Gå til innhold

Hvorfor er Martha med til Hellas i anledning begravelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle ikke hun slutte å representere kongehuset?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal hun slutte å bry seg og kutte bånd til alle?

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
Miss perfect skrev (4 minutter siden):

Skulle ikke hun slutte å representere kongehuset?

Kan hun ha dratt privat og ikke som representant for kongehuset? 

• Liker 1
Skrevet

Da håper jeg hun har reist som privatperson og at skattepenger ikke har gått til å dekke reise og opphold for henne.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er jo en mulighet, men hva blir privat og ikke egentlig da? Innlosjert på 5 stjerners hotell blir hun ihvertfall.

Skrevet

Märtha er da familie, om hun ikke representerer. Hun har så hun greier seg, så skattepenger ville jeg ikke vært bekymret for 🙂Kanskje hun skal sjekke ut lokaler til bryllupet :knegg:

• Liker 1
Skrevet

Kanskje derfor hun er med ja 😂

Skrevet

Kan Ekskong Konstantin være fadderen hennes eller noe? Det pleier jo være relasjoner på kryss og tvers i kongefamiliene og han og Kong Harald har vel hatt en del med hverandre og gjøre ifbm seiling. 

• Liker 4
Skrevet

Han var gift med søsteren til dronning Margrethe, så ikke usannsynlig at de hadde en privat relasjon. 

• Liker 2
Skrevet

Leser i Vg at hun er der som privatperson.  Men på bildet sitter hun sammen med Håkon og Mette Marit.  Ergo oppfattes det av de fleste som at hun representerer Norges kongehus.  Märtha Loise var 2 år da det greske kongedømmet ble avskaffet, så tror neppe at hun hadde personlige bånd til avdøde.  Tenker heller at hun vet at det gjør seg godt for hennes og sjarman Dureks business at hun viser seg på slike arenaer.  "Prinsessen og sjamanen" er jo nå deres siste markedsføringsstunt.  

Ellers synes jeg det er merkelig at den norske kongefamilien deltar i denne begravelsen.  Hellas avskaffet kongedømmet i 1973, altså for snart 50 år siden.  Eks.kongen og hans familie har bodd på sin millioneiendom i Hampstead i London i alle år.  Kun de siste 9 år har Konstantin bodd i Hellas. 

Hvorfor deltar de i begravelsen av en eks. konge som ble avsatte for 50 år siden?  Synes ikke det er greit at apanasjen som jeg som skattebetaler sponser, brukes til dette.  

• Liker 3
Skrevet
Amossa skrev (2 minutter siden):

Leser i Vg at hun er der som privatperson.  Men på bildet sitter hun sammen med Håkon og Mette Marit.  Ergo oppfattes det av de fleste som at hun representerer Norges kongehus.  Märtha Loise var 2 år da det greske kongedømmet ble avskaffet, så tror neppe at hun hadde personlige bånd til avdøde.  Tenker heller at hun vet at det gjør seg godt for hennes og sjarman Dureks business at hun viser seg på slike arenaer.  "Prinsessen og sjamanen" er jo nå deres siste markedsføringsstunt.  

Ellers synes jeg det er merkelig at den norske kongefamilien deltar i denne begravelsen.  Hellas avskaffet kongedømmet i 1973, altså for snart 50 år siden.  Eks.kongen og hans familie har bodd på sin millioneiendom i Hampstead i London i alle år.  Kun de siste 9 år har Konstantin bodd i Hellas. 

Hvorfor deltar de i begravelsen av en eks. konge som ble avsatte for 50 år siden?  Synes ikke det er greit at apanasjen som jeg som skattebetaler sponser, brukes til dette.  

Give me break 🙄

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Grüner skrev (1 minutt siden):

Give me break 🙄

Sov godt!  

• Liker 1
Skrevet

Ingen som har representert noe land. Dette var en privat begravelse, med venner og familie av ex-kongen. Har ikke vært konge på typ 60 år. Han ble begravet som en privat person. Men ca alle kongelige i Europa er i slekt med hverandre, og har nære bånd. Mener å huske at kronprinsparet og Martha har nære relasjoner til eldstesønnen Pavlos da de alle har bodd perioder i London. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

La nå Märtha dra i en begravelse. Private relasjoner mellom kongelige vet vi lite om, og synes det er unødvendig å diskutere rundt dette. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Amossa skrev (57 minutter siden):

Begravelser handler ikke alltid om de som er døde, men om å vise respekt, og vise støtte til familie og venner i sorg. Martha har sagt og gjort mye rart, men å delta i en begravelse, og sitte sammen med broren sin, selv om hun ikke et prinsesse lenger, er ikke rart overhodet, etter min mening. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
3 minutter siden, Helene1982 said:

Begravelser handler ikke alltid om de som er døde, men om å vise respekt, og vise støtte til familie og venner i sorg. Martha har sagt og gjort mye rart, men å delta i en begravelse, og sitte sammen med broren sin, selv om hun ikke et prinsesse lenger, er ikke rart overhodet, etter min mening. 

Hun er fortsatt prinsesse vel, har bare sagt i fra seg offisielle oppgaver på vegne av kongehuset?

• Liker 1
Skrevet
lenebu skrev (1 minutt siden):

Hun er fortsatt prinsesse vel, har bare sagt i fra seg offisielle oppgaver på vegne av kongehuset?

Ja, hva vet jeg. Poenget mitt var at tittelen hennes ikke er viktig for å avgjøre om hun bør delta i en begravelse eller ikke. 

Skrevet
Helene1982 skrev (4 minutter siden):

Ja, hva vet jeg. Poenget mitt var at tittelen hennes ikke er viktig for å avgjøre om hun bør delta i en begravelse eller ikke. 

Nei, det er relasjonene som er viktige i begravelser

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor skulle hun ikke vært med familien sin i en begravelse? Hadde vært mer spesielt om hun ikke var med. Hun er jo ikke eksludert fra familien sin...

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Folk går da i begravelser til slektninger og familievenner uten at det ligger noe muffens bak! Skjerpings folkens!

• Liker 5
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...