AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #21 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har du lest om borderline? Anonymkode: e16c9...2d5 Ja, har tenkt om det kanskje er meg. Men av en grunn, så er det narsissisme jeg har hengt meg opp i.. Anonymkode: e18dd...3cd
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #22 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det så farlig hvem som er eller ikke er narsissist? Dere har det ikke godt sammen og skal gå fra hverandre. Er det ikke bedre å konsentrere seg om alle praktiske ting rundt bruddet? Bolig, barnefordeling osv.? Det vil bli mye lettere for deg å vurdere han og din egen situasjon når du får fysisk avstand til han og deres forhold. Anonymkode: b10b3...b41 Ja, for meg har det blitt veldig viktig..jeg føler jeg trenger å komme til bunns i dette, ellers er jeg alltid gal.. hvertfall sånn jeg føler nå🥲 alt det er i orden, venter bare på overtakelsesdato.. Anonymkode: e18dd...3cd
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #23 Skrevet 16. januar 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Skal prøve så godt jeg kan, men er ikke lett. Har vært slutt før, og han kommer alltid tilbake etter en stund. Uansett hvor hard jeg har vært på at jeg ikke skal dit igjen, så kommer jeg tilbake.. 😕 nå er det enda verre, med barn i bildet.. Anonymkode: e18dd...3cd Da er det veldig kjekt å ha noen å snakke med på Krisesenteret, for der kan du få gode råd til slike situasjoner. Anonymkode: c83b5...508 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #24 Skrevet 16. januar 2023 Er jo det som er så gøy med narsissister at om de får spørsmålet helt enkelt: kryss av ja eller nei om du er narsissist så vil de som er det krysse av på ja! https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/2014/08/09/205459/dette-sporsmalet-avslorer-narsissisten?redirect=true Anonymkode: 6a49d...e02
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #25 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, har tenkt om det kanskje er meg. Men av en grunn, så er det narsissisme jeg har hengt meg opp i.. Anonymkode: e18dd...3cd Jeg har det, og syns det du beskriver minner om det. Kan ikke sammenlignes med narsissisme for øvrig. Anonymkode: e16c9...2d5
Gjest Spritzx Skrevet 17. januar 2023 #26 Skrevet 17. januar 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Skal prøve så godt jeg kan, men er ikke lett. Har vært slutt før, og han kommer alltid tilbake etter en stund. Uansett hvor hard jeg har vært på at jeg ikke skal dit igjen, så kommer jeg tilbake.. 😕 nå er det enda verre, med barn i bildet.. Anonymkode: e18dd...3cd Vil du virkelig at barna dine skal vokse opp med et slikt menneske? Kom deg vekk og ta barna med deg, ellers kommer de til å klandre deg for traumene de får gjennom å ha en forelder som kan få seg til å si sånne syke ting du nevner at samboer sier.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #27 Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): han er veldig uaktsom rundt dem, så jeg føler meg «nødt» til å si fra… hvis barnet f.eks gråter, sitter samboer stille og ser på tv. Hvis jeg lager mat, og barna begtnner å gråte rundt meg og de trenger trøst, så gjør han ingenting. Med mindre jeg blir sur, da kommer han.. han har kalt sønnen vår svak flere ganger, og at han må slutte å sippe over småting. Samboer har heller ALDRI tatt mef barna ut alene. Og hvis jeg spør han om han vær så snill kan leke med barna istedenfor å ligge i sofaen får jeg ofte «hold kjeft», Dette viser evne til både omsorg og empati. Du ser barnas behov. Anonymkode: 43af0...2ca 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #28 Skrevet 17. januar 2023 Spritzx skrev (6 timer siden): Vil du virkelig at barna dine skal vokse opp med et slikt menneske? Kom deg vekk og ta barna med deg, ellers kommer de til å klandre deg for traumene de får gjennom å ha en forelder som kan få seg til å si sånne syke ting du nevner at samboer sier. Nei, vil ikke det. Men har vært redd for å dra pga at han må da ha barna alene. men nå er jeg nødt for å dra, da han vil ha meg vekk. Jeg føler på en stor lettelse, samtidig som jeg føler på den sjalusien, angeren for alt feil jeg har hjort og frykten for da barna skal være hos han😓 Anonymkode: e18dd...3cd 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #29 Skrevet 17. januar 2023 Nei, det høres ikke ut som at du er narsissist. Det høres ut som at du har blitt utrygg og usikker på deg selv på grunn av at du over lang tid har blitt utsatt for psykisk vold. Anonymkode: b30d9...c50 1
Kaisada Skrevet 17. januar 2023 #30 Skrevet 17. januar 2023 Så utrolig stygge dere er mot hverandre! Dere sårer hverandre er fæle mot barna og lager et helvete for de hjemme. De kan ikke flykte noe sted, de er fanget i deres terrorregime med psykisk vold mot hverandre og dem. Rydd opp i kommunikasjonen dere imellom er et mildt råd
Gjest Spritzx Skrevet 17. januar 2023 #31 Skrevet 17. januar 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Nei, vil ikke det. Men har vært redd for å dra pga at han må da ha barna alene. men nå er jeg nødt for å dra, da han vil ha meg vekk. Jeg føler på en stor lettelse, samtidig som jeg føler på den sjalusien, angeren for alt feil jeg har hjort og frykten for da barna skal være hos han😓 Anonymkode: e18dd...3cd Da lar du det være åpenhet hjemme hos deg til å snakke om hvordan de har det hos faren sin, slik at de kan forstå at oppførselen hans ikke er ok.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #32 Skrevet 17. januar 2023 SLETT TIK TOK, DET ER BARE DRITT! Anonymkode: bc843...bb3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #33 Skrevet 17. januar 2023 Kaisada skrev (24 minutter siden): Så utrolig stygge dere er mot hverandre! Dere sårer hverandre er fæle mot barna og lager et helvete for de hjemme. De kan ikke flykte noe sted, de er fanget i deres terrorregime med psykisk vold mot hverandre og dem. Rydd opp i kommunikasjonen dere imellom er et mildt råd Får ikke ryddet opp i kommunikasjonen… hver gang jeg prøver å snakke om problemer er det bare å avslutte samtalen fra hans side, nekte å Vare meg, bli sur osv. Nå skal vi flytte fra hverandre, så problemet løses en del der. Men heg er fortsatt redd jeg er en narsissist, og kommer til å være et dårlig menneske rundt barna mine da jeg er alene. Er redd for at jeg ikke blir et godt menneske igjen.. Anonymkode: e18dd...3cd
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #34 Skrevet 17. januar 2023 Kaisada skrev (1 time siden): Så utrolig stygge dere er mot hverandre! Dere sårer hverandre er fæle mot barna og lager et helvete for de hjemme. De kan ikke flykte noe sted, de er fanget i deres terrorregime med psykisk vold mot hverandre og dem. Rydd opp i kommunikasjonen dere imellom er et mildt råd Og igjen, når jeg får sånne kommentarer som dette. Så tenker heg enda mer at jeg er et stort problem. For jeg blir rett å slett såra av at jeg blir blanda inn i «feilen», selvom jeg vet jeg også er en del av det. Men samtidig føler jeg at han er en trigger til mye.. syntes det her er så sykt vanskelig 😓 Anonymkode: e18dd...3cd
Purple_Pixiedust Skrevet 17. januar 2023 #35 Skrevet 17. januar 2023 Du høres ikke ut som en narsissit ts. 1
Kaisada Skrevet 17. januar 2023 #36 Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Får ikke ryddet opp i kommunikasjonen… hver gang jeg prøver å snakke om problemer er det bare å avslutte samtalen fra hans side, nekte å Vare meg, bli sur osv. Nå skal vi flytte fra hverandre, så problemet løses en del der. Men heg er fortsatt redd jeg er en narsissist, og kommer til å være et dårlig menneske rundt barna mine da jeg er alene. Er redd for at jeg ikke blir et godt menneske igjen.. Anonymkode: e18dd...3cd Kjære deg, jeg mente ikke å være slem mot deg. Beklager ordlyden. Jeg kan garantere deg at du ikke er en narsissist. Vi blir alle påvirket av de vi har rundt oss og mannen din får frem usikkerhet og negative sider hos deg som du kanskje ikke har i et fruktbart og trygt forhold. Det vil bli bedre når du ikke trenger å kommunisere så mye med han, og hvor du har regien på hverdagen, og ikke minst på humøret og stemningen i hjemmet. Lykke til. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #37 Skrevet 18. januar 2023 Athena Catalina. skrev (På 16.1.2023 den 12.53): Du er nok ikke narsissist, for en narsissist ville aldri selv tenkt tanken om at de var en narsissist. Det stemmer ikke Anonymkode: d903b...078
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #38 Skrevet 18. januar 2023 Jeg vil tippe at dette med våken når han er hjemme og trøtt når han er borte, kommer av at du er i konstant alarmberedskap når han er hjemme. Venter på neste gang det går utover barna, neste stikk om foreldrene dine eller deg selv, eller at han blir sur for noe, neste ... Ja, neste hva nå enn som er hverdagen med ham. Dette er utrolig energikrevende, så når han er borte, gir kroppen beskjed om at nå må du hvile og samle krefter til neste faresituasjon. Derfor blir du trøtt. Gråten er muligens en måte å avreagere/ventilere/rense? Jeg er slik selv, jeg gråter når det blir for mye for meg på en eller annen måte. Og det med at du kjenner igjen deg selv, er ganske vanlig for mange, både folk og sykdommer/lidelser. Min bestemor var jordmor en kort periode, før hun giftet seg. Hun fortalte at legestudentene ofte "fikk" alle sykdommene de skulle lære om, etter hvert som de gikk gjennom pensum. Anonymkode: 2e068...771
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #39 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 16.1.2023 den 13.30): Stemmer det, men man kan fortsatt utvikle og ha en del narsissistiske trekk, som ts har. Trøst deg med at det kan fikses med terapi Anonymkode: ca356...072 TS beskriver ingen narsissistiske trekk i innlegget sitt. Bortsett fra mannen sine, selvfølgelig. Der er det nok å ta av. Anonymkode: c5bbf...d96 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå