Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom ut av et langt og dårlig forhold. Fant etterhvert en ny mann og forklarte hva jeg ønsket i nytt forhold. Der var tillitt/ærlighet det viktigste for meg i ny partner. Vi snakket mye om fortiden, deriblandt exer. Jeg lurte på om han hadde hatt et forhold til barnets mor opp i gjennom åra, noe han benektet. Vi har hatt flere diskusjoner der jeg har stusset over ting han har sagt. Som at han har sovet over i hennes seng, hatt sex to ganger, sendt selfies, kommentert med 'goingen min'  osv.  Tydeligvis på og av i 10 år. Jeg valgte å tro på han at det ikke hadde vært noe flørting dem i mellom det året vi ble sammen. Men etter en fest vi var på,ser jeg plutselig at den siste mld på snap, var at han savnet henne. Jeg klikket. Jeg spurte hvorfor han ikke var ærlig fra dag en, men det visste han ikke og han angret noe enormt. Han mener han sendte de mld med henne fordi han følte seg ensom. Han har beklaget, grått, sier han vil bli gammel med meg. Jeg er bare så utrolig redd for å bli lurt igjen. Og spesielt vanskelig med en ex som skal være i livet hans i mange år til. De har ikke sendt noe slike mld etter vi var sammen. Problemet er at han har sett meg inn i øynene og løyet, hver gang jeg har tatt opp noe om denne exn. Jeg er nok litt ødelagt etter mitt forrige dårlige forhold, men nå vet jeg ikke hvordan jeg skal få denne redselen ut av kroppen. Jeg elsker virkelig den mannen, men er så utrolig skuffa og redd han skal juge om noe igjen siden han har klart det flere ganger uten at jeg har merket det. 

Anonymkode: 01966...5ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var i en lignende situasjon og dumpet han. Har aldri angret. Det var så befriende å ikke måtte forholde seg til noe slikt lenger. 

Anonymkode: e385b...5bc

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt om denne kontakten var før eller etter dere ble sammen? Hvis det var etter, hadde jeg ikke gitt ham flere sjanser. Hvis det var før, hadde jeg tenkt over: var du helt tydelig på at du ville tåle svaret uansett hva det var, at han måtte tenke annerledes når han skulle svare deg pga. historie, og at løyn ville ødelegge alt? Ikke bare et ganske normalt "ærlighet er viktig, men hvit løgn er lov for å være høflig/vise kjærlighet? Hvis han ikke hadde skjønt det, kunne jeg kanskje gitt ham en sjanse til hvis han nå virkelig klarer å forklare med egne ord hvorfor brutal ærlighet (ikke bare når det er høflig) er viktig for deg. Hvis han hadde skjønt dette, hadde jeg nok sagt at det var dumt at han ikke trodde på det, for du kan ikke tillate deg å være sammen med en som ikke tar deg på alvor.

Anonymkode: 89a77...b3f

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt om denne kontakten var før eller etter dere ble sammen? Hvis det var etter, hadde jeg ikke gitt ham flere sjanser. Hvis det var før, hadde jeg tenkt over: var du helt tydelig på at du ville tåle svaret uansett hva det var, at han måtte tenke annerledes når han skulle svare deg pga. historie, og at løyn ville ødelegge alt? Ikke bare et ganske normalt "ærlighet er viktig, men hvit løgn er lov for å være høflig/vise kjærlighet? Hvis han ikke hadde skjønt det, kunne jeg kanskje gitt ham en sjanse til hvis han nå virkelig klarer å forklare med egne ord hvorfor brutal ærlighet (ikke bare når det er høflig) er viktig for deg. Hvis han hadde skjønt dette, hadde jeg nok sagt at det var dumt at han ikke trodde på det, for du kan ikke tillate deg å være sammen med en som ikke tar deg på alvor.

Anonymkode: 89a77...b3f

Som jeg forsto, var det før, men poenget er at han løy, selv om det var unødvendig. Det er veldig slitsomt å være i et forhold hvor man hele tiden må lure «det han sier nå, er det løgn eller ikke». 

Skrevet

Dette har ikke skjedd når vi var sammen, men rett før vår tid. Han har ikke vært utro mot meg men løyet om hvilken kontakt han har hatt med sin ex. Han sier det er fortid og han ønsker ikke å ha henne tilbake, verken da eller nå. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette har ikke skjedd når vi var sammen, men rett før vår tid. Han har ikke vært utro mot meg men løyet om hvilken kontakt han har hatt med sin ex. Han sier det er fortid og han ønsker ikke å ha henne tilbake, verken da eller nå. 

Vanskelig å tro på hva han sier da. Kanskje han lyver nå også. Det vet du ikke. 

Skrevet

Akkurat den tanken jeg sitter igjen med også. At jeg lurer på om det stemmer eller ikke. Forholdet vårt var som en drøm før dette ble tatt opp. 

Skrevet

Så han hadde en greie med eksen FØR dere ble sammen. Men så var de ferdig når dere startet. Du spurte, han var redd for at du ikke ville tåle sannheten, selv om du sa du tålte det, og selv om han ikke hadde gjort noe galt ved å holde på med eksen mens han var singel. Tenker at dette er STOR forskjell i forhold til om han hadde holdt på med dere samtidig.

Anonymkode: 79576...f7a

Skrevet

Mennesker som taes i løyn slutter ikke lyve av den grunn, de valgte løynen i første omgang fordi det var enklest for dem - det er et mønster hos de, et mønster som for de fleste er veldig vanskelig å bryte. Jeg ville hatt problemer med å stole på et menneske som løy om små og store ting og jeg ville ikke valgt bli i en par relasjon med noen som syns det å lyve til meg var helt greit før de ble tatt for det.. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er jo et tema det ikke kommer noe som helst godt ut av å diskutere i et nytt forhold. Det å spørre og grave om historikk er en uting i seg selv, for svarene fører til nye spørsmål, og vonde følelser. 

Sannheten er at de fleste har en overgangsperiode. Når du treffer en ny er det ikke slik at du får sterke følelser og ser at det er den retningen du skal på dagen.

Jeg unnskylder ikke løgn, det er alltid en uting. Da jeg gikk inn i forhold var jeg tydelig på at jeg ikke ville ha noe diskusjon rundt ekser/historie, noe som ville vært en mye bedre løsning. Om du hadde akseptert den? 

Anonymkode: 59cd6...a31

Skrevet

Ikke vær en slik slitsom sjalu kjæreste, ts. 

Anonymkode: 41b6c...1da

Skrevet

Løgn er kjipt, og vi har det i oss at det er feil, tras det er grunnregelen at mennesker lyver relativt ofte.

Hvis dere kommer å være sammen lenge, så vil han nok lyve om et eller annet av og til.

Nå til denne løgnen. Det som er intressant, er vel faktisk om han nå er ferdig med hun eksen. Er du trygg på at han er ferdig med henne, og hva forventer du av han for at du i fremtiden skal være trygg.

Det at han løy er vel ikke vanskelig å forstå. Er lett å si at folk ikke skal bli sjalu på fortid, men fortid vil kunne påvirke fremtid. Han var vel redd at du hadde styrt unna han, hvis du viste at han frem til kort tid innen dere ble sammen fortsatt ikke var ferdig med eksen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...