Gå til innhold

Er det noen som ofte kjøper en gave til barnet etter samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

hos den andre forelderen? Så de kommer hjem igjen til en overraskelse? Hvorfor isåfall? hvorfor ikke?

Anonymkode: a53f8...332

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, hvorfor skal man gjøre det?

Kommer aldri til å praktisere slikt her. Det ender jo bare med at barnet venter og venter med å komme tilbake til den forelderen som kjøper inn gave/overraskelse.. Da blir det ikke gode samvær.

Anonymkode: f1dce...83f

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Hvorfor skulle man det? 

Anonymkode: d1146...06a

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor ikke? Det er idiotisk å lage forventninger hos et barn om en gave annen hver uke! Hvor mye ræl skal du pakke på ungen i løpet av året?
hva med bursdager og jul?  

Anonymkode: ab3e1...f90

• Liker 1
Skrevet

Og gjøre barnet til en bortskjemt unge som forventer gaver bare de slår en fjert? 
Viktigste er TID sammen m barnet. 

vi roer helt med og leser bok eller koser/tuller i sengen. 
Gaver gis kun til jul og bursdag

Anonymkode: 321a9...17c

• Nyttig 2
Skrevet

Det blir jo nesten som å bestikke barnet til å like seg bedre hjemme hos deg… «Gleder meg til å komme hjem til * for da får jeg gave! 
🙄🙄🙄 

Anonymkode: c7c13...fdc

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Har aldri tenkt tanken. Hvorfor i alle dager skal man gjøre det?

Anonymkode: 6c8ce...5d0

Skrevet

Gaven mine barn får når de kommer hjem, er luftet rom og rent sengetøy, samt vaskede og brettede klær som ligger klar på sengen. Det har jeg alltid praktisert både med biobarn og bonusbarn. De tar av senga og slenger klær til vask før de drar, og kommer hjem til at alt er rent. 

Å kjøpe gave til barna kommer hjem er intet annet enn latterlig. Skal du kjøpe barna dine, slik at de skal glede seg til å komme hjem? Det er det dummeste jeg har hørt!! 

Anonymkode: 91715...e81

• Liker 1
Skrevet

Øhh, nei. Å få gave for å være sammen med foreldrene sine er et ubrukelig påfunn. Med mindre det er foreldre som har barn i fosterhjem og som ønsker å gi gaver under samvær, eller gi gaver som barnet kan ta med seg hjem. Den kan jeg forstå

Anonymkode: 1fe27...d40

Skrevet

Moren til stedatteren min var slik 😅 Jenta får gaver og «fest» hver gang hun kommer hjem til henne etter samvær hos far. Blir lovet ditt og datt ved avreise. Spesielle blir det også understreker hvor mye mor kommer til å savne jenta, og at hun savner henne så mye når hun er hos far at hun ligger å gråter på kveldene osv. Juhu! Dette gjorde samværet hos oss veldig hyggelig 😅

Far og jeg skjønte jo godt hva som var hensikten her, og hun oppnådde i mange år det hun ønsket. Men stakkars datteren var selvsagt lei seg og stresset over mamma som gråt hjemme alene i en underlig kombinasjon med glede over gavene som ventet «hjemme» og alt de skulle finne på så fort hun var tilbake hos mor. Og ja, det ble alltid godt understreket hva som var hjemme - på ordentlig. Til trodd for at jenta bodde 40% til 50% hos far også. Det var aldri ekte hjemme må vite. Noen utfordrende år kan jeg si.

Enden på visa er at datteren nå er 14 år og bor hos far og meg fast. Jenta snakker uoppfordret om utfordringene med at mamma guilt-tripper, ustabilitet i hjemmet og det hun kaller bestikkelser. Jeg tenker at det er trist at mor ikke forsto at hun i rollen som mamma hadde vært mer en god nok, og at hun ikke hadde trengt å påføre jenta all denne usikkerheten og disse ubehagelighetene.

Nuvel, dette eskalerte raskt og litt ot. Jeg tror dog at mange av de som holder på med dette gavestyret også fokuserer feil på veldig mange andre områder i håndteringen av delt barneomsorg. 

Anonymkode: 399e5...f2f

• Hjerte 1
Skrevet

Gjør det heller hyggelig enn å kjøpe noe til henne. Kos dere med vafler eller noe slikt på kvelden. Betyr minst like mye som en kjøpt gave.

Anonymkode: 6e766...7fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...