Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en frøken på 6 mnd som nettopp har bikket 7 kg ( lang og slank, men følger sin kurve). Problemet er at vi igjen opplever en del tisselekkasjer i løpet av natten. Hun spiser mest på natten, men sovner alltid på puppen så aldri et godt tidspunkt å bytte bleie. Klarer heller ikke å bytte på henne uten at hun våkner. Bruker str 4 i bleier ( 7- 11 kg eller noe sånt). Kan de bli for store for bleiene uten at vekten henger helt med? Altså hvis vi skal gå opp i størrelse nå så er de jo beregnet på barn fra 10 kg og vi er jo ikke i nærheten av det. Har det noe å si, eller tar de bare mer unna liksom? 

Anonymkode: 8e820...0f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forskjell fra merke til merke også. Coop sine synes jeg var små i str, og pampers hadde vi en del lekkasjer med. Pampers var jeg forøvrig veldig fornøyd med til eldste, men satt "feil" på yngste. Mest fornøyd med libero og rema sine. Str overlapper gjerne hverandre, men absolutt verdt å prøve en str større ja.

Skrevet

Det var ikke et dumt spørsmål 😊 vekten oppgitt på pakka er jo bare veiledende. Prøv en større. De tar unna mer ja, men kan jo bli for store rundt lår osv, slik at det lekker på den måten. Men det finner du jo ut av å prøve. Helt vanlig at man trenger større størrelse enn hva vekten (på pakken) tilsier.

Anonymkode: edb20...258

Skrevet

Jeg har et barn som alltid har hatt lav vekt i forhold til alder. Min erfaring er at jeg ikke må se på vekt på bleiene, men gå opp en størrelse om det blir lekkasje. 

Anonymkode: b20c0...23c

Skrevet

Her funker det best med libero :) Rema sine bleier blir det lekkasje 

Anonymkode: dba26...a11

Skrevet

Vi måtte bytte flere ganger til en høyere vektklasse enn babyen var i for å unngå lekkasjer..

Anonymkode: b771d...f2f

Skrevet

Spørs vel på passform. Vi bytta fra anglamark til libero touch for ei stund siden. Bleien er ofte helt full på morgenen, ingen lekkasje (hadde for så vidt ikke lekkasje med de andre heller, men ser at denne holder bedre nå når vi ikke skifter på natt).

Vi veide baby sist ved 6 mnd, og da var vår også bikka 7 kg. Det er halvannen mnd siden, og vi bruker fortsatt nr. 3. Ville forsøkt et annet merke, i samme størrelse som dere har nå, med mindre dere synes bleien er liten. Vi bruker som sagt nr. 3 nå, og ser ingen behov for å gå opp en strl enda. 

Anonymkode: 0a773...220

Skrevet

Er bleien helt full når lekkasjen kommer? Ellers kan det jo være passformen. Min måtte vi ofte bytte opp en str litt for tidlig i følge vekta men da sluttet lekkasjene. Han hadde bare libero som funka, prøvde andre merker flere ganger men ble lekkasje på natt hver gang. Kan det også være at bleien er for stor rundt lårene? Tenkte siden hun er lang og tynn og allerede bruker bleie som er litt stor ifht vekt? Evt bytte bleie når dere legger dere også amme i søvn igjen, så kanskje den ikke blir helt full?

Anonymkode: 2522a...d75

Skrevet

Vi brukte ofte en størrelse større om natta. I større bleier er det rett og slett plass til mer. 😊 Da slapp vi bleieskift på natta.

Anonymkode: c6454...c54

Skrevet

Vår baby er 4 mnd og 7,5 kg. Bruker str 3 nå. Enn så lenge har vi prøvd ulikt og funnet ut at passform har alt å si. Pampers: lekkasje. Rema: lekkasje. LIbero: 99% ok (lekkasje om det blir satt på for løst). Min pekepinn er at jeg kan sette på de to borrelåsene på siden enkelt rett ned, uten å måtte trekke i bleia, vinkle eller styre på. Om jeg begynner med det, vet jeg at jeg må opp en størrelse. Men, en større kan bli for stort også, om det, igjen, blir for løst, så blir det lekkasje. 

Anonymkode: 434a7...c1e

Skrevet

Måtte gå opp en størrelse og over til libero på min gjennomsnittlige+ gutt. 

Anonymkode: 668ab...b80

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Måtte gå opp en størrelse og over til libero på min gjennomsnittlige+ gutt. 

Mente Pampers 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mente Pampers 😅

Kiwi sine fungerte også greit da 

Skrevet

Min datter var prematur, så det tok litt tid før hun nådde opp til gjennomsnittet for alderen.

For vår del måtte vi bare slutte å se på vekt på bleiene, og heller bare se hva den rommet av tiss og avføring i forhold til hva hun "produserte".  Prematurbleiene satt jo som et skudd veldig lenge, men de rommet ikke nok da hun spiste og produserte mye.  Én ting var lekkasjer av tiss, for vi fikk byttet på henne om natten for å "vekke" henne litt for mat i starten, men de holdt ikke på all avføringen selv om jeg løp i det jeg merket at hun begynte å bæsje😅 

Dermed ble det til at hun hadde bleier som så veldig store ut, men vi fikk jo satt de på så de holdt tett rundt lårene, og da var det slutt på lekkasjer.

Anonymkode: 684fb...3ef

Skrevet

Kroppsfasong spiller stor rolle. Vi fikk bare lekkasjer med rema, kiwi, pampers, og alt annet enn libero comfort. Har hatt to lange, tynne barn. 

Mens søsteren min kun kunne bruke Pampers. 

Vi har som regel måttet gå opp i størrelse lenge før vekten på ungen tilsier, rett og slett fordi bleiene ble for korte til våre lange og tynne. 

Så prøv deg frem, rett og slett. Med både merker og størrelser. 

Anonymkode: a22cd...6bb

Skrevet

Vi gikk over til str 5 leeenge før vekta på pakken :) Hjalp mot lekkasje på natt.

Har brukt str 5 fra ca 5 mnd og bruker det fremdeles nå som hun er 10 mnd hehe. I det siste har det vært litt lekkasjer iblant men da har vi byttet til trusebleier eller hva det heter (Pant diaper) og det hjalp. Tror pga hun beveger seg mer om natta nå så da holder de seg bedre på plass. 

Anonymkode: 0ba5c...15e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...