Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Akkurat det med antall dager mellom to egenmeldinger er jeg også usikker på. Det hender jo at man tror man er frisk, går på jobb og får tilbakefall. 
Finner ikke noe når jeg googler, men vi har fått beskjed av arbeidsgiver at det må gå 14 dager før man har lov til å benytte egenmelding igjen.

Endret av Bacteria
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hos meg må han ha vært på jobb i 16 dager før ny egnm

Anonymkode: 0afdd...40f

Har du noen lenke til dette?

Jeg har aldri hørt om det på min arbeidsplass og vi har hatt IA-avtale i mange, mange år.

Jeg har googlet, men finner ikke noe om det.

Skrevet
Anonym Brukar0 skrev (1 minutt siden):

Har du noen lenke til dette?

Jeg har aldri hørt om det på min arbeidsplass og vi har hatt IA-avtale i mange, mange år.

Jeg har googlet, men finner ikke noe om det.

Har ikke noe lenke men sjef sendte dette på epost til alle

«Etter at egenmelding er benyttet i 8 kalenderdager må arbeidet gjenopptas, og egenmelding kan ikke benyttes før det igjen er gått 16 kalenderdager fra arbeidet er gjenopptatt.»

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hos meg må han ha vært på jobb i 16 dager før ny egnm

Hos oss står det i rutinene for egenmelding at man må ha jobbet en dag før man kan bruke egenmelding igjen. Jeg jobber i staten. Er usikker på om det gjelder alle statlige enheter, men det gjelder i alle fall i min.

Anonymkode: 7e0f6...3f4

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ikke noe lenke men sjef sendte dette på epost til alle

«Etter at egenmelding er benyttet i 8 kalenderdager må arbeidet gjenopptas, og egenmelding kan ikke benyttes før det igjen er gått 16 kalenderdager fra arbeidet er gjenopptatt.»

Hvis dette gjelder alle med IA-avtale må det står et sted, ikke bare i en e-post fra en sjef.

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hos oss står det i rutinene for egenmelding at man må ha jobbet en dag før man kan bruke egenmelding igjen. Jeg jobber i staten. Er usikker på om det gjelder alle statlige enheter, men det gjelder i alle fall i min.

Anonymkode: 7e0f6...3f4

Jeg jobber også i staten og jeg tror dette gjelder hos oss også. Jeg har aldri hørt om 16 dager annet enn her på KG.

• 10 måneder senere...
Skrevet

gammel tråd men jeg prøver;
Hvis man er syk onsdag, har fri tom. mandag uken etter og fortsatt er syk tirsdag, bruker man da alle fridagene i egenmeldingen da også? dvs. 7 dager. EM når man egt jobber bare 2?

Anonymkode: 2b0b9...edb

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

gammel tråd men jeg prøver;
Hvis man er syk onsdag, har fri tom. mandag uken etter og fortsatt er syk tirsdag, bruker man da alle fridagene i egenmeldingen da også? dvs. 7 dager. EM når man egt jobber bare 2?

Anonymkode: 2b0b9...edb

Ja. 

Og dersom man tar fri den uka det er Kristi himmelfartsdag og bedriften er stengt på røde dager, så bruker man fem feriedager, ikke fire. 

Anonymkode: 398e1...348

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...