennom en dødfødsel i uke 30, før en abort til. Nå er jeg i uke 38, og alt ser ut til å gå bra. 
Har blitt gravid på 1-2.forsøk alle gangene, men har store problemer med å beholde fostrene. 

Anonymkode: 6454c...4ff

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid omtrent med én gang jeg sluttet på p-pillene, men mistet i MA uke 5 (oppdaget uke 9). Etter det tok det 10 måneder før jeg ble gravid igjen, og er i uke 15 nå. De 10 månedene virket som en evighet der og da, men nå er jeg bare veldig takknemlig for et foster som utvikler seg normalt:)

Anonymkode: e2f94...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...