AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #1 Skrevet 15. januar 2023 Helt sykt slitsomt. Han ordner liksom ingenting? Om vasken er tett, så er det jeg som ordner det, er det ikke middag så surmuler han, klær og alt er det jeg som ordner, om han ikke finner sokker så smeller han med dørene. Jeg er så sinnsykt lei, og får helt avsmak. Noe så turn off. Vi har ikke hatt sex på noen måneder, fordi jeg ser nesten ikke på han som en mann lenger. Anonymkode: 8de8b...dec
Adrenalina1 Skrevet 15. januar 2023 #2 Skrevet 15. januar 2023 Han der hadde jeg kvittet meg med fortere en svint. 8 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #3 Skrevet 15. januar 2023 Samme her - bare at vi i tillegg har barn.. (Var ikke sånn før barna). Så her klarer jeg snart ikke mer Anonymkode: 8e309...7f7 1
Gjest Warrior Skrevet 15. januar 2023 #4 Skrevet 15. januar 2023 (endret) Du er da litt skyld i det selv når du gjør alt det for han tenker jeg. Du må ikke alltid gjøre det, sånn at han må gjøre det selv av og til han også. Blir han sur så får han bli sur. Ikke minst har dere snakket sammen om det? Endret 15. januar 2023 av Warrior
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #5 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samme her - bare at vi i tillegg har barn.. (Var ikke sånn før barna). Så her klarer jeg snart ikke mer Anonymkode: 8e309...7f7 Har det vi også. 2 stk... Anonymkode: 8de8b...dec
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #6 Skrevet 15. januar 2023 Best å bli kvitt han før dere får barn.. Anonymkode: 9d0b9...c8c 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #7 Skrevet 15. januar 2023 Warrior skrev (Akkurat nå): Du er da litt skyld i det selv når du gjør alt det for han tenker jeg. Du må ikke alltid gjøre det, sånn at han må gjøre det selv av og til han også. Blir han sur så får han bli sur. Ikke minst har dere snakket sammen om det? Jeg gjør da ikke alltid det? Men de gangene han gjør det selv så er det surmuling og hele pakka. Aldri kan han brette klær uten å surmule liksom... Ufattelig slitsomt Anonymkode: 8de8b...dec 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #8 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Best å bli kvitt han før dere får barn.. Anonymkode: 9d0b9...c8c Vi har to barn. Anonymkode: 8de8b...dec
Numii Skrevet 15. januar 2023 #9 Skrevet 15. januar 2023 Snakk sammen! Si at nå orker du ikke mer, han er nødt til å bidra ellers så kommer du til å satse på et liv uten han. Spør om hva han tenker om ting, fortell om hvordan du opplever ting. Sett opp en plan, men for guds skyld, snakk sammen! Enten dere lander på a eller b så har dere i det minste forsøkt å sortere det. Ingen er tankelesere, og det kan du jo også fortelle han for du vet jo ikke hva han tenker like lite som han vet hva du tenker. 2
Gjest Warrior Skrevet 15. januar 2023 #10 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg gjør da ikke alltid det? Men de gangene han gjør det selv så er det surmuling og hele pakka. Aldri kan han brette klær uten å surmule liksom... Ufattelig slitsomt Anonymkode: 8de8b...dec La han surmule til han er lei. Så kan du være blid og bare le det bort, og ignorere surmulingen. Det er i alle fall mitt råd. Du bør i alle fall ikke gi han oppmerksomhet når han surmuler for det er lett å fortsette surmule hvis man får oppmerksomhet for det. Hvis ingen bryr seg er det jo ikke moro lengre. Hvis folk må surmule for de må gjøre noe så får de bare være sur. Nytter ikke å være lat når en har samboer og kanskje barn. Selvfølgelig ingen liker vel å gjøre ting i huset og husarbeid hater jeg sterkt. Verste jeg vet, men hjelper det å surmule? Nei. Det er noe som må gjøres av og til uansett hvor sterkt man hater det. Det kan du fortelle han.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #11 Skrevet 15. januar 2023 Jeg vurderer også å gå. Orker ikke mer. Til og med svigermor kjeftet på sønnen sin denne helgen og ba han må lette på ræva for å hjelpe. Og det kommer fra ei aødri kritiserer sin sønn, og gud forby hvis andre gjør det. Da vet jeg at jeg ikke bare er meg, eller at jeg innbiller meg ting. Er har to fulltidsjobber. Jobber 100% både på arbeid og hjemme. Enten så kommer jeg til å gå på en psykisk smell, eller så vil jeg havne på sykehus pga utmattelse. Anonymkode: 02699...76d 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #12 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vurderer også å gå. Orker ikke mer. Til og med svigermor kjeftet på sønnen sin denne helgen og ba han må lette på ræva for å hjelpe. Og det kommer fra ei aødri kritiserer sin sønn, og gud forby hvis andre gjør det. Da vet jeg at jeg ikke bare er meg, eller at jeg innbiller meg ting. Er har to fulltidsjobber. Jobber 100% både på arbeid og hjemme. Enten så kommer jeg til å gå på en psykisk smell, eller så vil jeg havne på sykehus pga utmattelse. Anonymkode: 02699...76d Jeg er dyslektiker, så beklager skrivefeil. Anonymkode: 02699...76d 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #13 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er dyslektiker, så beklager skrivefeil. Anonymkode: 02699...76d Ingenting i innlegget ditt tyder på det 😊 Høres ufattelig slitsomt ut. Har du snakket med han uten bedring fra hans side? I så tilfelle hadde jeg nok rådet til å gå før du går på en smell ja. Anonymkode: f4cb4...79d 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #14 Skrevet 15. januar 2023 Huff, stakkars dere, damer Dere må jo bare komme dere til samlivsterapi fort som fy? Det skal ikke være sånn? Forstår godt sextørke, for ingenting er mindre sexy enn forvokste manchildren... Har dere prøvd å lage lister? Brukt disse appene som viser oppgaver og arbeidsfordeling og ev. skjevhet her? Her er det tydelige forventningsavklaringer som er greia. Jeg vasker det meste av leiligheten og fikser klær. Han tar alt av handling og matlaging, og rydder noe mer enn meg i hverdagen. Han fikser matpakker, jeg har koll på alt av klær og utstyr til barnehagen, inklusive når det er karneval, nissefest osv. Dette er begge fornøyde med og tar litt for gitt etter ti års ekteskap og tolv år samliv.... Jeg tilbyr meg aldri å lage mat (forventer middag servert) på samme måte som han forventer å ha klærne strøket og i skapet sitt. Funker for oss. Det eneste området jeg har "gitt opp" er å organisere det sosiale livet. Det får han bare ikke til. Så det er jeg som avtaler playdates, sjekker ut når det er kule arrangementer som barneteater å delta på osv. Men han kan godt ta med alene hvis jeg har behov for en halv dag alene. Han klarer bare ikke å planlegge det 😛 Er det virkelig helt umulig for dere å komme frem til en fast fordeling av oppgaver? Og hvordan klarer dere i så fall å leve med disse "mennene?"? Anonymkode: eb16a...336 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #15 Skrevet 15. januar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Helt sykt slitsomt. Han ordner liksom ingenting? Om vasken er tett, så er det jeg som ordner det, er det ikke middag så surmuler han, klær og alt er det jeg som ordner, om han ikke finner sokker så smeller han med dørene. Jeg er så sinnsykt lei, og får helt avsmak. Noe så turn off. Vi har ikke hatt sex på noen måneder, fordi jeg ser nesten ikke på han som en mann lenger. Anonymkode: 8de8b...dec Som mann undrer jeg veldig på hvor dere finner dissse "mennene" ? 😂 Anonymkode: e9f5e...574 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #16 Skrevet 15. januar 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Som mann undrer jeg veldig på hvor dere finner dissse "mennene" ? 😂 Anonymkode: e9f5e...574 Jeg er kvinne, gift med en fantastisk mann og lurer også på dette. Tviler ikke et sekund på at de finnes og at damene her i tråden snakker sant, men synes det er helt ubegripelig at det finnes så slappe mannfolk her i landet. Kjenner oppriktig ingen sånne menn, så håper det hører til sjeldenhetene. Anonymkode: eb16a...336
Ukjent99 Skrevet 16. januar 2023 #17 Skrevet 16. januar 2023 Har det på samme måte. Hvorfor finner vi oss i dette egentlig? Er så drittlei av å bli tatt for gitt til alt av hus og barn. Han sier han har bil og hage... haha bil trenger jo ikke noe fix og halve året er det vinter i norge 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #18 Skrevet 16. januar 2023 Jeg spurte samboeren min på trass om å brette klærene og legge de på plass. Jeg tenkte at da fikk han se noe av arbeidet. Han brettet...så lå de på spisebordet i 3 dager.. jeg ventet tålmodig i 3 dager så gav jeg opp. Maken til latskap. Anonymkode: 91283...91d
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #19 Skrevet 16. januar 2023 Ukjent99 skrev (8 minutter siden): Har det på samme måte. Hvorfor finner vi oss i dette egentlig? Er så drittlei av å bli tatt for gitt til alt av hus og barn. Han sier han har bil og hage... haha bil trenger jo ikke noe fix og halve året er det vinter i norge Haha, klassisk.. Far skal skifte dekk og klippe plenen, og mor alt annet ansvar med hjem og barn. Kom med det argumentet når du må skifte dekk og klippe plenen hver eneste dag hele året liksom, så kan vi snakkes... spesielt når man bare leverer bilen til andre for å skifte dekk, og har en robotgressklipper. TS, dere må snakke sammen om dette. Ta det i parterapi, eventuelt. Forhold dør av sånne ting, sexlysten er det første som ryker og så ryker resten. Hvis dere skal være sammen for "evig" så må dette ordnes opp i. Men greit å prøve å banke det inn i hodet hans før man går. Anonymkode: 86ff9...3d7
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #20 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg er kvinne, gift med en fantastisk mann og lurer også på dette. Tviler ikke et sekund på at de finnes og at damene her i tråden snakker sant, men synes det er helt ubegripelig at det finnes så slappe mannfolk her i landet. Kjenner oppriktig ingen sånne menn, så håper det hører til sjeldenhetene. Anonymkode: eb16a...336 Det kan hende du kjenner flere enn du tror, for dette er ting man gjerne ikke vet noe om før man er meget tett på paret. De trenger ikke være udugelige i andre sammenhenger (jobb, fritid). Det er snakk om en selektiv udugelighet fordi de ikke gidder gjøre en innsats hjemme. Er jo mye enklere med gratis hushjelp. Anonymkode: 67007...121 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå