AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #1 Skrevet 15. januar 2023 Hei, nå er begge mine foreldre døde. Min tante har fotografier av min far/hennes bror når han var liten gutt som han er alene på bilde. Jeg ønsker meg disse bildene av min far, men jeg kan vel ikke kreve å få de? 🤷♀️ Hun har mange fotografier av de sammen med foreldrene deres, men jeg skulle så gjerne hatt bildene av min far❣️😔 Anonymkode: 4da95...cdc
Wednesday Addams Skrevet 15. januar 2023 #2 Skrevet 15. januar 2023 Hvorfor må du kreve? Kan du ikke bare spørre tanten din pent på en vanlig måte? 9 1 7
Frida Skrevet 15. januar 2023 #3 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei, nå er begge mine foreldre døde. Min tante har fotografier av min far/hennes bror når han var liten gutt som han er alene på bilde. Jeg ønsker meg disse bildene av min far, men jeg kan vel ikke kreve å få de? 🤷♀️ Hun har mange fotografier av de sammen med foreldrene deres, men jeg skulle så gjerne hatt bildene av min far❣️😔 Anonymkode: 4da95...cdc Be om å få låne bildene og kopiere dem? 13 1
Gjest ti10 Skrevet 15. januar 2023 #4 Skrevet 15. januar 2023 Kan du ikke bare spørre om å få låne dem for å kopiere dem?
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 15. januar 2023 #5 Skrevet 15. januar 2023 Du kan vel bare spørre om å få kopier av bildene?
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #7 Skrevet 15. januar 2023 Vixella skrev (Akkurat nå): Hvorfor må du kreve? Kan du ikke bare spørre tanten din pent på en vanlig måte? Jeg tror ikke det blir så enkelt å spør pent på en vanlig måte. Derfor lure jeg på, er det vanlig at ungene kan få bildene av foreldrene. Dette er fotografier som har tilhørt foreldrene til tanten og min far når de var små. Anonymkode: 4da95...cdc
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #8 Skrevet 15. januar 2023 Frida skrev (2 minutter siden): Be om å få låne bildene og kopiere dem? Ja, det går sikkert. Bildene blir like fine de? Anonymkode: 4da95...cdc 2
Wednesday Addams Skrevet 15. januar 2023 #9 Skrevet 15. januar 2023 Just now, AnonymBruker said: Jeg tror ikke det blir så enkelt å spør pent på en vanlig måte. Derfor lure jeg på, er det vanlig at ungene kan få bildene av foreldrene. Dette er fotografier som har tilhørt foreldrene til tanten og min far når de var små. Anonymkode: 4da95...cdc Altså, jeg skjønner ikke helt problemstillingen her. I min familie hadde det vært normalt hvis jeg spurte på en pen måte i all fall. Om jeg hadde prøvd komme med et "krav" så hadde jeg fått en verbal ørefik og beskjed om å oppføre meg. 4 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #10 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tror ikke det blir så enkelt å spør pent på en vanlig måte. Derfor lure jeg på, er det vanlig at ungene kan få bildene av foreldrene. Dette er fotografier som har tilhørt foreldrene til tanten og min far når de var små. Anonymkode: 4da95...cdc Selvfølgelig har du ikke noe som helst krav på bilder som andre eier, uansett hvem som er på bildene. Anonymkode: 8bdb9...d34 4 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #11 Skrevet 15. januar 2023 Vixella skrev (2 minutter siden): Altså, jeg skjønner ikke helt problemstillingen her. I min familie hadde det vært normalt hvis jeg spurte på en pen måte i all fall. Om jeg hadde prøvd komme med et "krav" så hadde jeg fått en verbal ørefik og beskjed om å oppføre meg. Jeg skal spør om jeg kan låne og ta kopi, eller hun kan ta kopi til meg. Hos fotograf så klart! Men det burde vært så enkelt å spør, men jeg vet hun vil si nei å gi bildene bort. Jeg håper hun sier ja til kopi. Anonymkode: 4da95...cdc 1
Frida Skrevet 15. januar 2023 #12 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, det går sikkert. Bildene blir like fine de? Anonymkode: 4da95...cdc Ja, det blir de. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #13 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hei, nå er begge mine foreldre døde. Min tante har fotografier av min far/hennes bror når han var liten gutt som han er alene på bilde. Jeg ønsker meg disse bildene av min far, men jeg kan vel ikke kreve å få de? 🤷♀️ Hun har mange fotografier av de sammen med foreldrene deres, men jeg skulle så gjerne hatt bildene av min far❣️😔 Anonymkode: 4da95...cdc Du kan spørre om hu vil scanne det til deg eller ta kopi.. Anonymkode: 42960...57c
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #14 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du kan spørre om hu vil scanne det til deg eller ta kopi.. Anonymkode: 42960...57c Ja Anonymkode: 4da95...cdc
Honey Dew Skrevet 15. januar 2023 #15 Skrevet 15. januar 2023 Få noen til å scanne dem og sende dem til deg enten på mail eller post. Enkelt. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #16 Skrevet 15. januar 2023 Men blir de samme som foto med skanning? Tror ikke det er noen der som kan hjelpe! Men jeg kan si fotobutikkene fikse da! Anonymkode: 4da95...cdc
Honey Dew Skrevet 15. januar 2023 #17 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men blir de samme som foto med skanning? Tror ikke det er noen der som kan hjelpe! Men jeg kan si fotobutikkene fikse da! Anonymkode: 4da95...cdc Jeg har gjort det flere ganger og det har blitt bra. I tillegg ordner en lys, kontrast og farger. Det er ikke vanskelig. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #18 Skrevet 15. januar 2023 Honey Dew skrev (2 timer siden): Jeg har gjort det flere ganger og det har blitt bra. I tillegg ordner en lys, kontrast og farger. Det er ikke vanskelig. Ok, skal sjekke det 🙂 Anonymkode: 4da95...cdc
Gjest Hottentått Skrevet 15. januar 2023 #19 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg skal spør om jeg kan låne og ta kopi, eller hun kan ta kopi til meg. Hos fotograf så klart! Men det burde vært så enkelt å spør, men jeg vet hun vil si nei å gi bildene bort. Jeg håper hun sier ja til kopi. Anonymkode: 4da95...cdc Du går ikke til fotograf for å kopiere bilder. Det gjør de på elitefoto feks. Vær oppmerksom på at det er litt dyrere enn å fremkalle. Har selv kopiert en del bilder fra gammelt av. Koster litt ekstra, men er jo verdt det ☺️ Men svaret på spørsmålet ditt er nei, du har ikke krav på å få noen ting som er andres eiendeler. Din tante har like mye rett på bilder av sin bror og sine foreldre ☺️
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #20 Skrevet 16. januar 2023 Hottentått skrev (2 timer siden): Du går ikke til fotograf for å kopiere bilder. Det gjør de på elitefoto feks. Vær oppmerksom på at det er litt dyrere enn å fremkalle. Har selv kopiert en del bilder fra gammelt av. Koster litt ekstra, men er jo verdt det ☺️ Men svaret på spørsmålet ditt er nei, du har ikke krav på å få noen ting som er andres eiendeler. Din tante har like mye rett på bilder av sin bror og sine foreldre ☺️ Ja, jeg tenkte på elitefoto. Kom bare ikke på hva det het i farta 😉 Anonymkode: 4da95...cdc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå