AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #1 Skrevet 16. januar 2023 Hei! Reiser for første gang og det i selskap med jobben:( vet ingenting om hvordan dette med innsjekk av bagasje og billett eller boarding funker. Noen her som er god på dette og vil hjelpe meg? Når skal jeg sjekke meg inn. Alle bruker en app og vi skal møte opp på flyplassen 1 time og 30 minutter før avreise. Søkte på nettet og forstod at innsjekk er «completed» en time før? Anonymkode: 86dde...ab9
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #2 Skrevet 16. januar 2023 Lureste du gjør er å alliere deg med en av de andre reisende. Si at dette er din første flyreise og om de kan hjelpe deg på Flyplassen. Et tips til sikkerhetskontrollen. Du kan bare ha maks 100 milliliter flytende væske gjennom. Det vil si at du må sjekke evt velvære produkter for å se om det overstiger det. Gjør de det kan de lovlig *konfiskere* det og du vil ikke få det tilbake. Anonymkode: 34f4d...ae7
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #3 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Et tips til sikkerhetskontrollen. Du kan bare ha maks 100 milliliter flytende væske gjennom. Det vil si at du må sjekke evt velvære produkter for å se om det overstiger det. Gjør de det kan de lovlig *konfiskere* det og du vil ikke få det tilbake. Anonymkode: 34f4d...ae7 Det er 100 ml per beholder, pakket i en gjennomsiktig pose som er maks. 1 liter. Egnede småflasker fås kjøpt bl. a. på apotek og Clas Ohlson. Lurt å lese denne før man skal reise for første gang, ts. Gjelder altså hva du kan ha i håndbagasjen, med inn på flyet. https://luftfartstilsynet.no/passasjer/hva-er-lov-i-bagasjen/regler-for-flytende-vaske-i-handbagasejn/ Hvis du har medisiner som du trenger på turen, ikke pakk det i bagasje som sjekkes inn. Det hender dessverre at bagasjen er forsinket eller forsvinner. Anonymkode: 5efde...87e
Voyager Skrevet 17. januar 2023 #4 Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 16.1.2023 den 13.04): Hei! Reiser for første gang og det i selskap med jobben:( vet ingenting om hvordan dette med innsjekk av bagasje og billett eller boarding funker. Noen her som er god på dette og vil hjelpe meg? Når skal jeg sjekke meg inn. Alle bruker en app og vi skal møte opp på flyplassen 1 time og 30 minutter før avreise. Søkte på nettet og forstod at innsjekk er «completed» en time før? Anonymkode: 86dde...ab9 Kan du sjekke inn via app dagen før så er det det beste. Når du kommer på flyplassen (om du har bagasje å sjekke inn), så må du fortsatt innom en automat og printe boardingkort (om ikke du har den i appen) og bagasjelapp, og levere bagasjen på rett sted. det står alltid mange ansatte rundt som kan hjelpe deg med alle de tingene. Når du skal sjekke inn beror på hvor du skal. Om du skal til et Schengen land så holder det med en time før. Skal du til USA bør du sjekke inn to timer før, og passe på at du har ESTA visum i orden. Andre langreiser er også ofte 2 timer før (beror på transfer) I sikkerhetskontroller er det viktig å være effektiv så man ikke holder opp køen, ta ut elektroniske ting og all væske (i små flankonger), ikke ha neglsaks/bokseåpner som kan sees som våpen. Ta av jakke og store sko (gjelder ikke alle steder) og kjør det gjennom. På flyplasser er det haugevis av ansatte som står der for å veilede de som ikke vet/kan, så det er bare å henvende deg til dem. Lykke til og god tur!!
Numii Skrevet 17. januar 2023 #5 Skrevet 17. januar 2023 Anbefaler også å ha med et par tynne gjenbruksposer. Veldig kjekt å legge f.eks jakka i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå