Gå til innhold

Gruer dere til neste fødsel?

Anbefalte innlegg

Gjest marthepia
Skrevet

Dere som har en unge fra før av og hadde en ganske smertfull og trasig fødsel... Gruer dere dere til neste gang? Til neste fødsel? Om dere skal ha flere da :)

Å føde er det verste jeg har vært med på. Aldri hatt så vondt før, men jeg gruer meg ikke til neste gang. Man glemmer smertene etterhvert tror jeg..jeg gjorde iallefall det. Det er SÅ verdt det når du får den lille på brystet :)

Har lyst på 2 til jeg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gruer ikke. Fødselen var forsåvidt helt OK, men jeg hadde en barselstid fra helvete - men gruer meg ikke til neste gang. :)

Skrevet

na ja.. jeg tør faktisk ikke å få flere barn siden det holdt på å gå så galt nå første gangen..

Skrevet

Nå har jeg hatt to veldig forskjellige fødsler, en sånn helvetessak med igangsetting og tull som endte i vakuum. Og en helt normal fødsel. Begge uten annen smertelindring enn vann og akupunktur.

Men jeg gruet meg ikke. Verken første eller andre gang, og skulle det bli en tredje så gleder jeg meg til det ;)

Gjest marthepia
Skrevet
na ja.. jeg tør faktisk ikke å få flere barn siden det holdt på å gå så galt nå første gangen..

Hva skjedde første gangen da?

Skrevet
Hva skjedde første gangen da?

Fikk svangerskapsforgiftning der jeg var innlagt til overvåkning, men plutselig tok de bare senga og løp som f.... til operasjonssalen.. og det gikk bra med både meg og sønnen min.. bare født 5 uker før..

Jeg fikk samtaletimer i kort tid etterpå på sykehuset.. men nå 4 mnd. etterpå fikk jeg etterreaksjonene.. tanker.. burde hatt en time til å snakke med noen.

Skrevet

Nei, gruer meg ikke. Føler at jeg vet mer om det å føde nå. Eneste problemet blir å bestemme meg for om jeg ønsker epidural eller ikke denne gangen siden jeg klarte meg uten sist. En velfungerende epidural må jo være deilig, for man blir så utslitt av å ha vondt så lenge.

Skrevet

Jeg gruer meg ikke. Fødsel er den mest fantastiske opplevelsen jeg har hatt.

Skrevet

Jeg gruer meg, men går gledelig gjennom en fødsel til for og få et barn til.

Jeg har brukt lang tid på og komme hit, sverga først på at jeg aldri skulle føde igjen, så når dattra mi nerma seg 3 år så fant vi ut at vi ville ha en til. Og etter og ha strevd nå i snart 2 år og vært gjennom flere SA, så går jeg gledelig gjennom en fødsel til for og få et barn.

Skrevet

Jeg har 2 jenter som jeg forguder og er kjempe glad i.

Da jeg fikk førstemann sa jeg at dette går jeg ikke igjenom engang til,men 8 år etter fikk jeg veslemor.Nå har jeg lyst på en til. :ler:

Skrevet

Jeg kan ikke huske at det var så ille, jeg... Jeg husker at jeg syntes at det var forferdelig, men jeg husker ikke hvorfor... :ler: Jeg tenker tilbake, og synes at jeg hadde en ganske lett fødsel. Og jeg brukte 3 dager...

Jeg gjør det gjerne igjen, og det ganske snart forhåpentligvis.

Skrevet

Min fødsel endte etter maaange timer, med 9 cm åpning og komplikasjoner i et hastesnitt. Håper at en evt ny fødsel foregår på "vanlig måte", evt at jeg får keisersnitt med en gang. Jeg var så sliten etter fødsel/snitt, at jeg ikke husker noe særlig fra de siste timene, + at jeg ikke fikk sønnen min før dagen etter fordi jeg fikk etterreaksjoner på bedøvelsen og måtte ligge på en egen post.. Dumt å gå gjennom nesten hele fødselen, for så å få de komplikasjonene et keisersnitt innebærer.

Skrevet

Hadde en lang fødsel jeg også, endte med vakumpumpe. To år siden nå og jeg er fortsatt bestemt på at jeg aldri mer skal føde. Likte ikke og gå gravid heller, nærmest hatet det. Aldri mer. Adopsjon heller da, for jeg vil jo at min søte snuppis skal få søsken :)

Skrevet

Nei jeg gruer meg ikke.

Fødselen var langvarig, men epiduralen gjorde susen til slutt. Helt på tampen ble det veldig hektisk da snuppa måtte ut veldig fort. De hadde egentlig gjort klart til å ta henne m vakuum, men det rakk de ikke. Det ble to raske klipp og ut m hodet, før jeg presset henne ut på neste ri. Hun hadde navlestrengen rundt halsen og var blå.

Håper bare at det går litt fortere neste gang, og så vil jeg gjerne ha elektrode på barnets hode. Hadde jeg ikke hatt det nå, ville de nok ikke oppdaget at snuppa måtte ut, og da er det ikke sikkert det hadde gått så bra...

Gjest marthepia
Skrevet
Jeg kan ikke huske at det var så ille, jeg... Jeg husker at jeg syntes at det var forferdelig, men jeg husker ikke hvorfor...  :ler:  Jeg tenker tilbake, og synes at jeg hadde en ganske lett fødsel. Og jeg brukte 3 dager...

Jeg gjør det gjerne igjen, og det ganske snart forhåpentligvis.

Blir det en til i huset? :)

Vi skal prøve å bli gravid neste år vi også :) Perfekt at det er 2 år mellom de synes jeg! Håper det går som planlagt da :) hehe

Skrevet
Blir det en til i huset? :)

Vi skal prøve å bli gravid neste år vi også :) Perfekt at det er 2 år mellom de synes jeg! Håper det går som planlagt da :) hehe

Det blir en til, om ikke så altfor lenge, om alt går etter planen. Men vi venter vel til sommeren før vi prøver aktivt. Har ikke fått igjen mensen enda, så det blir ikke akkurat med en gang.

Skrevet

jeg gruer meg ikke,jeg jeg brukte 3,5 timer 1 gang,det gikk så fort at jeg ikke fikk tenkt så mye,men jeg hadde ikke vondt,jeg er gravid igjen og er litt spent pga det sies at 2 mann kan komme fortere, :ler:

jeg tenker det verste og håper det beste.,og ingen vet hvordan fødselen blir,så kan ikke tenke så mye på det.

Skrevet

Jeg har 3 unger og har gruet meg veldig til alle 3 fødslene. Jeg har hatt 3 greie fødsler, så jeg har ingen "traumatiske" opplevelser bortsett fra at jeg synes det er borti hampen vondt. Men jeg kom meg da igjennom fødslene. Lykke til!

Skrevet
Jeg kan ikke huske at det var så ille, jeg... Jeg husker at jeg syntes at det var forferdelig, men jeg husker ikke hvorfor...  :ler:  Jeg tenker tilbake, og synes at jeg hadde en ganske lett fødsel.

Signerer.Holdt på i 8-9 timer.Det var vondt så klart men jeg gruer meg ikke til neste gang nei.Og det blir kanskje ikke så altfor lenge til det håper jeg

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Skal ikke ha fler pga fødsel og barseltid. Skjer det et uhell, så blir det keisersnitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...