Gå til innhold

Skrive klage på avsluttet hos DPS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette noe som er mulig å gjøre? Både min fastlege og hjelpeapparat i kommunen har reagert på at jeg ble avsluttet, så det er ikke noe jeg bare tar ut av det blå å mene at er 'feil'. Likevel er jeg usikker på om det er noe som er vits å gjøre? 

Anonymkode: 3fa50...24b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan klage på vedtak om avsluttet behandling👍🏼 Vet ikke om det er strategisk lurere enn at fastlegen din henviser deg pånytt. Det er vanskelig å svare på uten mer info og du skal seff ikke utlevere sensitiv info her😊 Men kanskje klage på vedtak og så henvise pånytt?

Fant fks denne linken med info:

https://www.statsforvalteren.no/portal/nyheter/2022/03/hvordan-klage-pa-helse--og-omsorgstjenester/

• Hjerte 1
Skrevet

Hadde jeg aldri giddet. Kleint å trenge seg innpå etter å ha vært i behandling, vel vitende om køene og folk som behøver plassen du vil ha på nytt. Heller be fastlege henvise og la vedkommende argumentere om hvorfor, ikke la det være dine ordne din penn, 

Anonymkode: ad66d...f22

Skrevet

Be heller fastlege om å sende henvisning på nytt.

Anonymkode: 0a43d...2e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hadde jeg aldri giddet. Kleint å trenge seg innpå etter å ha vært i behandling, vel vitende om køene og folk som behøver plassen du vil ha på nytt. Heller be fastlege henvise og la vedkommende argumentere om hvorfor, ikke la det være dine ordne din penn, 

Jeg har ikke vært i behandling, men til utredning :)  

Samt, om ingen klager vil det aldri bli gjort noen endring i praksis. Er egentlig usikker på om jeg orker å skrive en klage, men kanskje det er verdt det?

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Kleint å trenge seg innpå er ikke et uttrykk jeg ville brukt om å klage på sykehusbehandling. Dette er ikke en sosial sammenkomst, det er helsehjelp.

Anonymkode: d665f...267

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Kan være positivt for behandlere at flere pasienter klager på tidlig avslutning! De er allerede helt sykt pressa på å avslutte folk, da ventelistene øker og øker på hele tiden. Og får vi mer penger til flere stillinger av staten? Nei… tvert i mot. Det er spesialistflykt fordi behandlerene ikke orker jobbe i det offentlige med presset på å skrive ut pasienter som ikke egentlig er klare. Om flere pasienter klager, kanskje staten hører etter en dag. 

Anonymkode: 45661...578

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kan være positivt for behandlere at flere pasienter klager på tidlig avslutning! De er allerede helt sykt pressa på å avslutte folk, da ventelistene øker og øker på hele tiden. Og får vi mer penger til flere stillinger av staten? Nei… tvert i mot. Det er spesialistflykt fordi behandlerene ikke orker jobbe i det offentlige med presset på å skrive ut pasienter som ikke egentlig er klare. Om flere pasienter klager, kanskje staten hører etter en dag. 

Anonymkode: 45661...578

Ja, min behandler skulle over i en annen stilling, jeg sitter jo litt igjen med følelsen av at jeg ble avsluttet pga. vedkommende måtte avslutte sine saker. Vedkommende har skrevet i min epikrise at det anbefales at jeg blir prioritert om jeg blir henvist på nytt. Samt at mine diagnoser kan behandles hos fastlegen (de fleste fastleger har ikke kompetanse til dette, herunder ikke min heller). Så jeg er jo egentlig ikke i tvil om at dersom jeg blir henvist på nytt, så får jeg et tilbud. Men det handler jo litt om hvordan man blir behandlet, da. Og også at man blir på en måte overlatt til seg selv, noe ikke alle pasienter har ressurser til å makte. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har ikke vært i behandling, men til utredning :)  

Samt, om ingen klager vil det aldri bli gjort noen endring i praksis. Er egentlig usikker på om jeg orker å skrive en klage, men kanskje det er verdt det?

Du ble vel henvist for utredning da. Og er ferdig utredet. Case closed.

Er du i behov av behandling, må du henvises på nytt. 

Anonymkode: a8085...d79

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...