Gå til innhold

Har ALLE det slitsomt med småbarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barn fra 0-4 år

Har alle det slitsomt? Hva er din erfaring?

Jeg har to, en på straks 4 og en på 8 mnd, jeg føler at alt går til barna, og jeg får så lite pusterom. Fort at det blir uenigheter med partneren. Har alle det slitsomt?

Anonymkode: 7ea77...43c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men det er egentlig ikke barna som sliter meg ut, men mannen- som ikke klarer å ta sin del av livet med barna og alt som hører med uten diskusjoner og surmuling stadig vekk. 

Anonymkode: 1967a...211

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Jepp....he he...vi snakker lite søvn, oppmerksomhet hele tiden...alt handler jo om barn i forhold til reiser, planlegge etc. Planlegging av mat...bleie slutt, sminke slutt, tenner, sykdom  ..you name it...men ville ikke vært foruten de😍

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er slitsomt. Men, ville jo aldri vært foruten. Har et større barn og, og vet hvor fort denne tiden går! De er bare så små en bitteliten stund, prøv å nyt det 💕

Anonymkode: 232f6...0d7

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror at de som ikke synes det er slitsomt med småbarn ikke passer på  og følger med noe særlig. Hadde en nabo dom syntes det gikk helt fint. En dag lekte toåringen der ute alene med ei død rotte…

Anonymkode: af287...df8

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet

Nja. Det jeg syntes er slitsomt er at det er for kort tid etter jobn/bhg. Barna bør jo få nok søvn så bør i seng i 19-1930-tida. Og hvis vi er hjemme fra bhg rundt 16 så er det så styr med å lage middag og få litt god tid med barna. Skulle ønske barna trengte mindre søvn slik at ettermiddagen ikke ble så kort. 

men ellers syns jeg det er helt innafor. Til tider veldig utmatta pga sykdom, lite søvn feks. Men det er ikke konstant. Får tid på kvelden til å hente meg inn. 

Prioriterer ikke strøkent hus nå i småbarnstida. Det tar jeg om noen år

Anonymkode: e1b4d...6e8

• Liker 1
Skrevet

Syns det gikk greit, var alene med en hele tiden. Rart med det, når en ikke har partner, bruker en heller ikke energi på å forvente hjelp. Jobbet 80% helt til han begynte på skole, arb.tid 08-1410 hver dag. 

• Liker 1
Skrevet
Sofakona skrev (6 minutter siden):

Jepp....he he...vi snakker lite søvn, oppmerksomhet hele tiden...alt handler jo om barn i forhold til reiser, planlegge etc. Planlegging av mat...bleie slutt, sminke slutt, tenner, sykdom  ..you name it...men ville ikke vært foruten de😍

Ble litt nysgjerrig, hva mener du med sminke slutt? :fnise:

• Liker 2
Skrevet
Loke37 skrev (Akkurat nå):

Syns det gikk greit, var alene med en hele tiden. Rart med det, når en ikke har partner, bruker en heller ikke energi på å forvente hjelp. Jobbet 80% helt til han begynte på skole, arb.tid 08-1410 hver dag. 

Samme her. Jeg var alene med ungen i mange år og det gikk helt fint. Man må jo være på når ungen er våken selvsagt, men man sparer mye energi på å slippe å ha partner. Når ungen var lagt så hadde jeg masse egentid og fikk ro og fred. Med en partner i hus hadde jeg nok vært fullstendig utmattet.

Anonymkode: 19708...ab4

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Barn fra 0-4 år

Jeg har to, en på straks 4 og en på 8 mnd, jeg føler at alt går til barna, og jeg får så lite pusterom. Fort at det blir uenigheter med partneren. Har alle det slitsomt?

Jeg er alene med to barnehagebarn og all tid går til de. Jeg får hjelp de gangene det er ekstremt mye trass samtidig som jeg er syk, ellers går det greit. 

Det var mye mer slitsomt med en mann på lasset som skapte rot, klesvask og oppvask uten å bidra. Som i tillegg forventet at jeg orket tid med han utover hele kvelden til film og sex. 

Anonymkode: 33a07...602

• Liker 3
Skrevet

Klart det er slitsomt med barn. Trodde du virkelig noe annet? 

Det er helt normalt å være sliten når man har små barn, men det er ikke farlig. 

Så kan man jo lure på hvorfor man får flere barn enn man klarer? 

Anonymkode: 11daf...371

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Klart det er slitsomt med barn. Trodde du virkelig noe annet? 

Det er helt normalt å være sliten når man har små barn, men det er ikke farlig. 

Så kan man jo lure på hvorfor man får flere barn enn man klarer? 

Anonymkode: 11daf...371

Fordi man ikke vet hvordan det er før man står i det.

Anonymkode: af04e...b6a

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Samme her. Jeg var alene med ungen i mange år og det gikk helt fint. Man må jo være på når ungen er våken selvsagt, men man sparer mye energi på å slippe å ha partner. Når ungen var lagt så hadde jeg masse egentid og fikk ro og fred. Med en partner i hus hadde jeg nok vært fullstendig utmattet.

Anonymkode: 19708...ab4

Kommer jo helt an på partner det. Har man en som tar sin del av hus, hjem og barn så blir det så klart mindre slitsomt enn å måtte ta alt alene hele tiden. Jeg er alene med mine og når det er mye sykdom sånn som nå, skulle jeg gjerne hatt et partner som tok ungene litt så jeg kunne fått lov å bare være syk 😅

Anonymkode: bc8ba...7dc

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns ikke det er slitsomt. Vi spiser sen middag, med frukt etter barnehagen, byttet ut kveldsmat med middagen, lar noen ganger vasken ligge, oppvaskmaskinen full og støvsuger dagen etter, mot at vi har en ganske rolig hverdag etter jobb og slapper av når barna er lagt. I min omgangskrets så føler jeg ofte det har mye å si på innstilling på hvor perfekt alt skal være, og forventningene man har til hva som er perfekt. Vi tar hensyn til hverandre og gir hverandre egentid. Tilbringer noen kvelder dedikert til hverandre, andre til trening og til venner. Og det gjør at man får kommet seg ovenpå også. 

Anonymkode: 686be...40a

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg synes heller ikke det var slitsomt. Vi delte likt og hadde barnevakt så mye vi ønsket. Har ett barn. 

Anonymkode: cc4b9...7ef

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barn fra 0-4 år

Ja noen mer og noen mindre. 

Dvs noen har jo flere tette små og unger med handikapp og genfeil og syndromer (sånn som meg).

Andre har bare flere tette.

Andre igjen har bare et lite barn og så 6-7år mellom hver (flere "enebarn")...

Så det varierer litt...

Anonymkode: cdfa8...6c9

• Liker 1
Skrevet

Har to, men med 6 års mellomrom. All tiden går jo til dem, men som flere skriver - det er mest slitsomt å ha en partner som ikke stiller opp i alt det her.

Samboern var borte ei uke på jobb, og jeg kødder ikke når jeg sier at huset var ryddig, alt av oppvask og klesvask ble unnagjort, og jeg kjente jeg var sliten på kveldene, men det var helt okei. Nå når han er hjemme og på jobb 8t som vanlig, er jeg helt utslitt og ingenting er gjort. Alt er bare halvferdig.

Anonymkode: 16864...5cb

• Liker 4
Skrevet

Barn fra 0-4 år

Har hatt en barn men følte aldri på at det var slitsomt. Koste oss ihjel. Nå er barnet tenåring og det er pyton.

Anonymkode: 403ca...841

• Hjerte 1
Skrevet

Ble litt nysgjerrig, hva mener du med sminke slutt? :fnise:

Tipper det skal stå smokkeslutt 😉

Anonymkode: 56332...1c6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg synes heller ikke det var slitsomt. Vi delte likt og hadde barnevakt så mye vi ønsket. Har ett barn. 

Anonymkode: cc4b9...7ef

Om dere har barnevakt så mye som dere ønsket så er det jo selvsagt ikke slitsomt. 😂🤦

• Liker 6
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...