AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #61 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): samme her. Ikke engang nødvendigvis overvektige, bare tunge, som i 90 + kg. Man må være over 220 cm høy for å ikke være overvektig på 120 kilo. Man må være 2 meter for å ikke være overvektig på 100 kilo. Riktig nok har noen få svært veltrente menn så mye muskelmasse at de kan være noen kilo mer, men på de aller aller fleste er det overflødig fett som gjør dem for tunge. Anonymkode: f5a5c...dc5 Mange der ute med "tung beinbygning" vet du. Anonymkode: 1a4a4...ed9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juliv Skrevet 6. august 2024 #62 Del Skrevet 6. august 2024 Supermerry skrev (På 3.8.2024 den 1.59): Nå trenger man jo ikke være fet for å nærme seg 120 kilo. Særlig i Nord-Europa har vi mange høye mennesker; i særdeleshet i Nederland, som har verdens høyeste befolkning. Det er ikke de fleste som er veldig høye, men det er vanlig nok til at man daglig ser menn som er rundt 190 cm høye, og ganske ofte ser man menn som er rundt to meter høye. Disse mennene er gjerne MAGRE hvis de veier under hundre kilo. Jeg har møtt menn som er normalt slanke/kanskje et par kilo for mye etter de strengeste skjønnhetsidealene, som veier rundt 110 kilo. Dette er FØR de evt blir litt lubne/tykke. At møbler lages for "little people" er et vel så interessant tema som at tykke mennesker ødelegger møblene. For disse er jo kun tykke fordi de ikke er særlig høye. 250 kilo tilsammen for to mennesker er ikke å være særlig fet/ekstremt overvektig for høye menn. En person må være 219 cm høy for å veie 120 kg og ha en BMI på 25. For å veie 110 kg og ha en BMI på 25, må en person være omtrent 210 cm høy. En mann som er 190 cm høy og veier 110 kg, vil ha en BMI på 30.5, som klassifiseres som fedme ifølge verdens helseorganisasjons (WHO). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermerry Skrevet 6. august 2024 #63 Del Skrevet 6. august 2024 Juliv skrev (1 time siden): En person må være 219 cm høy for å veie 120 kg og ha en BMI på 25. For å veie 110 kg og ha en BMI på 25, må en person være omtrent 210 cm høy. En mann som er 190 cm høy og veier 110 kg, vil ha en BMI på 30.5, som klassifiseres som fedme ifølge verdens helseorganisasjons (WHO). Jeg refererte ikke til mennesker som har attestert godkjent BMI i innlegget mitt; jeg referete til mennesker som ikke er fete - noe som pleier være synonymt med det engelskmennene kaller obese, som er grov overvekt. Jeg spesifiserte også et par kilo for mye, nettopp for å understreke at jeg snakket om mennesker som kanskje har litt for høy vekt, men ikke er fete. Det er stor forskjell på litt/lett overvekt og fedme. Fedme pleier innebære at man bør slanke seg 30-40 kilo, og er altså ikke det jeg refererte til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå