AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #1 Skrevet 16. januar 2023 Hva gjør jeg nå? Anonymkode: 640b1...5bf
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #3 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fjerner den Anonymkode: d4765...2ac Må jeg ikke tilkalle fagfolk ? Anonymkode: 640b1...5bf
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #4 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Må jeg ikke tilkalle fagfolk ? Anonymkode: 640b1...5bf Hvorfor kan du ikke bare vaske det bort? Anonymkode: d4765...2ac
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #5 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor kan du ikke bare vaske det bort? Anonymkode: d4765...2ac Så man trenger ikke bytte planken muggen er på? Anonymkode: 640b1...5bf
Belima Skrevet 16. januar 2023 #6 Skrevet 16. januar 2023 Les litt mer om mugg i bolig. https://viivilla.no/bygging/fukt-og-drenering/muggsopp-slik-unngar-du-muggsopp/
Taluno Skrevet 16. januar 2023 #7 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva gjør jeg nå? Anonymkode: 640b1...5bf Er det en hel vegg eller ett tak som er dekket av mugg? Eller er det litt i en vinduskarm? Eller er det på fugene på badet? Er det ett rom som er typisk fuktig? Mot utvendig vegg?
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #8 Skrevet 16. januar 2023 Taluno skrev (1 minutt siden): Er det en hel vegg eller ett tak som er dekket av mugg? Eller er det litt i en vinduskarm? Eller er det på fugene på badet? Er det ett rom som er typisk fuktig? Mot utvendig vegg? Det er nede i et av hjørnene på soverommet. Det er mot utvendig vegg. Anonymkode: 640b1...5bf
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #9 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva gjør jeg nå? Anonymkode: 640b1...5bf Hvordan vet du at det er mugg??? Om det er sorte prikker eller lignende på veggen så er det svært sjelden det er mugg. Hvis du har konkludert med det uten at noen med kunnskap har kikket på det så ville jeg nok tatt en tlf. Om det er bak en kommode,bak et skap eller bak noe annet så kan jeg love deg at det ikke er mugg. Anonymkode: 2fdf9...eaf
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #10 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er nede i et av hjørnene på soverommet. Det er mot utvendig vegg. Anonymkode: 640b1...5bf Vask det bort med klor, men det tyder på fuktskade bak veggen. Evt dårlig ventilasjon i rommet. Men sannsynligvis en fuktskade pga regn som trenger inn. Kontakt en byggmester. Anonymkode: 1052e...a84 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #11 Skrevet 16. januar 2023 Årsaken er rett og slett stillestående luft, og du sier det er nede i et hjørne mot utv.vegg......da har det sikkert stått noe i hjørnet der som et skap,blomster eller noe annet som hindrer sirkulasjon i luften,dermed er det ikke mugg. Det er veldig mange besserwissere på KG som slår fast både det ene og det andre uten at de egentlig har greie på det de skriver om. Ikke fastslå noe før du vet,er mitt råd:-) Anonymkode: 2fdf9...eaf
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #12 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan vet du at det er mugg??? Om det er sorte prikker eller lignende på veggen så er det svært sjelden det er mugg. Hvis du har konkludert med det uten at noen med kunnskap har kikket på det så ville jeg nok tatt en tlf. Om det er bak en kommode,bak et skap eller bak noe annet så kan jeg love deg at det ikke er mugg. Anonymkode: 2fdf9...eaf Er det sorte prikker så kan det være svart mugg og det kommer av fukt. Anonymkode: 1052e...a84
Hensatt Skrevet 16. januar 2023 #13 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er nede i et av hjørnene på soverommet. Det er mot utvendig vegg. Anonymkode: 640b1...5bf Om det går bort ved vask er det ikke farlig. Husk god lufting, gjerne vindu/dør åpent (og selvsagt alle ventiler åpne når du sover og dra sengen ut fra veggen. En person lager mye kondens i løpet av en natt.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #14 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Årsaken er rett og slett stillestående luft, og du sier det er nede i et hjørne mot utv.vegg......da har det sikkert stått noe i hjørnet der som et skap,blomster eller noe annet som hindrer sirkulasjon i luften,dermed er det ikke mugg. Det er veldig mange besserwissere på KG som slår fast både det ene og det andre uten at de egentlig har greie på det de skriver om. Ikke fastslå noe før du vet,er mitt råd:-) Anonymkode: 2fdf9...eaf Det har stått en kommode der. Anonymkode: 640b1...5bf
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #15 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det har stått en kommode der. Anonymkode: 640b1...5bf Som jeg tenkte.....da bruker du noe sterkt å vasker det av og neste gang lar du det være avstand på vegg og kommode. Anonymkode: 2fdf9...eaf
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #16 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det har stått en kommode der. Anonymkode: 640b1...5bf Da har det nok sannsynligvis bare oppstått fordi det er for tett mellom vegg og kommode. Da oppstår det kondens. Særlig hvis det er kaldt ute og varmt inne. Dere sover der og det oppstår da fuktig luft. Jeg ville vasket det bort med en blanding med klor og vann. Trenger ikke fagfolk til dette. Anonymkode: 1052e...a84
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #17 Skrevet 16. januar 2023 Hvis det er på yttervegg og du har hatt møbel inntil i tillegg til dårlig ventilasjon (rommet skal ha lufteluke/luftespalte i vindu som står åpent), så kan det fort bli mugg. Om det holder å vaske vekk kommer an på om muggen kun er overfladisk eller har trengt inn i evnt gipsplater under tapet. Er dette materialet infisiert også, så må man ofte bytte ut dette. Anonymkode: 5d7d5...caa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå