AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #1 Skrevet 16. januar 2023 Hei! Hva gjør dere med bilder dere tar? Har vært gift i mange år og overført bilder fra telefonen til pc når den har blitt full, men nå har jeg skilt meg og vet ikke hva jeg bør gjøre med bilder. Hadde vært fint å ha tilgang til dem fra telefonen. Hva slags skytjenester finnes og hva anbefales? Jeg har samsung telefon hvis det har noe å si. Anonymkode: ca029...026
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #2 Skrevet 16. januar 2023 Dette skjer jo automatisk i Google Photos. Anonymkode: c1ddd...e15
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #3 Skrevet 16. januar 2023 Med google photos får du både alt i skyen og du kan skjule folk fra persongalleri uten å slette bilder ☺️ Anonymkode: 2ff6d...e4a
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #4 Skrevet 16. januar 2023 58 minutter siden, AnonymBruker said: Dette skjer jo automatisk i Google Photos. Anonymkode: c1ddd...e15 56 minutter siden, AnonymBruker said: Med google photos får du både alt i skyen og du kan skjule folk fra persongalleri uten å slette bilder ☺️ Anonymkode: 2ff6d...e4a Viktig å påpeke at google photos har en "gratis" grense på 15GB, dette inkluderer alt på din google konto (gmail, google drive, google photo). Du må eventuelt betale for mer tilgang. Anonymkode: c5e31...9a8
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #5 Skrevet 16. januar 2023 Personlig så stoler jeg ikke på skylagring som eneste lagring. Det er alt for mange historier om filer som har blitt slettet ved en feil. God gammeldags ekstern harddisk er best. Jeg bruker skylagring som mellomstasjon. Fordi det er enklere. Automatisk fortløpende sikkerhetskopieringer til dropbox - kopierer filene til en mappe på pc'en hver gang det kommer nye - fører over filene til ekstern harddisk med jevne mellomrom. Det viktigste er å ha flere kopier. Jeg har kopier i skyen, på mobilen, harddisk og PC. Det er ikke nødvendigvis slik at jeg har 4 kopier på 4 steder av ett og samme bilde, men det eksisterer på minst to steder til en hver tid. Jeg er paranoid og har to harddisker, i tilfelle den ene streiker for det kan skje også. Søsteren min fikk alt av bilder og videoer av sitt første barn slettet av apple. Det var en stor feil som hadde skjedd og alt bare forsvant og kunne ikke bli hentet opp igjen. Er mange år siden. Hun stolte blindt på skylagring og mistet absolutt alt fra de første 6 årene til nevøen min. Du kan fint bruke skylagring for å ha tilgang til dem i hverdagen... men jeg ville ikke ha hatt det som eneste lagring. Anonymkode: da571...7c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå