AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #1 Skrevet 16. januar 2023 Vi er i 40-åra og forrige uke fortalte ei venninne at hun skal skilles fra mannen. De har vært sammen i 20 år. Dagene i etterkant har for min del vært preget av uro og en angstfølelse innvendig, mitt verste mareritt er samlivsbrudd. Mannen min og jeg har det veldig fint sammen og har et langt og stødig forhold. Nå kjenner jeg at det er så viktig å ikke ta hverandre for gitt og vise gjennom ord og handling at man er glad i hverandre. Vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget, jeg er bare litt lei meg i dag. Anonymkode: 6f4e2...f97 5
Rødstrupa Skrevet 16. januar 2023 #2 Skrevet 16. januar 2023 Det er ikke noe uvanlig at folk bryter opp og skiller seg. Det er jo ulike grunner for det. Dersom ekteskapet har skrantet i flere år av ulike årsaker som krangling, utroskap mm.er det bedre å bryte opp og gå videre og finne seg en ny livsledsager eventuelt. Men dersom dette skjer med nære venner uten at man har hatt noen peiling på hva som var i vente blir man naturlig nok lei seg på deres vegne….Og man blir minnet på at ingenting alltid varer evig😌♥️Vi får stelle pent med partnerne våre! 1 1
Hjelpsom Skrevet 16. januar 2023 #3 Skrevet 16. januar 2023 19 minutter siden, AnonymBruker said: Nå kjenner jeg at det er så viktig å ikke ta hverandre for gitt og vise gjennom ord og handling at man er glad i hverandre. Vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget, jeg er bare litt lei meg i dag. Anonymkode: 6f4e2...f97 Der har du essenssen. Gjør du som du tenker der så er det vel ikke så mye annet du kan gjøre. Det kan være lett å glemme i hverdagen og hvis man går å grunne på egne problemer. Hvis at du er glad i partneren din, si deg og gi både oppmuntring og skryt. Gjør tings sammen hjemme og ute og ikke glem å delta i familieaktiviterer. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #4 Skrevet 16. januar 2023 Skilsmisse er smittsomt. Skjønner TS godt. Har sett dette flere ganger med konas venninner. Sammen i 10-20 år. Kona går fra mannen. Går på tinder, arrangerer jentekvelder, fram med de høye støvlettene og leopardtoppen, ut på byen. Misery wants Company. Så begynner de andre mødrene å spørre seg selv om dette er alt og blir med ut på byen som wingman til sin single venninne og de treffer en kompisgjeng . Så ruller ballen. Anonymkode: eec7a...29f 3
Rødstrupa Skrevet 16. januar 2023 #5 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Skilsmisse er smittsomt. Skjønner TS godt. Har sett dette flere ganger med konas venninner. Sammen i 10-20 år. Kona går fra mannen. Går på tinder, arrangerer jentekvelder, fram med de høye støvlettene og leopardtoppen, ut på byen. Misery wants Company. Så begynner de andre mødrene å spørre seg selv om dette er alt og blir med ut på byen som wingman til sin single venninne og de treffer en kompisgjeng . Så ruller ballen. Anonymkode: eec7a...29f Wow, håper virkelig ikke at det er tilfelle. Dersom smitteeffekten er så stor kan man virkelig lure på hva tosomheten har hatt av verdi! Håper og tror at de fleste ektefeller/samlivspartnere vet å vise: kjærlighet støtte stolthet raushet trofasthet til hverandre🙃😌♥️ 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #6 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skilsmisse er smittsomt. Skjønner TS godt. Har sett dette flere ganger med konas venninner. Sammen i 10-20 år. Kona går fra mannen. Går på tinder, arrangerer jentekvelder, fram med de høye støvlettene og leopardtoppen, ut på byen. Misery wants Company. Så begynner de andre mødrene å spørre seg selv om dette er alt og blir med ut på byen som wingman til sin single venninne og de treffer en kompisgjeng . Så ruller ballen. Anonymkode: eec7a...29f Ble skilt mange år siden, aldri vært så lykkelig som da. Ikke noe misery, var spesielt glad i livet at jeg var fri... ble en del venninne kvelder, men vi hadde det fantastisk, ingen som klaget over at de ikke hadde mann. Anonymkode: 1bc38...75c 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #7 Skrevet 16. januar 2023 Skilsmisse er smittsomt. Da jeg ble skilt var jeg tydelig overfor mine venninner at det var mange ulemper med å bli skilt også. Anonymkode: 2b72c...f37
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #8 Skrevet 16. januar 2023 Men hvorfor er skilsmisse smittsomt? Anonymkode: 1bc38...75c
Tiuren Skrevet 16. januar 2023 #9 Skrevet 16. januar 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Men hvorfor er skilsmisse smittsomt? Anonymkode: 1bc38...75c Det kan være fordi man begynner å reflektere over at livet ikke er slik man vil ha det, og ser at ander våget. Eller fordi man begynner å dyrke en ide om at gresset ser grønnere ut på andre siden av en skilsmisse.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #10 Skrevet 16. januar 2023 Tiuren skrev (1 time siden): Det kan være fordi man begynner å reflektere over at livet ikke er slik man vil ha det, og ser at ander våget. Eller fordi man begynner å dyrke en ide om at gresset ser grønnere ut på andre siden av en skilsmisse. Eller fordi man har hatt lyst til å skilles lenge, men ikke turt å ta steget. Når man så ser at det går bra med ei venninne som skilles, så tør man selv også. Anonymkode: 768e5...08e 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #11 Skrevet 16. januar 2023 Jeg skilte meg for 5 mnd siden. Ei venninne holdt litt på som deg, var skikkelig lei seg på mine vegne osv, spurte hele tiden om det gikk bra, sa at vi så lei oss ut. Det var utrolig irriterende og jo mer hun maste jo mer avvisende ble jeg. Det var absolutt ingen dramatikk eller noe særlig sårede følelser inne i bildet. Vi hat et fantastisk samarbeid om ungene og var begge enige om at dette var det beste. Vi er lykkelige begge to, og barna tar det helt fint. Bare min venninne som syntes det var ordentlig kjipt 🤣 Skilsmisse trenger ikke å være så ille. Anonymkode: b5f32...270 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #12 Skrevet 16. januar 2023 Jeg blir ofte litt lettet jeg, i mangel på bedre ord, når jeg hører at noen andre skiller seg. Misforstå meg rett altså, det er selvsagt trist og jeg vil jo ikke at det skal skje, men i og med at så mange som 50 prosent skilles så føler jeg at de andre tar den "støyten". Sånn at vi kanskje kan bli værende på den positive siden av statistikken. Bare en barnslig tanke jeg har lagt meg til. Anonymkode: ef977...337 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #13 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nå kjenner jeg at det er så viktig å ikke ta hverandre for gitt og vise gjennom ord og handling at man er glad i hverandre. Tenker at du burde bruke denne muligheten nå, og faktisk snakke med mannen din om dette. Bruk muligheten til å forbedre parforholdet slik at det blir enda bedre og sterkere enn det allerede er. Anonymkode: 08700...6ca 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #14 Skrevet 16. januar 2023 Her høres det ut som at du projiserer dine følelser på venninna di? At du ikke ønsker å skilles betyr ikke at de ikke gjør det rette for seg. Mange blir lykkeligere av å gå ut av et forhold som er feil og ødelagt. Anonymkode: df6c4...474 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå