AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #1 Skrevet 15. januar 2023 Fordeler/ulemper ved å arrangere barnebursdag før eller etter selve bursdagsdatoen? Datteren min har i år bursdag midt i uken. Lurer på om jeg skal arrangere helgen før eller etter. Vurderer selv helgen etter. Kanskje mest stas at det første «møtet» med bursdag og gaver er morgenen hjemme med kake og pakker på sengekanten? Hvordan tenker dere? Anonymkode: b7bfa...4d7
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #2 Skrevet 15. januar 2023 Hadde holdt familiefesten helgen etter og vennefesten på selve dagen👍 Anonymkode: e5fb2...8c0 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #3 Skrevet 15. januar 2023 Dropp helgefeiring og feir på bursdagen hennes. Hverdagsfeiring er så mye bedre Anonymkode: 84900...036
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #4 Skrevet 15. januar 2023 Det er vel det samme. Ta det når det passer dere best. Anonymkode: 99a83...f12
Gjest CatPerson123 Skrevet 15. januar 2023 #5 Skrevet 15. januar 2023 Kommer an på alder, men du kan jo ta det i ukedagene også, ofte mer praktisk for gjester, da mange er borte i helgene. Ellers vil jeg si etter.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #6 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er vel det samme. Ta det når det passer dere best. Anonymkode: 99a83...f12 Begge deler passer, hvis ikke hadde jeg ikke vurdert 😊 Anonymkode: b7bfa...4d7
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #7 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hadde holdt familiefesten helgen etter og vennefesten på selve dagen👍 Anonymkode: e5fb2...8c0 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dropp helgefeiring og feir på bursdagen hennes. Hverdagsfeiring er så mye bedre Anonymkode: 84900...036 CatPerson123 skrev (1 minutt siden): Kommer an på alder, men du kan jo ta det i ukedagene også, ofte mer praktisk for gjester, da mange er borte i helgene. Ellers vil jeg si etter. Hm, barnebursdag på den faktiske dagen har jeg ikke vurdert 🤔 Er ikke barna da gjerne slite etter lang skoledag / noen har aktiviteter etc? Barnet blir 7. Anonymkode: b7bfa...4d7
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #8 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hm, barnebursdag på den faktiske dagen har jeg ikke vurdert 🤔 Er ikke barna da gjerne slite etter lang skoledag / noen har aktiviteter etc? Barnet blir 7. Anonymkode: b7bfa...4d7 Alle mine (har 4) har hatt hverdagsbursdager og de fleste bursdagene ungene mine har vært i er på hverdager. Bortsett fra de som har bursdag på en helgedag. Null problem med hverdagsbursdag Anonymkode: 84900...036
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #9 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hadde holdt familiefesten helgen etter og vennefesten på selve dagen👍 Anonymkode: e5fb2...8c0 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dropp helgefeiring og feir på bursdagen hennes. Hverdagsfeiring er så mye bedre Anonymkode: 84900...036 Det skal jeg huske når kidden fyller dag på julaften 👍 Anonymkode: fe7d2...065
Gjest CatPerson123 Skrevet 15. januar 2023 #10 Skrevet 15. januar 2023 Du kan jo ha det dagen etter, kanskje? Så kan det være spesielle dagen med dere (foreldrene,og barnet) selve dagen,så neste dag med klassen. Hvis dere bor nærme skolen, kan dere gå hjem med barna fra skolen, ellers kan det være kl 4 eller 5, evt rett etter at sfo er ferdig. Da trenger det ikke å ende så sent.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #11 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hm, barnebursdag på den faktiske dagen har jeg ikke vurdert 🤔 Er ikke barna da gjerne slite etter lang skoledag / noen har aktiviteter etc? Barnet blir 7. Anonymkode: b7bfa...4d7 Det varierer fra sted til sted, men utifra andre tråder her inne, virker det som det er litt mer vanlig å ha det på hverdag. Noen har rett etter skolen og frem til foreldre kan hente etter jobb, og andre har fra middagstid til kvelden. Når barn har søsken eller folk har ting eller reiser bort i helgen, er det ofte lettere å få til på en ukedag. Anonymkode: d228a...0e8
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #12 Skrevet 15. januar 2023 Jeg har barn i SFO-alder. To ganger har det hendt at en av dem har blitt invitert i bursdag midt i uken. Det ene var i SFO-tiden, og vi foreldre fikk tilbud om å hente barna våret enten hjemme hos bursdagsbarnet kl 16 eller at de ble fulgt tilbake til skolen og kunne hentes der innen stengetid 16:30. Det funket helt topp både for oss foreldre, og også for vertskapet. Siden ungene ikke var på SFO den dagen var de ikke så sliten heller tror jeg. Ungene kunne også gå på sine vanlige fritidsaktiviteter etterpå. i et annet tilfelle var det invitert til kl 16, og vi måtte frakte barna selv til der bursdagen skulle være. For oss ble det bare stress. Vi måtte hente tidligere enn vanlig for å rekke å få levert, kjøring i rushet og rett og slett en del stress. Anonymkode: 789f0...589 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #13 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har barn i SFO-alder. To ganger har det hendt at en av dem har blitt invitert i bursdag midt i uken. Det ene var i SFO-tiden, og vi foreldre fikk tilbud om å hente barna våret enten hjemme hos bursdagsbarnet kl 16 eller at de ble fulgt tilbake til skolen og kunne hentes der innen stengetid 16:30. Det funket helt topp både for oss foreldre, og også for vertskapet. Siden ungene ikke var på SFO den dagen var de ikke så sliten heller tror jeg. Ungene kunne også gå på sine vanlige fritidsaktiviteter etterpå. i et annet tilfelle var det invitert til kl 16, og vi måtte frakte barna selv til der bursdagen skulle være. For oss ble det bare stress. Vi måtte hente tidligere enn vanlig for å rekke å få levert, kjøring i rushet og rett og slett en del stress. Anonymkode: 789f0...589 Takk for erfaring. Barnet ønsker bursdag på et lekeland. Jeg har verken tid til å hente barna direkte etter skolen (er på jobb da), eller kjøre alle barna i minibuss fra SFO til lekeland 😅 Klarer ikke helt å se hvordan det skal kunne gå opp. Å be alle foreldre om å hente på SFO for å kjøre dem til lekeland midt i rushen / ettermiddagskaoset vet jeg ikke helt om jeg har samvittighet til. Jeg tror også kanskje mange da ville droppet bursdagen. Flere av dem har flere barn som også skal videre på aktiviteter etc. Vet ikke helt om folk har tid til det midt uken. Anonymkode: b7bfa...4d7
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #14 Skrevet 16. januar 2023 Ta det når det er mest praktisk. Det er ett fett om det er før eller etter bursdagen. Ta hensyn til gjestene... 7-åringer kan fint takle barneselskap på en hverdag. Men jeg hadde blitt irritert om jeg hadde blitt invitert i familieselskap på en hverdag, når jeg er dausliten etter jobb og har fullt opp med greier i egen familie. Anonymkode: d1064...87a
Arkana Skrevet 16. januar 2023 #15 Skrevet 16. januar 2023 Det har ingenting å si om det feires før eller etter selve dagen, bare velg det som er mest praktisk. De fleste vil nok foretrekke bursdag en helg framfor midt i uken, hverdagene er gjerne fulle av andre aktiviteter. Datteren min har bursdag i morgen. Hun får velge middag selv og det blir kake og gaver fra oss på selve dagen, så har hun bursdag med jentene i klassen fredag kveld og familiebursdag på søndag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå