Gå til innhold

Er det mange som bor på Hvaler og jobber i Fredrikstad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det? 

Er det et dyrt område og bo? Eller er det kun hyttene som er dyre?

Anonymkode: ea266...a90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er et veldig fint område å bo i. Priserne må du nesten se på boligannonser, men jeg tror ikke det er spesielt dyrt. Det er mange som bor der og jobber i Fredrikstad. 

Anonymkode: bdbc9...33f

• 2 uker senere...
Skrevet

Mange som gjør det. Boligprisene er mye billigere enn hytteprisene da det er boplikt på Hvaler. Dessuten er det jo mest stas på Hvaler fra Mai til August, ikke fullt så stas fra september til april...

Det er jo bare en vei inn og ut derfra, så man er jo ganske låst hvis det skulle skje noe på veien (ulykke, stengte broer osv.)

Anonymkode: 179aa...696

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er ikke så mange jobber ute på Hvaler, og Fredrikstad er nermeste by.

Jeg jobber i Moss med to kolleger fra Hvaler.

Anonymkode: 6811f...766

• Liker 1
Skrevet

Men infrastrukturen er dårlig da…. For enkelte kan det noen ganger lønne seg å ha en sykkel i byen og en båt til å kjøre frem og tilbake med, men dette avhenger mye av hvor du bor. Da slipper man også unna bompenge greiene. Jeg bor i regionen og har bevisst begynt å tenke meg om, må jeg virkelig til Fr.Stad? 24 kr hver gang man kjører inn i Fredrikstad….

Velger heller Sarpsborg da det her ennå ikke er bompenger. 

• Liker 2
  • 3 uker senere...
Skrevet

Masse fine plasser på Hvaler :) Anbefaler Skjærhalden om du vil ha best tilgang til buss og ha tilgang til båt til Sverige og båt til de ulike øyene. Hvis ikke så er Vesterøy veldig koselig og har nydelig natur, men der er det ingen båt til øyene og til Sverige igjen. Som sagt så er det veldig rolig på vinteren, men fra april/mai til september er det bra med folk der. 

Anonymkode: df13a...806

Skrevet
On 1/29/2023 at 9:45 AM, Einus said:

Men infrastrukturen er dårlig da…. For enkelte kan det noen ganger lønne seg å ha en sykkel i byen og en båt til å kjøre frem og tilbake med, men dette avhenger mye av hvor du bor. Da slipper man også unna bompenge greiene. Jeg bor i regionen og har bevisst begynt å tenke meg om, må jeg virkelig til Fr.Stad? 24 kr hver gang man kjører inn i Fredrikstad….

Velger heller Sarpsborg da det her ennå ikke er bompenger. 

Busskort er billigere :)

Anonymkode: df13a...806

Skrevet

Kråkerøy og Hvaler er generelt veldig dyrt, men du finner greie priser der også.  Veldig mange rike, norsk/internasjonale kjendiser osv som har hytter der.

rolig og nydelig sted. 

Bompenger kommer snart i sarp også, men det er mye billigere boligpriser der, men av en grunn.

Anonymkode: 544df...c98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...