Gå til innhold

Kjøpe nye jeans, størrelser….

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste 7 årene utelukkende brukt jeans fra merket Please i str L.

Nå har jeg fått litt ned i vekt, og er på jakt etter nye dongeribukser.

Hvordan måler jeg hvilke tommer jeg er? 
I mine nærmeste butikker selger de jeans i sånne str som 28/30, 32/L osv….

(Den klesbutikken jeg bruker har sluttet med merker Please)

Jeg vil bare være litt forberedt, før jeg går å prøver.
Jeg har meget usikkert selvbilde, og er redd for å ta med meg helt feil str inn i prøverommet….

Om jeg skal bestille på nett, vet jeg ikke hva jeg skal velge ang størrelse som tilsvarer L 😔

Jeg er en godt voksen dame, så jeg vil jo ikke fremstå som helt uviten heller, selv om jeg er meget dårlig på mote/stiler…

Håper noen kan komme med gode råd 💐

-Oda 

Anonymkode: 14a6f...4d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må du gå i en butikk, da?

Er jo bare å bestille hjem bukser i flere størrelser og sende tilbake de som ikke passer - eller alle.

Da får du en pekepinn i hvert fall, om du MÅ kjøpe i fysisk butikk.

Anonymkode: 19c8a...3e4

Skrevet

Jeg tar ofte med meg fire-fem-seks forskjellige størrelser i prøverommet, og det er aldri noen som har sjekket hvilke størrelser jeg drar med meg. :) Det er helt innafor, med mindre butikken har regler på antall plagg av gangen inn på prøverommet. 

Anonymkode: 91d75...9ae

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg tar ofte med meg fire-fem-seks forskjellige størrelser i prøverommet, og det er aldri noen som har sjekket hvilke størrelser jeg drar med meg. :) Det er helt innafor, med mindre butikken har regler på antall plagg av gangen inn på prøverommet. 

Anonymkode: 91d75...9ae

Det er så lite lokalsamfunn her. Alle kjenner alle, og hun i klesbutikken skravler med alle…

Å bestille på nett, blir ikke det fryktelig dyrt med frakt, og retur? 
-oda

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er så lite lokalsamfunn her. Alle kjenner alle, og hun i klesbutikken skravler med alle…

Å bestille på nett, blir ikke det fryktelig dyrt med frakt, og retur? 
-oda

Mange som har gratis frakt og retur.

Anonymkode: 19c8a...3e4

Skrevet

Jeg bruker 27/30 mener jeg å huske. Er 167 cm og 50 kg, slank men med litt hofter.

Anonymkode: e1628...a99

• Nyttig 1
Skrevet

Du måler midjen din og regner om til tommer. Når størrelsen er oppgitt som f.eks 28/30 er det første tallet livvidden og det andre er beinlengden. 28 i livvidde ligger vel innenfor str S. 30 i beinlengde er ganske korte bein. 

Hvis størrelsen er oppgitt som f.eks 28/L, så er det første tallet fremdeles livvidde, mens bokstaven står for Long. Da bør det også finnes en modell som heter 28/S, hvor S står for Short.  

Var jeg deg ville jeg testet med en bukse som er 30 eller 32 i livet først. 

Anonymkode: 878d8...f3b

• Nyttig 1
Skrevet

Å holde buksen foran egen kropp kan gi en pekepinn. Et sted mellom 28 og 30 tommer vil jeg tippe. Ekspeditører klarer ofte se sånt også. 

Anonymkode: 25456...171

Skrevet

Ville prøvd 30/30 eller 32/30.

Anonymkode: 31084...9ae

Skrevet

Det står ingenting om hvor lang du er, jeg passer -/30 i lengde og er 162 cm høy 🙂 er du 165 ville jeg gått for 32. Er du høyere enn 170 kanskje 34?  Ville prøvd meg på 32 i midje først, men det kommer også helt an på modellen og fasongen på buksa. Du må nesten bare ta med deg noen og prøve, det er ingen som syntes det er rart at du er usikker på str 🙂

Skrevet

Skjønner hva du mener. Synes også det er litt flaut hvis jeg tar med meg helt feil størrelse på prøverommet selv om jeg ikke føler meg stor eller noe sånt 🤔 Men uansett, de fleste buksemerker har jo størrelsesguide som du kan finne på nettet. Jeg bruker f.eks. bruker 25 i et merke og 28 i et annen. De varierer veldig, og hvor mye stretch det er i buksa har også mye å si. Man må bare prøve seg frem. Jeg pleier ofte å spørre butikkbetjenten om en bukse er stor eller liten i størrelsen for å starte en samtale. De har god erfaring med å finne riktig størrelse til deg og har flere ganger fått riktig størrelse i hånden etter å ha kastet et blikk på meg 😅

Anonymkode: 09ecc...cad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...