AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #1 Skrevet 15. januar 2023 Jeg fikk mine symptomer på dag tre av corona i februar i fjor. Stive smertefulle fingre. Røntgen viser atrosepreg. Er ikke atrose slitasjegikt? Kan en infeksjon slite bort brusken hendene, Anonymkode: d1a04...aa3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #2 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg fikk mine symptomer på dag tre av corona i februar i fjor. Stive smertefulle fingre. Røntgen viser atrosepreg. Er ikke atrose slitasjegikt? Kan en infeksjon slite bort brusken hendene, Anonymkode: d1a04...aa3 Mulig jeg misforstår spørsmålet i tittel her. Tviler på at covid har gitt deg artrose, men covid kan ha utløst giktsmerter. At du har hatt artrose en stund uten å vite dette. (Sykdommen kan utvikle seg sakte over år.) Så fikk du covid som påvirket sykdommen og ga økte smerter. Jeg har selv leddgikt (revmatoid artritt) , men er lite plaget med leddsmerter pga god medisin. Men noen dager etter at jeg fikk covid, kom økte leddsmerter. Det gikk fra et ledd til et annet ledd. Holdt på i ca 1 måneds tid før det avtok. Ifølge legen min var ikke dette uvanlig, Artrose er slitasjegikt. Anonymkode: dcc2b...5be 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå