AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #1 Skrevet 16. januar 2023 Ville du kjøpt hund av en oppdretter som driver med ulike raser, har et svært hundehus? Vi var hos ei som hadde en svær låve, men når vi kom inn der var det jo «luksus» for dyra. Sikkelig hjemmekoselig, og så fint! Alle hundene hadde eget rom, med god plass. Mitt inntrykk var at hundene hadde det fint, og imøtekommende alle sammen. Det var også vaskerom/ dusj til hundene. Det var også veldig rent, hun sa de gjorde rent hverdag og brukte god tid til å rengjøre for hundene, eget valperom der mor og valpene kunne være uten forstyrrelser av de andre hundene. Kamera så de kunne følge med hele tiden fra mobilen. Lurer på andres tanker, jeg personlig synes det var fint og flott Anonymkode: 4f74b...d9b 1 3
Tabris Skrevet 16. januar 2023 #2 Skrevet 16. januar 2023 For meg ville det viktige vært hvor sosialiserte og trygge hundene, og valpene, var. Ikke bare hjemme hos seg selv, men også utenfor "husets fire vegger". Og selvsagt helse. Nå spørs det hvor mye tid hundene bruker der, men hvis de bor der fast og sjelden er innomhus så synes jeg personlig ikke noe om det. "Luksus" for oss er kanskje ikke så viktig for en hund. Nærhet til eier og frihet til å bevege seg er nok viktigere for dem enn hjemmekoselige rom med kamera. 10 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #3 Skrevet 16. januar 2023 Tabris skrev (2 minutter siden): For meg ville det viktige vært hvor sosialiserte og trygge hundene, og valpene, var. Ikke bare hjemme hos seg selv, men også utenfor "husets fire vegger". Og selvsagt helse. Nå spørs det hvor mye tid hundene bruker der, men hvis de bor der fast og sjelden er innomhus så synes jeg personlig ikke noe om det. "Luksus" for oss er kanskje ikke så viktig for en hund. Nærhet til eier og frihet til å bevege seg er nok viktigere for dem enn hjemmekoselige rom med kamera. ts her, enig i det du sier - der hadde de store uteområder der hundene kunne løpe fritt. Ofte med eierene sine, de bytter litt på hvem som er inne osv. De hadde nok 4-5 hunder inne hos seg selv. De får mye omsorg, pels pleie og hverdagen dems var hundene Anonymkode: 4f74b...d9b
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #4 Skrevet 16. januar 2023 Blir valpene vandt til dagligdagse lyder? TV, oppvaskmaskin, støvsuger, høye stemmer, trampin, alt som en hund sannsynligvis vil oppleve i løpet av hverdagen? Anonymkode: 8332d...bd8 7
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #5 Skrevet 16. januar 2023 Valpefabrikk tenker jeg. Og den låven kan være av gullbelagt marmor, jeg vil heller ha en valp som er vokst opp på stuegulvet sammen med en familie. Anonymkode: 9fd1c...b4d 15 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #6 Skrevet 16. januar 2023 Jeg tror personlig jeg hadde styrt unna. For meg er det viktig at valpen er sosialisert ordentlig, og jeg inkluderer å være "innomhus" i dette. Da er de vant med dagligdagse lyder, som brukeren over her har påpekt, og de er også vant til at det er folk rundt jevnlig. Tror nærhet og trygghet er nøkkelen her, og personlig ser jeg ikke helt hvordan de kan klare å møte alt dette hvis de har mange hunder som bor på låven. Men jeg kan selvsagt ta feil, dette er bare min magefølelse som valpekjøper tidligere. Anonymkode: af997...3c7 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #7 Skrevet 16. januar 2023 Valpene må sosialiseres og utsettes for hverdagslyder og ting. Hjelper ikke en døyt om de bor på slottet om de aldri blir utsatt for biler, tv, andre folk osv. da er ikke det en valp jeg vil ha. Anonymkode: 99234...c07 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #8 Skrevet 16. januar 2023 Jeg hadde nok styrt unna. Det er jo kjempefint at låven er ren og pen, men hvor mye sosialisering vil hver valp egentlig få når de har så mange hunder å ta vare på? Anonymkode: 6136f...8ef 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #9 Skrevet 16. januar 2023 Så lenge hundene får det de trenger, er det ikke noe problem. Større Kennel anlegg får jo til individuell trening av valp og voksne hunder. Anonymkode: 66d8e...f70 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #10 Skrevet 16. januar 2023 Ikke noe problem. Men seriøse oppdrettere preger valpene på forskjellig ting som vanlige hus, barn, hester, katter, bilkjøring osv. Men det kan jo Hodt hende disse gjør da det ikke står noe info om det i innlegget. Anonymkode: 75eb0...ce3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #11 Skrevet 16. januar 2023 Det synes jeg høres bra ut. Personlig har jeg valper inne når mine hunder har valper, men en innredet låve tenker jeg går bra. Anonymkode: cd2ba...6b9
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #12 Skrevet 17. januar 2023 Dette høres ut som valpefabrikk, gullbelagt. Hvorfor i alle dager må hundene være der ute? Kan forstå det dersom det feks er snakk om husky, men ikke ordinære raser som blir solgt som familiehunder. Anonymkode: 465be...c51 5
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #13 Skrevet 17. januar 2023 Tror jeg vet hvem du snakker om, og nei - ville ikke kalt de valpefabrikk. Jeg fikk lov å komme så mye jeg ville, lenge før de hadde noe valper til salgs. De følger NKK - retningslinjer. Hele dagen dems gikk på hundene, og de fikk stell og kos hele dagen. Mini griser, hester hadde de også - utrolig hyggelige mennesker og dyrene kunne ikke hatt det bedre Anonymkode: 4f74b...d9b
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #14 Skrevet 18. januar 2023 Hvor mange kull har de pr år og pr tispe? Er det snakk om renraset? Sånne ting er også viktig tenker jeg Anonymkode: 25c85...43b
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #15 Skrevet 18. januar 2023 Tja, jeg er litt skeptisk til en valp som ikke har opplevd vanlig "hjemmeliv" fra den er helt liten. Da har man enda en ting å tenke på når man får den hjem, i tillegg til all annen miljøtrening den trenger i det miljøet jeg ferdes. Men med alle forbehold om at jeg ikke har vært der og ikke vet hvordan de legger opp dagene Anonymkode: 22940...940
Rucula Skrevet 18. januar 2023 #16 Skrevet 18. januar 2023 Høres ut som en fancy valpefabrikk. Jeg hadde styrt unna. Ønsker ikke kjøpe fra oppdrettere som har en haug av kull i året og som virkelig gjør dette for å tjene penger. 1
Rucula Skrevet 18. januar 2023 #17 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Tror jeg vet hvem du snakker om, og nei - ville ikke kalt de valpefabrikk. Jeg fikk lov å komme så mye jeg ville, lenge før de hadde noe valper til salgs. De følger NKK - retningslinjer. Hele dagen dems gikk på hundene, og de fikk stell og kos hele dagen. Mini griser, hester hadde de også - utrolig hyggelige mennesker og dyrene kunne ikke hatt det bedre Anonymkode: 4f74b...d9b Så hvorfor bor hundene i en låve?
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #18 Skrevet 18. januar 2023 Rucula skrev (1 minutt siden): Så hvorfor bor hundene i en låve? Det står jo at de bytter på hvem som er inne. Er kanskje ikke plass til alle på én gang Anonymkode: c71cc...10b
Rucula Skrevet 18. januar 2023 #19 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det står jo at de bytter på hvem som er inne. Er kanskje ikke plass til alle på én gang Anonymkode: c71cc...10b Da har man for mange hunder/valpefabrikk 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #20 Skrevet 18. januar 2023 Rucula skrev (1 minutt siden): Da har man for mange hunder/valpefabrikk For du vet hvor stort hus de har? Er jo uansett lettere å fokusere på noen få om gangen enn 20 på én gang Anonymkode: c71cc...10b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå