AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #1 Skrevet 16. januar 2023 Hei! Jeg har fått legetime, men tenkte å høre om noen har erfaring da jeg er rimelig stressa over situasjonen… jeg er 24år. I november var jeg og tok celleprøve, da fikk jeg beskjed om at jeg måtte komme tilbake hvert år for å teste meg pga celleforandringer. Den soste mnd fra desember-januar har mye forandret seg, jeg har blødd mye ca annen hver uke og jeg har aldri hatt så store blødninger før, det renner blod ut når jeg er på do og tampongen/bindet er helt fullt bare etter en halvtimes tid. Jeg har gått på cerazette (p-pillen) i mange år og har tidligere plagdes litt med blødninger, men ikke på langt nær som nå… kan det være p-pillen som er problemet? Bør jeg ta en pause fra de? Eller kan det faktisk være celleforandringer og mulig livmorshalskreft? Kan prøvene fra november forandre seg såpass mye fram til nå? Jeg er livredd, men har noen vært borti det samme med cerazette? Anonymkode: 37a70...176
kraftwerk Skrevet 16. januar 2023 #2 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei! Jeg har fått legetime, men tenkte å høre om noen har erfaring da jeg er rimelig stressa over situasjonen… jeg er 24år. I november var jeg og tok celleprøve, da fikk jeg beskjed om at jeg måtte komme tilbake hvert år for å teste meg pga celleforandringer. Den soste mnd fra desember-januar har mye forandret seg, jeg har blødd mye ca annen hver uke og jeg har aldri hatt så store blødninger før, det renner blod ut når jeg er på do og tampongen/bindet er helt fullt bare etter en halvtimes tid. Jeg har gått på cerazette (p-pillen) i mange år og har tidligere plagdes litt med blødninger, men ikke på langt nær som nå… kan det være p-pillen som er problemet? Bør jeg ta en pause fra de? Eller kan det faktisk være celleforandringer og mulig livmorshalskreft? Kan prøvene fra november forandre seg såpass mye fram til nå? Jeg er livredd, men har noen vært borti det samme med cerazette? Anonymkode: 37a70...176 Hvis du har påvist celleforandringer, syntes jeg det er svært merkverdig at legen bare sendte deg hjem med den beskjeden. Bestill time til gyn, og krev svar og videre behandling og svar. Føler du deg lite ivaretatt og bare blir avvist av legen, så klager du han inn til fylkeslegen og fastlegeforbundet. Har man celleforandring skal man ikke bare bli sendt hjem slik du ble. Helt hårreisende.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #3 Skrevet 16. januar 2023 Hei. Det jeg hadde, som er et vanlig problem på Cerazette, er uregelmessige småblødninger. Jeg har ikke hørt om store blødninger som en bivirkning av Cerazette, men det kan jo hende at det er mulig! Så fint at du har fått legetime, håper det ikke er så veldig lenge til? Jeg synes ikke du skal gå sånn her i flere uker nå. Anonymkode: 23e6d...115
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå