Gå til innhold

Han ble voldelig mot meg i helgen, det ligner ikke han!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på besøk hos typen på fredag.

Vi drakk med noen venner av han og utover kvelden ville vennene hans ut på byen. Jeg tok han til side og sa jeg ikke ønsket å dra ut på byen, da ble han tydelig oppgitt/irritert fordi han «måtte» bli værende med meg. Jeg sa han kunne dra og at jeg bare kunne legge meg og sove, da ble han mer oppgitt/irritert for hvordan ville det se ut om han dro fra meg når jeg er på besøk hos han. Da vennene hans dro og det kun var oss igjen begynte vi å diskutere.

Plutselig tar han tak i meg, dytter meg hardt inn i veggen og holder meg fast. Jeg gjør ingenting, sier ingenting. Har øynene knepet igjen og tør ikke åpne de. Han hvisker noe uforståelig i øret mitt, og jeg prøvde å si at jeg ikke forsto hva han hvisket. Plutselig slipper han meg, men jeg rekker såvidt å åpne øynene og bevege meg før han slår meg med flathånda på kinnet. Full og ustødig som jeg er faller jeg i gulvet. Plutselig går han fra meg. Han gikk fra meg for å dra på byen. 

Jeg ville dra hjem, men hadde ingen måte å komme meg hjem på. Jeg ville dra på hotell, men visste ikke hvordan jeg skulle komme meg dit. Taxi slo meg ikke. Jeg sovnet på sofaen og våknet ikke av at han kom hjem.

Dagen etter når vi begge våkner, så er jeg fortsatt sjokkert og redd etter kveldens hendelser. Han derimot oppfører seg normalt  både lørdag og søndag, sier han husker lite fra den dramatiske kvelden og forstår ikke hvorfor jeg er så skvetten og stille.

Jeg dro hjem utover mot kvelden idag, og vet nå ikke hva jeg skal gjøre? Hjelp?

Anonymkode: f38f0...a3e

• Hjerte 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kommer ikke til å være siste gang. Han har nå vist sitt sanne jeg, så det er bare å glemme hele fyren. Tilgir du, kommer det til å ende stygt en annen gang han drikker.

Anonymkode: 75147...3c5

• Liker 29
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor dro du ikke hjem da du våknet? 

Anonymkode: b52ed...8cd

• Liker 24
Skrevet

Her har du du valget mellom å gjøre det slutt og spare deg for fremtidige voldshandlinger fra ham, eller fortsette.i et forhold hvor du garantert blir mishandlet igjen.

Dessverre velger mange å ikke gå ifra partner etter det første slaget.

• Liker 15
  • Nyttig 7
Skrevet

Altså folk gjør ikke slik med et uhell som et engangstilfelle en gang de ble for full! De HAR denne aggresjonen i seg, og mangler kontroll. Her har han jo drukket, og det hemmer kontrollen noe. Men blir man voldelig i fylla, så kan man rett og slett ikke drikke alkohol! Han her husker ikke hva som har skjedd, og kommer jo ikke til å slutte med alkohol med mindre du forteller akkurat hva som skjedde, og han tror på det og tar ansvar for det. Det er også en sjanse for at han later som han ikke husker det. Uansett om han husker det eller ikke, så tenker jeg at det er STOR sannsynlighet for at det skjer igjen. Det var ikke bare en impulsiv ørefik - et uhell hvor han straks beklaget seg. Det var mer enn det. Og om det aldri skulle skje igjen, så vil kroppen din huske dette resten av livet og være i alarmmodus hver gang han drikker eller hever stemmen.

Anonymkode: d023d...78a

• Liker 19
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor dro du ikke hjem da du våknet? 

Anonymkode: b52ed...8cd

Jeg ville snakke med han om det som hadde skjedd, men var samtidig så redd for  reaksjonen hans.

Jeg ville dra hjem, men var samtidig så redd for reaksjonen hans hvis jeg dro tidligere enn planlagt. 

Jeg tror jeg bare var sjokkert over situasjonen. Jeg begynte nesten å lure på om jeg hadde innbilt meg det jeg hadde opplevd, siden han oppførte seg så normalt.

Vi har vært sammen i 2 år, og jeg har aldri sett han en lignende side ved han. Han har så klart kortere lunte og mer temperament når han har vært full, men ikke nærheten av det jeg så på fredag. 

• Liker 2
  • Hjerte 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville snakke med han om det som hadde skjedd, men var samtidig så redd for  reaksjonen hans.

Jeg ville dra hjem, men var samtidig så redd for reaksjonen hans hvis jeg dro tidligere enn planlagt. 

Jeg tror jeg bare var sjokkert over situasjonen. Jeg begynte nesten å lure på om jeg hadde innbilt meg det jeg hadde opplevd, siden han oppførte seg så normalt.

Vi har vært sammen i 2 år, og jeg har aldri sett han en lignende side ved han. Han har så klart kortere lunte og mer temperament når han har vært full, men ikke nærheten av det jeg så på fredag. 

Og nå har du sett denne siden.

Du må jo avslutte forholdet. 

• Liker 23
  • Nyttig 5
Skrevet

Dette var, slik jeg forstår deg, første gang dette hendte.

Det vil ikke være den siste.

Har det hendt én gang, vil det hende flere.

Gå.

Nå.

Anonymkode: 514a3...fde

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Gå fra han og aldri se deg tilbake…. Det er ikke siste gangen, og det blir som regel værre for hver gang. Det med at han later som ingenting i etterkant er en måte å manipulere deg på. GÅ FRA HAN 

Anonymkode: faa1d...505

• Liker 20
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen? Siden du skriver at det ikke er likt han, tolker jeg det som at det aldri har skjedd før. 

For om dere har vært sammen 5+ år og dette aldri har skjedd før, er sjansene mindre for at dette gjentar seg. Men om dere har vært sammen relativt kort tid (under 2 år uten å bo sammen) så synes jeg du bør tenke deg godt om i forhold til å fortsette å være i et forhold med denne mannen. Det er vanlig å være "den beste versjonen av seg selv" i starten av et forhold, men at ens sanne jeg kommer frem etterhvert. Dette kan være slik han reagerer når han blir ordentlig sint blandet med alkohol. Da vil dette med stor sannsynlighet gjenta seg.

Uansett bør dere ta en alvorsprat hvor du forteller alt han sa og gjorde denne kvelden for å se reaksjonen hans. Sykt feigt dersom han later som han ikke husker det.

Lykke til ts💖

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det kalles gaslighting. Google det og få en aha-opplevelse!

Han lot som ingenting hadde skjedd og håpte at han kunne manipulere hukommelsen din. Om du tar det opp kommer han til å bli "sjokkert" over de falske beskyldningene dine, og at alle så hvor drita full du var, og ingen kommer til å tro på disse syke fantasiene dine.

Anonymkode: d023d...78a

• Liker 27
  • Nyttig 12
Gjest Blinkie
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg var på besøk hos typen på fredag.

Vi drakk med noen venner av han og utover kvelden ville vennene hans ut på byen. Jeg tok han til side og sa jeg ikke ønsket å dra ut på byen, da ble han tydelig oppgitt/irritert fordi han «måtte» bli værende med meg. Jeg sa han kunne dra og at jeg bare kunne legge meg og sove, da ble han mer oppgitt/irritert for hvordan ville det se ut om han dro fra meg når jeg er på besøk hos han. Da vennene hans dro og det kun var oss igjen begynte vi å diskutere.

Plutselig tar han tak i meg, dytter meg hardt inn i veggen og holder meg fast. Jeg gjør ingenting, sier ingenting. Har øynene knepet igjen og tør ikke åpne de. Han hvisker noe uforståelig i øret mitt, og jeg prøvde å si at jeg ikke forsto hva han hvisket. Plutselig slipper han meg, men jeg rekker såvidt å åpne øynene og bevege meg før han slår meg med flathånda på kinnet. Full og ustødig som jeg er faller jeg i gulvet. Plutselig går han fra meg. Han gikk fra meg for å dra på byen. 

Jeg ville dra hjem, men hadde ingen måte å komme meg hjem på. Jeg ville dra på hotell, men visste ikke hvordan jeg skulle komme meg dit. Taxi slo meg ikke. Jeg sovnet på sofaen og våknet ikke av at han kom hjem.

Dagen etter når vi begge våkner, så er jeg fortsatt sjokkert og redd etter kveldens hendelser. Han derimot oppfører seg normalt  både lørdag og søndag, sier han husker lite fra den dramatiske kvelden og forstår ikke hvorfor jeg er så skvetten og stille.

Jeg dro hjem utover mot kvelden idag, og vet nå ikke hva jeg skal gjøre? Hjelp?

😔🫶🏻Skriv ham en sms om hvordan du opplevde situasjonen. Og så gjør du det slutt. Du fortjener bedre ❤️ Lykke til :) 

Skrevet

Jeg hadde ikke blitt værende i forholdet i alle fall. Ta vare på deg selv 💜

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet

Du har fått ditt første røde flagg. Dump ham nå. 

Anonymkode: 64ac3...e3c

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

Du skal selvfølgelig slå opp med han. Det er etter 6 mnd til 2 år at slike mennesker begynner å vise deg hvem de er. Du sier dere har vært sammen i 2 år nå, så nå har han begynt å lette på sløret. Om du lar deg overtale til å bli fordi "han er så lei seg og skal aldri gjøre det igjen", så vet han at han har overtaket og at du aldri kommer til å gå, og volden vil eskalere.

TS, du vet hva som kommer til å skje om du blir i forholdet etter denne hendelsen. Det er nå du må bestemme deg for om du skal ta gode valg for deg selv, eller dårlige valg. Gode valg innebærer å slå opp med han klart og tydelig på melding (ikke møt han alene for å slå opp), for så å unngå all slags kontakt i fremtiden.

Anonymkode: dd99f...6c5

• Liker 23
  • Nyttig 2
Skrevet

Han gjorde det, så det ligner han på en prikk. Stikk!!!

Anonymkode: b4711...25b

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Håper du lytter til svarene i tråden.

Tolker det som at du er veldig ung. Du har hele livet foran deg. Ikke kast det bort på en slik fyr. Han er absolutt ikke uerstattelig og du fortjener bedre.

Anonymkode: 38a25...a2c

• Liker 11
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...