AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #1 Skrevet 15. januar 2023 I all gråt etter å få se på nettbrett så sier barnet at det er mye mer leke å leke med hos far. Hva legger dere i slike utsagn? Anonymkode: 38341...f54
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #2 Skrevet 15. januar 2023 Det er kanskje mer leker der da? Hadde spurt barnet om det er noen spesielle leker hun/han gjerne ville hatt hos det også. Anonymkode: c458c...3ab 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #3 Skrevet 15. januar 2023 Umiddelbart tenker jeg at barnet er i ferd med å lære å argumentere for sitt syn, med tankerekken 'det er mer leker hos pappa derfor er det mindre å holde på med her og derfor må jeg få bruke nettbrettet for ikke å kjede meg'. Anonymkode: 9302a...8d4 5
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #4 Skrevet 15. januar 2023 Barnet har funnet ut at hen kan sette dere foreldre opp mot hverandre for å få det som hen vil. Hen har gjort deg usikker, må jeg kjøpe flere leker, skal jeg bare la ungen bruke mer skjerm siden det ikke er nok leker her? Skyv fra deg de tankene. Det er bra både med skjermbegrensninger, grenser og barn trenger ikke uendelig mye leker. Anonymkode: b0269...77e 10
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #5 Skrevet 15. januar 2023 Tviler på at det er mer leker der da far bor lite. Igår gråt barnet over at hun aldri får dyre leker eller en kjempe stor bamse hos far. Det skifter fort. Anonymkode: 38341...f54
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #6 Skrevet 16. januar 2023 Dette er bare første kommentaren av mange, så du må lære deg å la det prelle av. Det vil være mat, mengde godteri, TVtid, leggetid, vennebesøk, utstyr..... Anonymkode: 43c50...0df 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #7 Skrevet 16. januar 2023 Barn sier det de vil si for å få vilja si. Her sier ene barnet at det ikke får mat hos meg mor. Men hos far at det ikke finnes leker. Så ja veldig morsomt med en unge som juger på det groveste. Ungen er 9 år. Anonymkode: de28a...800 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #8 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): I all gråt etter å få se på nettbrett så sier barnet at det er mye mer leke å leke med hos far. Hva legger dere i slike utsagn? Anonymkode: 38341...f54 Barnet har hatt slike utsagn hos meg i mange år. Uansett hva han får av det han ønsker seg så er det alltid dette han sier til meg. Selv etter å ha fått tv spill så er det mer gøy hos far. Vi har lego, duplo, marvel figurer, lekehus, hoppeseng, større soverom hos meg enn hos far, massevis av biler og lastebiler av alle slag. Om sommeren har vi stort uteområdet med trampoline, badebasseng og sandkasse fylt med leker. Likevel er det mer gøy hos pappa. Eller det er et utsagn for å vinne noe hos meg 😉 Anonymkode: 1837d...5a4
Gjest theTitanic Skrevet 16. januar 2023 #9 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): I all gråt etter å få se på nettbrett så sier barnet at det er mye mer leke å leke med hos far. Hva legger dere i slike utsagn? Anonymkode: 38341...f54 At det er sagt for å såre deg, men likevel ikke med fullt overlegg. Det er utrykk for vanskeligheter med å forholde seg til to forskjellige hjem. Ofte kan barn glorifisere ting hos den ene for å oppnå noe hos den andre; dårlig samvittighetskjøp er jo oftere finere og større enn ting man vanligvis får. De oppnår også andre dårlig samvittighetsgoder og slakkere regler ved å utrykke at det er bedre hos den andre. Barn lever også veldig i øyeblikket og kan fokusere på et gode hos den ene uten å huske det negative. Perspektivet med fordeler og ulemper hos begge parter er litt manglende. Så jo, sagt for at det skal stikke deg, men samtidig uskyldig utrykk for å være i en vanskelig situasjon valgt av de voksne. Du skal ikke føle noe skyld. Ting er som de er av årsaker barnet ikke trenger å vite. Ikke bli sint for "stikket" og heller ikke la deg utnytte.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #10 Skrevet 16. januar 2023 "Så bra at du har mange kjekke ting å leke med hos far!" Sånn, ferdig. Anonymkode: 3d7e1...5bb
ms. Perfect Skrevet 16. januar 2023 #11 Skrevet 16. januar 2023 Det kan være at hen har færre ting hos far, og derfor mer oversikt? Eller at far er flinkere til å bruke tid med hen, med lek eller andre ting? Eller bare et forsøk på argument for at hen vil bruke nettbrett? Hvor ofte er hen hos far? Har hen nettbrett der også?
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #12 Skrevet 16. januar 2023 Det er ikke sikkert at barnet forsøker å få deg til å skaffe flere leker eller slakke på reglene. Kan være at barnet tester grensene, undersøker hvor stødig du er. Bare vær sikker på det du gjør (eller fremstå som du er det) så får du trygge barn. Anonymkode: b0269...77e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå