Gå til innhold

Er stjernesyn og svimmelhet normalt ved skjeling og nærsynthet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har skjelt og vært ganske så nærsynt i flere år nå. Det har egentlig ikke vært noe problem inntil nå. Nå blir jeg veldig lett svimmel og ør i hodet, og all skjelingen gjør meg også ganske så sliten i øynene. Jeg kan også oppleve å se stjerner av og til, særlig når jeg befinner meg i et mørkt rom eller lukker øynene mine. Har dette noe med nærsyntheten min å gjøre? Har tenkt til å bestille en synstest. Er stjernesyn og svimmelhet normalt ved skjeling og nærsynthet, og vil disse plagene forsvinne når jeg får briller? Og hvilke briller passer til å kurere skjeling?

Anonymkode: 8d7ab...9f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få det sjekket. Hos meg var svimmelhet og synsforstyrrelser hjernesvulst. Lite sannsynlig at det er det, men bedre å finne det ut. 

Anonymkode: 0c76f...97a

Skrevet

Høres mer ut som at du har eller har en tendens til å få, forhøyet blodtrykk. 

Hva gjør du for å trene opp øyet som skjeler? Folk flest som sliter med skjeling eller lazy-eye får et øyeplaster de skal ha over det «friske» øyet en stund, for å trene opp det «syke» øyet. Har du aldri gjort dette? Når man skjeler så mye som du beskriver, så er det merkverdig hvis det ikke har blitt gjort isåfall. 

Anonymkode: 895c6...7cd

Skrevet

Selvfølgelig blir ikke et skjelende øye automatisk "ikke skjelende" når man tar på briller? 😅. Du må trene opp øyet og det kommer optiker også til å be deg om, du får nok en lapp/plaster over det friske øyet for å trene opp det skjelende øyet. Hvorfor har du aldri tatt tak i dette tidligere? 

Anonymkode: 895c6...7cd

Skrevet

Du burde sjekke for borelia også (flått) 

Anonymkode: eabb9...e81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...