Gjest gurimalla Skrevet 9. november 2002 #41 Skrevet 9. november 2002 Ok da Kattepus, mine 6 år på universitetet er jus (inkl ex. phil). Så vidt jeg er kjent med er det ingen grad på universitetet (utover doktorgrad) som tar mer enn 7 år. Den gang jeg var student var det ingen studium som var normert til mer enn 13 semester.
Mirabella Skrevet 11. november 2002 #42 Skrevet 11. november 2002 Så at det var noen som lurte på hva vi med så langvarig utdanning drev med...Jeg har 4 års cand. mag utdanning(innenfør økonomi og samfunnsfag) og nå holder jeg på med et 5,5 års studium(jus). Jeg gjør det ikke fordi jeg synes det er så voldsomt kjekt å studere, men fordi man jo trenger en slik utdanning på bygda..så mange nabostrider... Jeg studerer altså ikke for studeringens skyld, men for å oppnå et mål, kall, yrke, mening. De som kun studerer fordi det er så "morsomt" å studere, kan vel kanskje kalles ekte "evighetsstudenter"... Men man er jo ikke utlært fordi om man er ferdig som student. Det er jo når man begynner å jobbe at man virkelig lærer! Mirabella
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå