AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #1 Skrevet 16. januar 2023 Har lagt merke til at enkelte raser har større sannsynlighet for å være notoriske bæsjespisere. For eksempel whippeter. Veldig synd, kunne tenkt meg whippet egentlig men den bæsjetingen er bare så motbydelig Hvorfor er det slik? Hvilke andre raser har den tendensen? Anonymkode: 2bd5d...9b5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #2 Skrevet 16. januar 2023 Jeg har en labrador. Hun spiser ikke hundebæsj, men prøver seg på hestebæsj, sauebæsj og kaninbæsj. Men det blir bedre med trening. Men kjenner en annen labrador som spiser alt hun finner av hundebæsj, også sin egen. Anonymkode: b8769...736
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #4 Skrevet 16. januar 2023 Trodde alle hunder spiste bæsj. Ekle dyr. Anonymkode: 809a4...3ee 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #5 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Trodde alle hunder spiste bæsj. Ekle dyr. Anonymkode: 809a4...3ee Nope, ikke alle. Min schæfer gjør det ikke, blant mange andre hunder. Tenk at noen mennesker tenner seksuelt på bæsj og tiss. Det er faen meg ekkelt. Anonymkode: eef94...53b 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #6 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Trodde alle hunder spiste bæsj. Ekle dyr. Anonymkode: 809a4...3ee Ikke alle hunderaser spiser egen bæsj ihvertfall. Dessuten er det ikke vanskelig å lære dem til å ikke lukte på og spise annen bæsj. Men,du vet at små menneskebarn faktisk også kan finne på å spise bæsjen sin hvis ingen passer på? Anonymkode: aaf5d...314 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #7 Skrevet 16. januar 2023 6 hours ago, Rucula said: Labradorer er kjent for å spise bæsj! Labradorer spiser egentlig alt 🤣 Anonymkode: b8769...736
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #8 Skrevet 16. januar 2023 En whippet er en sighthound og bør derfor være i bånd hele tiden, så da får du jo uansett fulgt med og passet på at den ikke spiser noe den ikke skal spise. De fleste hunder elsker kattebæsj, og spiser gjerne hestebæsj og annet dyrebæsj også. Jeg har ikke hørt at whippeten grafser i seg hundebæsj mer enn andre raser Anonymkode: 2965b...deb
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #9 Skrevet 17. januar 2023 Jeg har aldri hørt at whippeten (eller mynder generelt) var av typen som har lett for å spise avføring, verken etter hunder eller andre dyr. Men kjenner personlig kun en whippet, og den spiser i alle fall ikke noen form for avføring. Min egen hund, en shetland sheepdog, har aldri spist avføring. Heller ikke etter katt. Som noen påstår "alle" hunder gjør lenger oppe i tråden... Anonymkode: 4d4be...e54
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #10 Skrevet 17. januar 2023 En jeg kjenner fikk seg en hund til å ha med seg på jakt som ikke bare spiste bæsj, men rullet seg i den. Det er jo veldig hyggelig, spesielt når mennesker har gjort fra seg i skogen.. Husker ikke helt rasen, men trooor det er en fuglehund. Anonymkode: 570fb...78f
Siris Skrevet 17. januar 2023 #11 Skrevet 17. januar 2023 Har en tysk jaktterrier og en border terrier som brukes til jakt. Når dem er ute og jakter tar dem seg gjerne en bit av både elg, rådyr og hare bæsj på sin ferd 😅🙈
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #12 Skrevet 17. januar 2023 Jeg har hatt to hunder av samme rase, ganske like på de fleste områder utenom at den ene var sprø etter bæsj og slukte alt vi kom over på tur hvis jeg ikke passet på hele tiden. Den andre har aldri vist noen tendenser til å ville spise det. Så vil tro det er ganske individuelt? Anonymkode: 3703a...d7b
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #13 Skrevet 17. januar 2023 Oppdretter kan kanskje svare for den hunden du vil ha, da. Oppdretteren til den nyeste min (som ikke er interessert i det) sa på forhånd at ingen av foreldrene spiste bæsj og at ingen av valpene heller gjorde det, og det stemte godt. Når søsteren min skulle kjøpe sin valp fikk hun beskjed av oppdretter om at valpene i det kullet prøvde å spise egen bæsj etter å ha gjort fra seg, og det stemte. Så hun måtte være veldig på for å forhindre at hunden snudde seg og spiste avføringen sin i starten før den ble husren. Anonymkode: 3703a...d7b
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #14 Skrevet 17. januar 2023 Har hatt 2 engelsk springer spanieler og en Shetland sheepdog. Alle elsket spesielt rådyrbæsj, men også hestebæsj og kattebæsj ble slukt om de fikk sjansen. De brydde seg ikke om hundebæsj eller egen bæsj heldigvis. Anonymkode: ae4c1...9da
Grüner Skrevet 17. januar 2023 #15 Skrevet 17. januar 2023 Les dette: https://hundehelse.no/hvorfor-spiser-hunden-min-andre-hunders-avforing/
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #16 Skrevet 17. januar 2023 Gi riktig, og næringsrik mat. Da får hunden det den trenger gjennom maten du gir, heller enn å måtte finne næring andre steder. Anonymkode: 288de...acd 1 1
Gjest Linny111 Skrevet 18. januar 2023 #17 Skrevet 18. januar 2023 On 1/17/2023 at 4:51 PM, AnonymBruker said: En jeg kjenner fikk seg en hund til å ha med seg på jakt som ikke bare spiste bæsj, men rullet seg i den. Det er jo veldig hyggelig, spesielt når mennesker har gjort fra seg i skogen.. Husker ikke helt rasen, men trooor det er en fuglehund. Anonymkode: 570fb...78f Det gjør min labrador også, ruller seg i revebæsj. Skikkelig digg. 🤢
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #18 Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 17.1.2023 den 17.47): Jeg har aldri hørt at whippeten (eller mynder generelt) var av typen som har lett for å spise avføring, verken etter hunder eller andre dyr. Men kjenner personlig kun en whippet, og den spiser i alle fall ikke noen form for avføring. Min egen hund, en shetland sheepdog, har aldri spist avføring. Heller ikke etter katt. Som noen påstår "alle" hunder gjør lenger oppe i tråden... Anonymkode: 4d4be...e54 Har min første whippet og den er lynkjapp på å spise bæsj den finner ute! Den går i bånd,men det ligger utrolig mye dritt rundt i veikanter/på gresset. Men spiser ikke sin egen avføring. Aldri opplevd med andre raser jeg har hatt. Men har dog hatt andre raser som ruller seg i avføring de finner ute, det gjør ikke whippeten heldigvis! Anonymkode: db937...71d 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #19 Skrevet 21. januar 2023 Føler at "grisete" atferd ofte går hånd i hånd, dvs at de vannhundene/doodlene/retrieverne etc som spiser alt og som eeelsker å rulle rundt i gjørme og lignende, de har gjerne lavere terskel for å spise/rulle seg i bæsj også. De hundene jeg har hatt som er litt "finere på det" har hatt null interesse. Men det er min erfaring da, om whippeter er notoriske bæsjespisere så passer det ikke inn i den teorien, så fine på ting som de er, men jeg har ikke hørt akkurat dét før heller (jeg har selv hatt to, som helst ikke ville møkke seg til og som var kjempekresne, null interesse for bæsj). Anonymkode: 51067...fa1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #20 Skrevet 21. januar 2023 Seriøst, hva feiler det hundene egentlig? 🤔🤢 Anonymkode: 0ec16...e4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå