Gå til innhold

Tanker om eksen som

Anbefalte innlegg

Gjest Drømmenbrast
Skrevet

Jeg gikk fra eksen min for ett år siden og har ikke møtt han siden. Bruddet kom brått etter fire år sammen.

Han spurte om vi skulle møtes for noen uker siden men jeg ville ikke.

Det som gjør meg forvirret er at jeg drømmer om han om nettene. Nesten hver natt. Det er ikke noe seksuelt, bare antydninger, men veldig merkelig.

Forholdet var magnetisk, i alle fall i begynnelsen, før kulda kom...

I dag når jeg våknet og gikk på toalettet, var jeg litt omtåket og drømmen har gått så innpå meg at jeg måtte se om doringen var nede før jeg satte meg...

Jeg bor en helt annen plass nå, har fått ny leilighet osv.

Jeg ville ikke møte han, men vet ikke helt hvorfor. Kanskje jeg er redd for at følelsene skal blusse opp igjen (det vil jeg ikke! Han var voldelig også når han var edru selv om det ikke var ukentlig...) Det er mulig jeg er redd han skal overkjøre meg psykisk. Han er flink til å snakke, sjarmerende, alt det der...

Hvorfor kommer drømmene nå? Han bor ikke så langt unna meg, bare noen mil.

Bør jeg møte han? Eller vil drømmene forsvinne av seg selv?

Jeg har hatt det hektisk det siste året og har ikke fått tid til å fordøye så mye, og har også hatt en venn, men følelsene var ikke de rette så jeg gjorde det slutt og nå er vi kun venner.

Er det vanlig å drømme om eksen ett år etter bruddet? Og hvorfor kommer drømmene nå?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Sofie_*
Skrevet

Hei!

Tror det er ganske normalt å drømme om ekser. Har gjort det selv, han har jo vært en del av livet ditt lenge, så da er det ikke så rart. Det kommer sikkert drømmer nå på bakgrunn av at han tok kontakt med deg for ikke så lenge siden. Men visst han var voldelig med deg, må du aldri finne på å møte han igjen!! Du fortjener bedre enn det! Kanskje du drømmer om han også fordi du er redd han? Du sier også at han er flink til å snakke, det er alle psykopater, ikke møt han, for din egen skyld! Du vil vel ikke inn i et forhold med vold igjen?

Håper det ordner seg :klem:

Skrevet

Jeg er enig med Sofie. Voldelige menn er fy. Jeg ville følt meg truet om jeg var i din situasjon; og blitt utrygg på min sikkerhet.

Folk med psykopatiske trekk er ofte utrolig flinke til å snakke. Og det som er skumlest, er at de ikke er klar over hvordan de egentlig er. De tror gjerne de er edle og gode mennesker, for de mener jo godt. Så når man hører de snakke, kan de være veldig overbevisende.

Og sjarmerende.

Men det er nok best å styre unna.

Fia :pippi:

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Jeg føler meg ikke truet. Jeg nekter å la meg styre av frykt.

Prøver han på noe, har jeg venner som har venner som kan ta en hyggelig prat med han.

Det vet han. Han skyr bråk (når det går utover han selv) og vil ikke prøve seg på noe, for han vet at jeg er i stand til å sette i gang et h...... for han omtrent. (På flere plan)

Jeg er ikke redd han i drømme, og heller ikke ellers. Hvordan ville livet mitt sett ut hvis jeg skulle gått rundt og latt meg skremme av en mann, en eks?

Min tidligere eks klarte å skremme meg, ringte midt på natta fra byen osv. og da lå jeg ofte med mobilen og tlf.nr. til politiet klart på nattbordet. (men senere ble vi venner, truslene hans i fylla var kun fyllerør...)

Tror min eks kun vil møte meg for å rengjøre sitt image, etter alt han stelte istand før og etter at det ble slutt. Møter jeg han, vil det bety det samme som at han aldri har gjort en flue fortred...

Jeg drømte ikke om han i natt.

Det høres kanskje ut som jeg er bitter, men jeg vil bare ikke ha mer med han å gjøre, mens jeg på samme tid ikke er vant til at brudd ender på den måten...

Men jeg innser at noen brudd ender slik, og thats it...

Jeg er sikkert ikke alene om å ikke omgås eksen.

Skrevet

Jeg gjorde det slutt med eksen for et år siden, og har drømt om han flere ganger etter det (rene sex-drømmer faktisk), men det er bare underbevisstheten som fucker med meg, for jeg savner ham ikke og kunne aldri blitt sammen med ham igjenn..

Man drømmer så utrolig mye rart at man kan bli gal av å skulle analysere dem ut og inn..

slapp av, det betyr ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...