Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Menn og kvinner er ulike det er det ikke tvil om. Men hvorfor har vi damer så mye mer behov for ‘’å snakke ut om tingene’’ enn det menn har? Er det bare kjønn som avgjør det eller ligger det i personligheten? Hva mener du? Menn svarer med enstavelsesord og kvinner holder lange foredrag.🤣

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klarer ikke å svare med enkle enstavelse ord. Da man ser slikt også hos menneske aper (prat er da lyder), så er det vel noe vi har med oss fra oldtiden og evolusjonen. Syns hypotesen om at kvinner var mer avhengige av komplekse sosiale relasjoner med andre kvinner, enn menn med andre menn (og kvinner). Det å leve som vi gjør nå, er historisk sett noe nytt. Mye av vår biologi kommer fra en eller annen variant av bokollektiv. Da kunde kvinner snakke mye med flerstavelses ord med andre kvinner, og menn kunde stuttre frem enstavelsesord til andre menn...

Skrevet

Drama. Alltid.

Anonymkode: 63606...099

Skrevet

Ser at det er en greie, men har aldri opplevd det selv. Alle jeg har datet eller vært sammen med har vært menn som har hatt behov for å praaate og prate, mens jeg som er kvinne har ikke noe behov for å prate i det uendelige om ting. Kan gjerne være med i en diskusjon om et eller annet engasjerende tema, men følelser og sånt har jeg ikke behov for å prate om. 

Min nåværende mann er heldigvis ikke så ille. Sikkert derfor jeg har holdt ut med han så lenge 😅

Anonymkode: 1c913...668

• Liker 2
Skrevet

Vet ikke, men jeg snakket ut om noe som har forstyrret meg i nesten ett år. Nå kan jeg endelig sove, har ikke sovet godt i nesten ett år. Samtidig blitt mer ro for meg. Så det er viktig for meg å snakke ut, for å unngå å bli gal faktisk. Men hvorfor er vanskelig å si.

Anonymkode: 74875...414

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...