Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg og eksen gikk fra hverandre avtalte vi at en av de to ungene skulle ha fast adresse hos hver av oss. Ingen av oss ville at den andre skulle få begge. 
I praksis har vi hatt delt bosted. Vi har vært sammen om alle avgjørelser, de har i mange år hatt 50/50 samvær (nå det siste året har de vært mer hos meg, og vil ikke tilbake til 50/50). 

Nå mener mannen at han skal slutte å betale bidrag for barnet som i teorien bor hos ham, selv om barnet i praksis bor mer hos meg (og ved formelt delt bosted ville det utløst en den tusen i bidrag). Jeg er ikke ute etter å karre til meg mest mulig, men vil gjerne beholde den tusenlappen i måneden jeg får for hvert av barna. Jeg er fortsatt ikke økonomisk ovenpå etter skilsmissen, mens han har kommet seg inn på boligmarkedet, har samboer, og lever livets glade dager. Hadde ikke hver krone vært så viktig for meg, hadde jeg ikke nølt med å si ifra meg bidraget.

Jeg ser for meg at en kamp her vil gjøre samarbeidet vanskelig i ettertid. Barnet det er snakk om er 16 år, og ville nok ikke nølt med å gå over til fast bosted hos meg om hun visste at det er et alternativ, og enda mindre om det hjelper meg økonomisk. Men jeg vil ikke dra inn barna, dette er ikke deres konflikt.

Er det eneste reelle alternativet at jeg gir opp? Jeg har ikke råd til å gå til advokat for å få hjelp, da er det i praksis billigere i droppe den tusenlappen. 

Anonymkode: 0efb2...1b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere har ett barn boende hos dere hver, skal vel begge søke bidrag fra den andre?

Anonymkode: 6c68d...a89

Skrevet

Du kan be nav beregne bidraget. Da må du legge ved dokumentasjon på at begge barna bor hos deg.

Anonymkode: 20c5f...a4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...