Gå til innhold

Jeg er så bekymret for min sønn, jeg vil hjelpe ham

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn er 27 og har aldri hatt en kjæreste meg bekjent, han lider under det med alle idealene det er i dagens samfunn. Han er litt sjenert, men har en god jobb og egentlig alt av goder som leilighet, utdannelse og jeg vet at sjefen hans er veldig fornøyd med ham. Han er veldig intelligent, men allerede som barn hadde han utfordringer, og hadde sosial angst. I flere år nå har han vært depressiv over ikke ha fått seg en partner, men nå er frustrasjonen mere gått over i selvdestruksjon, han har på en måte gitt opp, og er helt overbevist om at kvinner bare tenner på slemme menn. I dag traff jeg ham igjen og han sa var blitt kjæreste med seg selv, og snakket usammenhengende om fotball og andre ting. Allerede som barn visste han tegn til mild schizofreni, men ikke alvorlig nok til at legene vurderte å gjøre flere tiltak, og jeg vet at korona-perioden tok veldig hardt på ham, og jeg er redd for at han er inne i en periode som ikke er god. Jeg vet at han er veldig sjalu på sin lillesøster som allerede er gravid, og de to har ikke noe spesielt godt forhold, og har aldri hatt det. 

Jeg er redd for at han gjør noe dumt, og han glemmer alt det positive han har gående for seg, han mangler bare en kjæreste, ellers er alt på plass.... Men jeg skjønner godt at han synes det er veldig vanskelig å finne en langvarig partner, et kortvarig forhold er jo lett å få, men det har aldri vært hans interesse.... 

Anonymkode: 8c11e...4a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han er schizofren må du jo få han til legen for en sjekk og videre utredning. 

Kjæreste kommer i andre rekke.

Anonymkode: 6a064...da5

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Høres ikke ut som kjæreste er det denne fyren trenger akkurat 

Anonymkode: bff3c...d08

• Liker 3
Skrevet

Prioriter å få orden på psyken først, ville du anbefalt feks din datter å bli sammen med en som oppfører seg som han gjør nå?

Anonymkode: 50e96...c90

• Liker 3
Skrevet

Her må helsevesenet ta grep, kontakt fastlege ASAP!

Ingen kvinne trenger en schizofren mann i sitt liv, det forstår du også.

Anonymkode: 4486b...80d

• Liker 4
Skrevet

‘Jeg tror sønnen min har fått forverring av schizofrenien sin, og er redd han skal gjøre noe dumt - men bare jeg fikk fiksa ham ei dame så blir sikkert alt bra…’

Kvinner er ikke menns ivaretakere eller medisin.

Du må skaffe hjelp til din sønn.

At ytre rammer er på plass hjelper ikke, om han ikke er psykisk ‘i vater’.

Anonymkode: 27171...cba

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Skjønner ikke dette maset om dame, mannen er jo syk. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

‘Jeg tror sønnen min har fått forverring av schizofrenien sin, og er redd han skal gjøre noe dumt - men bare jeg fikk fiksa ham ei dame så blir sikkert alt bra…’

Kvinner er ikke menns ivaretakere eller medisin.

Du må skaffe hjelp til din sønn.

At ytre rammer er på plass hjelper ikke, om han ikke er psykisk ‘i vater’.

Anonymkode: 27171...cba

TS skriver jo ikke at sønnen har diagnosen schizofreni! Ærlig talt.... må lese innlegget ordentlig før du legger ord i munnen på henne.... 

Dere andre som skriver at hun må få sønnen til lege asap: Dette er en voksen mann på 27 år, og ts skriver ingenting om at han har noen lang sykehistorie med innleggelser i psykiatrien, eller annet som tilsier at det er bare for henne å kontakte lege... 

Det skal mye til for at moren til en voksen mann kan kontakte helsevesenet og be om hjelp på hans vegne.... Hun kan sende inn en bekymringsmelding til fastlegen, ja... men tviler på hun kommer særlig langt med den uansett. 

TS: Jeg skjønner godt at du er redd for at sønnen din skal gjøre noe...og jeg antar du da er inne på selvskading...? Har dessverre ikke noen konkrete råd, annet enn evt en bekymringsmelding og å ikke gi opp, men forsøke å prate med sønnen din om han vil du skal hjelpe ham...uansett hvor mange ganger du blir avvist. 

Anonymkode: 5ed70...e25

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...