Gå til innhold

Er det mer sosialt akseptert med bimbostil sammenlignet med i 2003? Altså at eldre kvinner (40+) og akademikere kan se bimbo ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og at man skal ta disse menneskene på fullt alvor likevel, hvis ikke så er man fordomsfull? 

Hva tenker du?

Anonymkode: c20f9...06f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva legger du i bimbostil?

Skrevet
Helene1982 skrev (2 minutter siden):

Hva legger du i bimbostil?

Platinablondt hår, Miniskjørt, dyp kløft, andenebb, brun om vinteren osv.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Og at man skal ta disse menneskene på fullt alvor likevel, hvis ikke så er man fordomsfull? 

Hva tenker du?

Ja hvorfor skal man ikke ta mennesker på fullt alvor uansett hvordan stil de ønsker å ha?

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Du burde alltid ta noen på alvor. Fram til vedkommende eventuelt påfører noen mye smerte. Men det at noen gjør feil, trenger ikke å bety alt alt annet med dem er dårlig av den grunn, å man kan jo forhåpentligvis, men ikke alltid, bli bedre. Men nå tenker jeg på kriminelle jeg da. En klesstil er jo barnemat på tolereringsskalaen, om det finns en

• Liker 4
Skrevet

Jeg har mange fordommer, selv om jeg skulle ønske at jeg var fordomsfri. Dette har ikke noe med alder å gjøre men anledning, og om det ser ut som du prøver for hardt. Jeg sier: Alle kan gjøre sin greie! Inni meg tenker jeg: Hva i alle dager …

• Liker 4
Skrevet

SLUTT MED DETTE HATET OVER KVINNER 40 + SOM VÅGER Å HA PÅ SEG KLÆR!

Anonymkode: 1ffab...942

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Huff, ser for meg slike som holder til på parkeringsplasser for tungtransport på kontinentet...

Anonymkode: 28754...4c3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Helene1982 skrev (11 timer siden):

Jeg har mange fordommer, selv om jeg skulle ønske at jeg var fordomsfri. Dette har ikke noe med alder å gjøre men anledning, og om det ser ut som du prøver for hardt. Jeg sier: Alle kan gjøre sin greie! Inni meg tenker jeg: Hva i alle dager …

Slik tenker jeg også. Vi tenker hva vi vil, men bryr oss ikke. Det kan være mange forklaringer på en spesiell stil som vi ikke kjenner. Det er ikke noe å blande seg i. Dersom noen kler seg latterlig, etter min mening, så er det en lettelse å føle seg finere enn dem. Men aldri bedre enn dem.

Anonymkode: fed15...e6b

Skrevet

Jeg er glad bimostil er akseptert bedre per i dag, man trenger ikke bli en kjærring om man ikke føler seg som en. 

Anonymkode: 2eb12...32f

• Liker 2
Skrevet

Ja, du skal ikke skue hunden på hårene. En kvinne med bimbostil har bare en annen smak enn de som går for mer klassisk stil eller "gitt opp livet-stil". Synes det kan være litt forfriskende med folk som doller seg opp i hverdagen. Og ser ikke hvorfor det skulle medføre mindre respekt om man har den stilen. Det som gir respekt sånn jeg ser det er at man er en god person som behandler folk og dyr på en god måte, at man har et ærlig arbeid og gjør sitt beste. Utgangspunktet er å møte alle med respekt, frem til de evt viser så dårlige sider at de mister respekten. Dårlig stil kvalifiserer ikke til tap av respekt. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Brun om vinteren faktisk - ikke presisert fake brunfarge, men alle med brun hud om vinteren er bimboer…?

Akrylnegler, selvbruning, bleket/farget hår, mye sminke, silikon, fillers, botox, høye hæler, tacky klær.

Anonymkode: 9edca...d06

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er glad bimostil er akseptert bedre per i dag, man trenger ikke bli en kjærring om man ikke føler seg som en. 

Det finnes vel mye mellom kjærring og bimbo...

• Liker 3
Skrevet
Thyra skrev (52 minutter siden):

Det finnes vel mye mellom kjærring og bimbo...

Du har rett der, men liker man bimbo stil så kjør på... folk må få lov til å ha på det de vil. 

Skrevet

Jeg er akademiker og eldre (😆) kvinne på 41.

Nei, det er ikke mer akseptert klesstil enn i 2003. 

Ja, du skal respektere folk uansett. 

Skrevet

Jeg er akademiker og over 40, er lite bimbostil på damene her😄

Anonymkode: ed349...9fc

Skrevet
AprilLudgate skrev (5 timer siden):

Jeg er akademiker og eldre (😆) kvinne på 41.

Nei, det er ikke mer akseptert klesstil enn i 2003. 

Ja, du skal respektere folk uansett. 

Mens jeg har inntrykk av at de fleste stiler som bryter litt med forventningene om hvordan man "skal" og "bør" kle seg er mer akseptert nå enn i 2003.  

Anonymkode: 7cd9a...49c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.1.2023 den 8.35):

Slik tenker jeg også. Vi tenker hva vi vil, men bryr oss ikke. Det kan være mange forklaringer på en spesiell stil som vi ikke kjenner. Det er ikke noe å blande seg i. Dersom noen kler seg latterlig, etter min mening, så er det en lettelse å føle seg finere enn dem. Men aldri bedre enn dem.

Anonymkode: fed15...e6b

100%. Det at jeg ikke forstår eller liker alle andres klesstil, er mitt problem. Og ikke noe jeg trenger å dele verken med himlende øyne eller kommentarer. Da er det jeg som blir den stygge som virker usikker. Men jeg blir alltid glad når jeg ser folk som trives i sin egen stil, fordi det synes ofte på kroppsspråk og de har en trygghet ved dem som er lett å like og som er vakkert. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er nå vel mindre bimbo-aktig stil  å skue rundt seg nå enn for 20 år siden. Ikke at jeg er en fashionista, men i 2003 gikk man ikke i oversized jakker, kåper, gensere. Og buksene folk går med i dag ville man forbundet med ordet "kjerring" eller verre i 2003 på grunn av at fasongen ofte er romslig, og høy i livet. Jeg har også inntrykk av at det er flere med en .. androgyn? stil nå enn da. Summen av dette, er det siste jeg forbinder med bimbo. 

Man skiller seg mer ut i dag enn i 2003 med en typisk bimbostil, mener jeg.

Endret av Søgni
  • Liker 1
Skrevet

Andenebb er aldri fint uansett hvem som har det.

Heller ikke så lekkert med ihjelbleket platinahår,stiletthæler,miniskjørt,magetopp..

Ouf..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...