Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er ett innmari teit spørsmål, men jeg begynte å tenke på det og nå må jeg bare ha svar fra noen. 

Bryr dere dere om hvordan en dame ser ut nedentil når hun føder? Altså- er det mer ekkelt om det er ubarbert? Jeg pleier aldri barbere meg nedentil fordi jeg får nupper og inngrodde hår, og det blir bare veldig udelikat. 

Nå er jeg gravid med nr 2, med nr 1 tenkte jeg ikke på dette engang. Men jordmoren var veldig mye nede på meg (såklart med hansker).
Men jeg vil jo ikke gjøre det ekkelt for henne, eller er det akkurat det samme om det er barbert eller ubarbert?.. Har dere noen tanker om dette? 

Anonymkode: 04342...a8f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

På ingen måte. Faktisk er det anbefalt å ikke barbere seg før fødsel på grunn av faren for infeksjon. 

Anonymkode: c38a8...df1

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Isåfall er det på ingen måte noe jeg ville engang vurdert å ta hensyn til 😂 Jeg skal føde et barn, ikke ta bilder til onlyfans. Tviler sterkt på at det er fokuset til jordmor heller.

Anonymkode: aa615...adf

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hår er vel det minst ekle jordmoren må tåle under en fødsel. Tenker at bæsj er eklere. Og oppkast. Blod og revning...

Anonymkode: 89b64...927

• Liker 1
Skrevet

For din egen del kan det vel være greit å stusse litt. Blir mindre grisete etterpå.

Anonymkode: 498dd...233

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For din egen del kan det vel være greit å stusse litt. Blir mindre grisete etterpå.

Jeg har født med «full busk», har ikke hatt noen problemer med gris. Det er bare å vaske seg med vann 🤷🏼‍♀️ man dusjer jo etterpå uansett 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har født med «full busk», har ikke hatt noen problemer med gris. Det er bare å vaske seg med vann 🤷🏼‍♀️ man dusjer jo etterpå uansett 

Jaja, da så. Alle er jo like. Tenkte noen synes kanskje det er ubehagelig med renselse som klistrer seg i langt hår, men du har vel fasit. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg jobber ikke med fødsel, men med mye annet rart. Det er en jobb, altså en helt vanlig arbeidsdag med mennesker som kommer i alle ulike former, farger og personligheter. Litt hår nedentil er helt normalt, så hvis jordmor faktisk reagerer på det så er det heller noe galt med henne.

Jeg var hos en behandler i dag, ba meg ta av meg buksa så jeg sto der i stringtruse med stubber som jeg vet stikker litt utenfor trusekanten og legger som ikke har vært barbert siden jeg så sola sist. Tenkte bare stakkar henne hvis hun orker å bry seg 😂

Anonymkode: 4f397...576

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jaja, da så. Alle er jo like. Tenkte noen synes kanskje det er ubehagelig med renselse som klistrer seg i langt hår, men du har vel fasit. 

Men jøss så passiv agressiv da. 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hår er vel det minst ekle jordmoren må tåle under en fødsel. Tenker at bæsj er eklere. Og oppkast. Blod og revning...

Nå spør ts de som jobber med slikt. Helsepersonell tenker ikke på den måten. Det er heller ikke uvanlig at noen gjør fra seg under fødsel, fordi trykkingen blir for heftig. Det siste man tenker på er hvordan kvinner ser ut nedentil, vi har sett utallige underliv og alle er helt forskjellige, akkurat slik de skal være. 

Anonymkode: e765f...3fb

Skrevet

Du skal ikke barbere deg før fødsel, det øker fare for infeksjon :)

Anonymkode: b84a4...9cf

• Liker 1
Skrevet

Jeg har planlagt det så greit at jeg tok brasiliansk voksing 3 uker før termindato, så liksom ikke for tidlig og ikke for sent. Presiserte så å føde dagen etter. Det tror jeg var verre for jordmor, min flotte ny-plukka kyllinghud. Pluss at ja, det er jo ikke anbefalt med tanke på økt risiko for infeksjon. Gikk heldigvis fint for min del. Fikk forresten null kommentarer.

Anonymkode: bee2a...1b2

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Det er ikke en «regel» lenger. Jm sa til meg at jeg kunne gjøre som jeg ville, men trenger liksom ikke hoppe i dusjen for å barbere når riene starter, større sjanse for småsår om du er helt nybarbert.

Personlig føler jeg meg så ufresh med busk at jeg valgte å være barbert, en ting mindre å bekymre seg over liksom.

Anonymkode: 88d76...f9a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Er ikke noen større fare for infeksjoner enn ellers ved barbering. Kvinner står helt fritt til å velge hvordan de friserer seg til fødsel. Selv er jeg glad jeg barberte så jeg slapp så mye gris under renselsen.

Anonymkode: 5c36c...0f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er ikke noen større fare for infeksjoner enn ellers ved barbering. Kvinner står helt fritt til å velge hvordan de friserer seg til fødsel. Selv er jeg glad jeg barberte så jeg slapp så mye gris under renselsen.

Anonymkode: 5c36c...0f9

Nei, ikke større fare, men konsekvensene er større siden man har et barn i magen å ta hensyn til. På samme måte er det ikke større fare for å bli syk av å spise spekemat eller upasteuriserte oster enn ellers, men alle holder seg unna det når de er gravide likevel fordi konsekvensene er større. Men man kan selvsagt velge å gi blaffen i hva ekspertisen sier og gjøre akkurat som man vil enten det gjelder spekemat eller barbering. 

Anonymkode: 6f958...ff0

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå spør ts de som jobber med slikt. Helsepersonell tenker ikke på den måten. Det er heller ikke uvanlig at noen gjør fra seg under fødsel, fordi trykkingen blir for heftig. Det siste man tenker på er hvordan kvinner ser ut nedentil, vi har sett utallige underliv og alle er helt forskjellige, akkurat slik de skal være. 

Anonymkode: e765f...3fb

Tror ikke du kan snakke på vegne av alt helsepersonell altså

Skrevet

All ære til dere som faktisk klarer å barbere dere nedentil som høygravide😂

Anonymkode: d7a1a...67a

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men jøss så passiv agressiv da. 

Beklager, men hva slags svar var ditt da?

• Liker 1
Skrevet

Mener jeg leste et sted at jordmødre setter mer pris på rene og velstelte føtter på de fødende, enn et hårløst underlivet. 

Anonymkode: c5caa...b37

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde heller tenkt på pedikyr enn å barbere meg. 

Ekkelt med ustelte føtter oppi ansiktet til jordmor. 

Anonymkode: bf9e2...6e2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...