AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #1 Skrevet 16. januar 2023 Jeg har fått meg ny kjæreste som skal bo i utlandet i Asia opptil et år, dette har han visst i flere måneder, og vært interessert for også før vi ble sammen. Om det er frem til sommeren eller ut året gjenstår å se, mest sannsynlig ut året anslår han. Han sier at han aldri vile gjort det dersom han visste at han skulle få kjæreste nå, men nå er kontrakten signert, og vi må ta den derfra. Er selv student og har ikke råd til å fly halve jorda rundt for å treffe ham. Han kommer til å jobbe 14-15t i døgnet der borte, så jeg er redd for at forholdet skal ryke på dette. Å få til et utvekslingssemester dit han skal er ikke mulig på så kort varsel... Så hvordan bør vi håndtere denne situasjonen. På en måte føler jeg meg litt sviktet over at han ikke nevnte dette før nå, men jeg skjønner jo hvorfor. Jeg vet at han bare var redd for å miste relasjonen sin til meg, men han skal selvfølgelig dra, ettersom firmaet hans regner med ham nå.... Tja, er det vanskelig å få avstandsforhold på så lang avstand til å fungere? Det vil jo mest sannsynlig gå flere måneder uten å treffes. Han har tilbudt meg å betale flybiletter for meg til å besøke ham, men jeg vil helst ikke ta imot sånt, da jeg er for stolt til dette.... J23 Anonymkode: 97013...711
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #2 Skrevet 16. januar 2023 Sånn helt ærlig ville jeg lagt kjærstedelen på hylla og fortsatt vennedelen siden forholdet tydeligvis er helt nytt, dette fordi man da kanskje har et håp om å beholde en god relasjon hele veien til han evt kommer hjem igjen.. Anonymkode: 8cd2e...e13
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #3 Skrevet 16. januar 2023 Jeg hadde blitt veldig skuffet om min kjæreste ikke ønsket å treffe meg, for slik hadde jeg tolket det om jeg ikke fikk betale billett for ham. Vi klarte et år fra hverandre, men da var vi 19-20 og hadde allerede 1,5 år sammen. (Sammen enda 25 år senere) Anonymkode: a0ffe...a4e
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #4 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Han har tilbudt meg å betale flybiletter for meg til å besøke ham, men jeg vil helst ikke ta imot sånt, da jeg er for stolt til dette.... Du har ikke råd til å reise, du er redd for at forholdet ikke tåler det. Men stoltheten nekter du å ofre til fordel for å sjekke ut om forholdet er liv laga. Jaja... Da er det dømt allerede nå. Anonymkode: a6311...88f 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #5 Skrevet 16. januar 2023 Slik holdt vi på de første tre årene av forholdet, riktignok etter et halvt år i samme by der vi var blitt godt kjent og visste vi ville satse. Vi er godt gift og har det veldig bra, 20 år senere. Man har en unik mulighet til å få slike opplevelser når man er ung. Man vokser og utvikler seg enormt på det. Når han dro ut så jeg også på det som en mulighet for at jeg skulle oppleve noe nytt, og motsatt klarte han å fikse friperioder, studier og hjemmekontor slik at han kunne besøke meg og bli kjent med en ny by og kultur. Når det gjaldt penger og slik lot vi stoltheten ligge, og hjalp hverandre. Egentlig så tenker jeg at om jeg hadde ofret alle disse opplevelsen for forholdet i en så tidlig fase ville jeg sittet igjen og vært bitter nå når man er mer bundet av hus og familie, og jeg ville heller ikke vært den personen jeg er i dag med alle inntrykk og erfaringer. Så om vi hadde valgt bort disse muligheten er det mulig vi ikke hadde vært et par i dag. Anonymkode: 9b334...35e
Illuminatum Skrevet 16. januar 2023 #6 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Han har tilbudt meg å betale flybiletter for meg til å besøke ham, men jeg vil helst ikke ta imot sånt, da jeg er for stolt til dette.... J23 Anonymkode: 97013...711 Skjønner ikke hva dette har med stolthet å gjøre. Hadde jeg vært ham så hadde jeg tolket det som om du ikke ønsket å møte meg. Han er i jobb som er godt betalt og du er student.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #7 Skrevet 16. januar 2023 Jeg ville nok bare lagt dette på hylla og hatt døra på gløtt for å ta opp tråden når han er tilbake. Han skal jobbe masse, men han gidder ikke betale billetter for å se deg en gang. Det sier jo sitt. At han aldri ville gjort det hvis... er bare tull. Dette er det han ønsker å gjøre, at han liker deg var kanskje litt ubeleilig for han også, men ikke verre enn at nye eventyr venter. Han vil nok være fri den tiden han er der. Og er han rett for deg og du for han, så glemmer han deg ikke, og han vil ha kontakt med deg og fly deg inn osv. Da vil han passe på at ikke andre tar deg. Men tipper ikke det blir helt slik... Han vil nok heller se ting an når han er tilbake. Han er kanskje ung han også? Under 30? Da må han få ha sine opplevelser, og resten må bli hvis det blir. Er slik livet er. Ville glemt han litt inntil du evt hører fra han og sagt at dere ikke er kjærester mens han er borte, bedre at dere begge da er "fri", så kan dere treffes igjen når han er tilbake og se om det da er noen interesse for noe mer da Anonymkode: 3e3d0...f10
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #8 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville nok bare lagt dette på hylla og hatt døra på gløtt for å ta opp tråden når han er tilbake. Han skal jobbe masse, men han gidder ikke betale billetter for å se deg en gang. Det sier jo sitt. At han aldri ville gjort det hvis... er bare tull. Dette er det han ønsker å gjøre, at han liker deg var kanskje litt ubeleilig for han også, men ikke verre enn at nye eventyr venter. Han vil nok være fri den tiden han er der. Og er han rett for deg og du for han, så glemmer han deg ikke, og han vil ha kontakt med deg og fly deg inn osv. Da vil han passe på at ikke andre tar deg. Men tipper ikke det blir helt slik... Han vil nok heller se ting an når han er tilbake. Han er kanskje ung han også? Under 30? Da må han få ha sine opplevelser, og resten må bli hvis det blir. Er slik livet er. Ville glemt han litt inntil du evt hører fra han og sagt at dere ikke er kjærester mens han er borte, bedre at dere begge da er "fri", så kan dere treffes igjen når han er tilbake og se om det da er noen interesse for noe mer da Anonymkode: 3e3d0...f10 Edit: Så nå at han tilbyr seg å kjøpe billetter. Ta i mot da vel! Men ikke ha for store forhåpninger om at det blir noe av... Anonymkode: 3e3d0...f10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå