Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er invitert til syden når baby er 6 mnd. Storebror er 3 år. Noen med erfaringer? Blir det hyggelig eller bare stress? 

Anonymkode: 0cead...a30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt an på dere foreldre.

Anonymkode: 87a73...c57

Skrevet

Vi dro til Australia da eldste var 6 måneder. For oss var det en veldig fin tid å reise på. Praktisk at hun ikke krabbet rundt overalt 😊 Og vi trengte ikke å være så nøye på leggetid. Hun kunne bare sove når hun var trøtt.

Anonymkode: a2cec...69c

Skrevet

Det kommer jo helt an på både dere selv, babyen, storesøsken, dem dere reiser med, boforhold, etc. 

Hvor godt tåler babyer at rutiner ikke overholdes, hvordan er det med klesvask (ikke gøy med ekstremgulper eller bæsj oppetter ryggen i tide og utide om man er stuck med biotex i vasken-løsning), søskensjalusi, baby som hyler hele natten og holder alle våkne, reisefølge som har liten forståelse/toleranse for å ta hensyn til barna, osv. 

Anonymkode: 2accb...219

• Nyttig 1
Skrevet

Vår var litt eldre - 7, nesten 8 mnd. Men det var veldig hyggelig. Vårt andre barn er 4 år. Ville kanskje tenkt det ville bli mye styr om dere har flere veldig små barn. Men om det er eneste barnet/de andre barna er litt større ville jeg absolutt reist. 

Anonymkode: 1ca62...ccd

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vår var litt eldre - 7, nesten 8 mnd. Men det var veldig hyggelig. Vårt andre barn er 4 år. Ville kanskje tenkt det ville bli mye styr om dere har flere veldig små barn. Men om det er eneste barnet/de andre barna er litt større ville jeg absolutt reist. 

Ser jo nå at du skriver storebror er 3 år. Jeg ville reist - men avhenger jo selvsagt av hvordan barna er etc. da! 

• Liker 1
Skrevet

Vi reiser isåfall med besteforeldre og svoger/svigerinne med to barn på 3 og 6. Så er mange voksne til å bidra/bytte på.

TS

Skrevet

Vi var i syden i høst. Barnet vårt var litt eldre, 7 mnd. Det gikk kjempe fint😊 gikk litt ut av rutiner da, men det taklet hun veldig bra. Hadde med vogn hjemmefra som hun sov i ved bassenget, og så lenge hun fikk duppene sine på dagtid så gikk det veldig bra. Anbefaler også å ha med bilsete hvis dere skal ta taxi, evt buss. Vi hadde med babystolen som vi beltemonterte. Taxien hadde hatt med sete, et fremovervendt sete som vi hadde måtte brukt vanlig bilbelte på. Så jeg var veldig glad vi hadde med eget. Dette var i Spania. 

Anonymkode: b62ac...090

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Vi reiser isåfall med besteforeldre og svoger/svigerinne med to barn på 3 og 6. Så er mange voksne til å bidra/bytte på.

TS

Jeg ville forsikret meg om at de faktisk var villige til å bytte på/hjelpe til først. Litt kjipt å reise ned dit og så viser det seg at svoger/svigerinne har mer enn nok med egne barn, og besteforeldrene vil ligge ved bassenget og hjelper ikke til med noe annet enn å gi storebror alt for mye is 😛 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg ville forsikret meg om at de faktisk var villige til å bytte på/hjelpe til først. Litt kjipt å reise ned dit og så viser det seg at svoger/svigerinne har mer enn nok med egne barn, og besteforeldrene vil ligge ved bassenget og hjelper ikke til med noe annet enn å gi storebror alt for mye is 😛 

Haha, ja godt poeng😅 Svoger og svigerinne har nok med sine, men besteforeldrene er absolutt ikke late og hjelper alltid til når vi er sammen, så det er jeg ikke så redd for. Særlig mtp selve reisen og sånt er det kjekt med noen ekstra hender, og det får v👍

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...