Gå til innhold

Bør jeg be om økt eierandel i huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi planlegger å pusse opp og deretter få ny takst på huset vi eier. Denne oppussingen skal finansieres av min arv.  Jeg lurer på om jeg, etter ny takst, bør be om endring i eierandel i huset?

Anonymkode: f5c55...54a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan skal det håndteres ved neste oppussing eller rehabilitering som finansieres av inntekter som arv. e.l. 

Anonymkode: 9462b...022

Skrevet

Ja det bør du og du bør få dokumentert særeie på de pengene du spytter inn

Anonymkode: 778da...ab1

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja det bør du og du bør få dokumentert særeie på de pengene du spytter inn

Anonymkode: 778da...ab1

Takk for råd! Will do

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Vi planlegger å pusse opp og deretter få ny takst på huset vi eier. Denne oppussingen skal finansieres av min arv.  Jeg lurer på om jeg, etter ny takst, bør be om endring i eierandel i huset?

Anonymkode: f5c55...54a

Eh NEI, du må selvsagt be om økt eierandel FØR du pusser opp! De blir jo dyrere etter oppussingen?!

Anonymkode: 0cd75...773

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eh NEI, du må selvsagt be om økt eierandel FØR du pusser opp! De blir jo dyrere etter oppussingen?!

Anonymkode: 0cd75...773

Hva mener du?

Skrevet
Mandalorian skrev (1 time siden):

Hva mener du?

Att oppussingen ökar värdet på huset och pengarna ger en mindre andel. 

Exempel: Värdet före oppussing är 5 000 000 och du går in med 500 000 så är ju det 10% . Efter oppussingen är värdet 6 000 000, då är 500 000 bara värt ca 8,25 %.

Det där är ju bara siffror som jag tog ur luften, men det visar lite hur det kan bli.

Skrevet
qwerty123 skrev (35 minutter siden):

Exempel: Värdet före oppussing är 5 000 000 och du går in med 500 000 så är ju det 10% . Efter oppussingen är värdet 6 000 000, då är 500 000 bara värt ca 8,25 %.

Det där är ju bara siffror som jag tog ur luften, men det visar lite hur det kan bli.

Takk for forklaring🤗

• Liker 1
Skrevet
qwerty123 skrev (7 timer siden):

Dette stemmer ikke alltid.

Anonymkode: 4b568...baa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...