AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #1 Skrevet 16. januar 2023 Har to barn på 3,5 år og 7 mnd Et lite soverom, og et litt større med Walkin closet De må foreløpig dele soverom, men skal de ha det lille? Det er det plass til en dobbeltseng, evt køyeseng , men ikke to enkeltsenger. Eller det litt større med Walkin closet? Vanskelig... Anonymkode: 56635...10f
Guddla Skrevet 16. januar 2023 #2 Skrevet 16. januar 2023 Hadde gitt ungene størst rom. Der skal de jo ha tingene sine og leke der på sikt. 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #3 Skrevet 16. januar 2023 Hvordan ser huset ut ellers? Kommer soverommet til å være kun for søvn, eller skal de ha lekeområde der inne? Dersom dere har bitteliten stue i tillegg, så ville jeg gitt det største rommet til ungene. Anonymkode: d7470...149 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #4 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan ser huset ut ellers? Kommer soverommet til å være kun for søvn, eller skal de ha lekeområde der inne? Dersom dere har bitteliten stue i tillegg, så ville jeg gitt det største rommet til ungene. Anonymkode: d7470...149 Vi har stor stue det de har egen lekekrok Leiligheten er 100 kvadrat så det e stua/kjøkkenet som et stort. Gangen, badet, soverom er mer i liten størrelse. Foreløpig nå så har vi to dobbeltsenger på det store soverommet fordi de vil sove sammen alle. Men er det best med to enkeltsenger på det store da til de? Anonymkode: 56635...10f
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #5 Skrevet 16. januar 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har stor stue det de har egen lekekrok Leiligheten er 100 kvadrat så det e stua/kjøkkenet som et stort. Gangen, badet, soverom er mer i liten størrelse. Foreløpig nå så har vi to dobbeltsenger på det store soverommet fordi de vil sove sammen alle. Men er det best med to enkeltsenger på det store da til de? Anonymkode: 56635...10f Jeg hadde valgt køyeseng til ungene på det lille rommet Anonymkode: d7470...149
Chailatte Skrevet 16. januar 2023 #6 Skrevet 16. januar 2023 Vi har lik soveromsløsning som dere tror jeg - et stort hovedsoverom, 2 mindre soverom hvor ene er walkin. Vi har ikke barn enda, men når første kommer blir det som ikke er walkin omgjort til barnerom, når nummer 2 kommer ryker walkin og blir barnerom det og. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #7 Skrevet 16. januar 2023 Guddla skrev (14 minutter siden): Hadde gitt ungene størst rom. Der skal de jo ha tingene sine og leke der på sikt. Tenker det samme - kan de ha lekerom i garderoben? Mindre rot i stua Anonymkode: 38c34...a4b 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #8 Skrevet 16. januar 2023 Chailatte skrev (7 minutter siden): Vi har lik soveromsløsning som dere tror jeg - et stort hovedsoverom, 2 mindre soverom hvor ene er walkin. Vi har ikke barn enda, men når første kommer blir det som ikke er walkin omgjort til barnerom, når nummer 2 kommer ryker walkin og blir barnerom det og. Vi kan ikke lage eget barnerom av walkin fordi det ikke er vindu der. Men tenker du at det da blir en forlengelse av rommet? Anonymkode: 56635...10f
Chailatte Skrevet 16. januar 2023 #9 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi kan ikke lage eget barnerom av walkin fordi det ikke er vindu der. Men tenker du at det da blir en forlengelse av rommet? Anonymkode: 56635...10f Ååå skjønner. Vårt walkin er opprinnelig registrert som soverom, så vi tenker å fjerne walkin helt. Hovedsoverommet har mer enn nok plass til klesskap i vårt tilfelle. Nå er walkin en luksus for oss som vi nok må kvitte oss med når det blir flere småtroll (om vi er så heldige, selvsagt).
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #10 Skrevet 16. januar 2023 Jeg ville gitt dem det største. Da kan ha mer leker der (og mindre i stua..), samt plass til pult når den tid kommer etc. Anonymkode: aab1f...538 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #11 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville gitt dem det største. Da kan ha mer leker der (og mindre i stua..), samt plass til pult når den tid kommer etc. Anonymkode: aab1f...538 Helt enig med deg. Hvilke senger tenker du? Køyeseng, dobbeltseng, enkeltsenger? Anonymkode: 56635...10f
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #12 Skrevet 16. januar 2023 Jeg ville ha gitt dem det største med køyeseng. Så kan walkin være lekeområdet deres. Et trangt småbarnsrom er ikke morsomt for noen. Anonymkode: 3ba57...e31 1
Daria Skrevet 16. januar 2023 #13 Skrevet 16. januar 2023 Generelt sett bruker vel barn soverommene sine mer enn de voksne, så jeg ville tenkt at det naturlige er at de får det store rommet. Dere kan jo bruke garderoben uavhengig av hvem som sover på rommet utenfor. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #14 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Helt enig med deg. Hvilke senger tenker du? Køyeseng, dobbeltseng, enkeltsenger? Anonymkode: 56635...10f Køyeseng evt to enkeltsenger, om dere ser det er praktisk med en form for "romdeler" mellom sengene. Feks ei hylle eller noe. Kommer ann på kvm og planløsning. Fordelen med køyeseng er mer gulvplass til leker og andre møbler, barna, værtfall eldste, blir jo snart i en alder hvor de vil ha med venner på besøk og kanskje vil trekke seg litt tilbake. Anonymkode: aab1f...538
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #15 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Køyeseng evt to enkeltsenger, om dere ser det er praktisk med en form for "romdeler" mellom sengene. Feks ei hylle eller noe. Kommer ann på kvm og planløsning. Fordelen med køyeseng er mer gulvplass til leker og andre møbler, barna, værtfall eldste, blir jo snart i en alder hvor de vil ha med venner på besøk og kanskje vil trekke seg litt tilbake. Anonymkode: aab1f...538 Ja forstår det. Kanskje det lureste er to enkle senger da? Redd for at hun ikke vil sove i køyeseng også vil de heller sove sammen osv.. Anonymkode: 56635...10f
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #16 Skrevet 16. januar 2023 De vil nok ikke sove sammen i evig tid, og akkurat nå ligger vel minste i en form for sprinkelseng? Hvor mange kvm er rommet? Anonymkode: aab1f...538
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #17 Skrevet 16. januar 2023 Jeg ville gitt dem det store. Ikke så mye for lek. Men 7 åringen vil gradvis ønske egentid fremfor lekekrok i stua. Og det gir mulighet for privatliv om dere har regler rundt dette. Eventuelt (om du er alene) latt 3,5 åringen sove i egen seng med deg på det store rommet, i åpen walk-in, mens 7 åringen fikk det minste. Anonymkode: d9e54...c7f 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #18 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De vil nok ikke sove sammen i evig tid, og akkurat nå ligger vel minste i en form for sprinkelseng? Hvor mange kvm er rommet? Anonymkode: aab1f...538 Akkurat nå så ligger minste med meg i en dobbeltseng, og 3,5 åringen sover med pappaen, fordi hun ikke vil ligge alene. Så jeg og samboer har delt oss på hversitt rom. Jeg er kjempedårlig på kvadratmeter, men kanskje hmmm.. Anonymkode: 56635...10f
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #19 Skrevet 16. januar 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ville gitt dem det store. Ikke så mye for lek. Men 7 åringen vil gradvis ønske egentid fremfor lekekrok i stua. Og det gir mulighet for privatliv om dere har regler rundt dette. Eventuelt (om du er alene) latt 3,5 åringen sove i egen seng med deg på det store rommet, i åpen walk-in, mens 7 åringen fikk det minste. Anonymkode: d9e54...c7f 7åringen er bare 7 måneder:) Anonymkode: d7470...149
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #20 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ville gitt dem det store. Ikke så mye for lek. Men 7 åringen vil gradvis ønske egentid fremfor lekekrok i stua. Og det gir mulighet for privatliv om dere har regler rundt dette. Eventuelt (om du er alene) latt 3,5 åringen sove i egen seng med deg på det store rommet, i åpen walk-in, mens 7 åringen fikk det minste. Anonymkode: d9e54...c7f Han er 7 mnd, ikke 7 år. Så 3,5 åringen er eldst. 😄 Anonymkode: 56635...10f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå