Gå til innhold

Å reise med flere. Hvordan gjør dere det med bestilling og overnatting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er flere som har snakket om å reise på ferie i sommer sammen. Stort sett familie, muligens noen venner. Vi er et eller, kanskje to par som har med et barn hver (1år). 

Vi har diskutert reisemål, men jeg merker at alle ikke er enig. De fleste vil et sted med varme og strand, noen vil være et et rolig sted, andre et sted med mer liv (noen er singel, noen er uten barn, så forståelig). Jeg heller mot å reise et sted hvor vi har alt i gåavstand eller en kort busstur unna, og gjerne litt liv og ting å se på. Da er det lett å dele oss. Ser for meg at vi går oppi hverandre dersom vi er et lite sted hvor vi ender opp med å gjøre alt sammen. 

Vi har også diskutert hvor vi skal bo. Noen foretrekker hotell, men det blir jo raskt litt dyrt. Jeg er også vant med å leie hus slik at alle kan samles for måltider. Men hvis vi leier noe sammen, hvordan gjør vi det med romfordelig og betaling? Pris per person eller per rom?

En annen ting som er frustrerende, det er at noen er litt "lat", de ser ikke poenget i å bestille tidlig. Jeg ser for meg at det blir vanskeligere å finne hus å leie eller hotell med rom til alle jo nærmere sommeren vi kommer. Det er også synd om vi finner bra tilbud på fly eller overnatting og ikke kan slå til. Hva gjør man da? Er det et overtramp om de som ønsker å bestille tidlig, sier "i morgen bestiller vi, x familie og y familie fly til Granca dato-dato"? Er redd det vil virke som vi bestemmer da. Eller er det billigste å vente nærmere sommeren?

Og hvem bestiller? Man kan vel risikere at det ikke er nok flybilletter om alle bestiller hver for seg? Legger noen ut? Eller er det best å bestille hver for seg mtp forsikring om noen blir syk?

Anonymkode: 218c0...684

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi reiser ofte en stor gjeng sammen, både single og par (men ingen barn). Det begynner som regel med at noen kommer med forslag til sted (iår i Sicilia, men ikke bestemt område ennå). Vi deler pr person, selv om noen ender opp på eget rom og andre deler. Barn på rom med foreldre i barneseng hadde ikke vi regnet med da (om vi hadde  hatt med barn)

Vi bestiller våre egne flybilletter, noen ganger vil noen dra tidligere eller reise hjem  senere, eller foretrekker spesifikke flyselskap pga bonus etc. 

Noen hos oss er også "late" og blir bare med på det som blir bestemt (og da klager aldri på stedet/huset), mens andre er engasjerte og tar seg av bestilling av bosted etc når alle har godkjent det.

Aldri vært et problem, og når vi er på stedet gjør vi mye sammen, men noen av parene vil ofte ha litt mer partid og gå for seg selv. Alt er ok. Vi har ingen konflikter, alle er veldig chill.

Og reise med stor gjeng er veldig gøy! Så lenge alle er litt runde i kantene og at man tolererer mennesker med annen personlighet enn deg selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...