AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #1 Skrevet 15. januar 2023 Hei. Jeg må bare få luftet ut litt, samt bare se om jeg kan få noen gode råd- selvom jeg nå mistenker at jeg kanskje har svaret selv, men jeg må høre med andre også. Det har seg slik, jeg og en fyr har fra relativt ung alder av alltid hat en greie for hverandre. Vi har aldri vært i forhold sammen, det har skjedd intime greier mellom oss. Vi har alltid pleid og snakke om alt og ingenting. Vi har hat vennskap og kontakt i ca 20år. Ifjor begynte vi og omgås veldig mye sammen igjen, det har vært litt sånn sporadisk kontakt gjennom alle år. Da vi begge også har vært i hver våres forhold osv. Jeg merket at det ifjor var slik at det skulle gå veldig etter hans «tid». Vi fant på ting når det passet han, de gangene jeg spurte skulle han ofte ringe tilbake/vi avtaler tid- det skjedde aldri. Så jeg begynte og se meg lei av hans oppførsel mot meg. Han lot også mye sinne og aggresjon gå utover meg ved at jeg kunne spørre om et helt enkelt spørsmål som «hvordan har du det?» og jeg ble da møtt med nedlatende ord om meg. Han gikk igjennom et brudd i slutten av 2021/starten av 2022(blir det vel siden vi er i 2023 nå). Han brukte bruddet som unnskylding for hans oppførsel, festing og jobb. Da jeg kunne spørre hvorfor han aldri tok seg tid til å møtes, og når vi snakket sammen- virker det som om det var om og gjøre og bli ferdig med samtalen fortest mulig. I Oktober 2022 så jeg meg lei hele fyren og fant ut at jeg må bare droppe han, han gir meg ikke noe positivt og jeg er ikke en person som kun er tilgjengelig når det passer han. Så jeg forduftet egentlig. Ikke hørte jeg noe ifra han heller. Vi sluttet og snakke, ingen snaps osv. Som dama jeg er, så begynte jeg og merke at han begynte og like det jeg la ut på SoMe for noen uker siden, samt ser story osv. Så jeg tenkte stille for meg selv at, du følger med ja. En dag tikket det inn en melding som svar på en story, jeg ga ingen respons tilbake da det ikke var noe og svare på. Ca en ukes tid etter det ringte han. Han ville beklage seg for oppførselen sin, måte han behandlet meg på, og hvordan han snakket til meg ved vårt siste møtet. Han sa han hadde tenkt på meg, savnet meg og ville ikke at vennskapet skulle avsluttes sånn som ting hadde skjedd nå. Jeg avtalte at vi kan møtes over en kaffe og snakke. Vi møtes så på en kaffe, han beklager seg. Han skyldte på at han var sint på seg selv og lot det gå utover meg, han følte seg ikke bra pga dette. Men det som er greia som jeg stusser over til slutt, han er tydelig på at han syns det er deilig og være singel, han spør hvordan statusen min er, jeg sier jeg tar ting som det kommer. Jeg konfronter han med hvorfor han sier han har følelser for meg, er det noe i det-spør jeg om. Først nekter han for og ha sagt det, så presiserte jeg at jo det har du fortalt meg og du kan ikke drive og holde på sånn, det ødelegger for meg. Så sier han at jo det stemmer at han sa det, men vi drakk og da er man ærlig, så jeg spør om det da ligger noe i det han sier, og han sier «ja til at noen følelser er det, det jo noe med oss to men vet da faen jeg» avsluttet han med. Etterhvert drar vi vært til oss, det er gått et parr dager, jeg har ikke hørt noe, selv har jeg ikke tatt kontakt, da jeg føler det er hans ansvar etter at han skapte uvennskap. Det skal nevnes at når han ringte for og beklage hadde han drukket, så møttes vi på kaffe etter 2 dager. Kan det være slik at han tok kontakt igjen, for og opprettholde kontakten med meg, og tenker at jeg er en han kan ha på gress? Fordi det er selv det jeg får inntrykk av. Følelser kan han umulig ha, da hadde han investert mer tid i meg. Anonymkode: 54801...dba
Magnifique Skrevet 15. januar 2023 #2 Skrevet 15. januar 2023 Det høres ikke ut som en type oppførsel jeg hadde hatt lyst til å finne meg i. Vennskap eller følelser, enkelte ting er for meg svart-hvitt. Enten så dater man, eller ikke. Enten er man venner, eller ikke. Synes denne typen virker vinglete. Se på hva han gjør, er mitt råd Hvis han virkelig mener det med følelser, tar han kontakt igjen.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #3 Skrevet 16. januar 2023 Magnifique skrev (12 timer siden): Det høres ikke ut som en type oppførsel jeg hadde hatt lyst til å finne meg i. Vennskap eller følelser, enkelte ting er for meg svart-hvitt. Enten så dater man, eller ikke. Enten er man venner, eller ikke. Synes denne typen virker vinglete. Se på hva han gjør, er mitt råd Hvis han virkelig mener det med følelser, tar han kontakt igjen. Hei. Takk for at du tok deg tid til å lese å svare. Det var litt av grunnen til at jeg forlot vennskapet i høst, det var ikke et vennskap som lengre gikk begge veier. Også snakket han om følelser- det er helt greit. Men, ordene mangler handling både vennskapelig og evt om noen skulle hat følelser her. Så jeg tok avstand. Så tok det vel en 2-3 mnd før han tok kontakt, vi tok da en kaffe og ikke hørt noe siden. Jeg kommer ikke til og ta kontakt, da jeg allerede har gitt så mye av meg selv og tenker den andre parten må gjøre innsats. Om han kontakter meg igjen med 2-3mnd mellomrom, da er han ute av mitt liv😅. Anonymkode: 54801...dba
Magnifique Skrevet 16. januar 2023 #4 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei. Takk for at du tok deg tid til å lese å svare. Det var litt av grunnen til at jeg forlot vennskapet i høst, det var ikke et vennskap som lengre gikk begge veier. Også snakket han om følelser- det er helt greit. Men, ordene mangler handling både vennskapelig og evt om noen skulle hat følelser her. Så jeg tok avstand. Så tok det vel en 2-3 mnd før han tok kontakt, vi tok da en kaffe og ikke hørt noe siden. Jeg kommer ikke til og ta kontakt, da jeg allerede har gitt så mye av meg selv og tenker den andre parten må gjøre innsats. Om han kontakter meg igjen med 2-3mnd mellomrom, da er han ute av mitt liv😅. Anonymkode: 54801...dba Bare hyggelig Synes du gjør rett i å ikke ta kontakt noe mer. Dersom han tar kontakt igjen, for det vil han trolig ja, da hadde jeg sagt tydelig i fra at du ikke er interessert i noe kontakt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå