AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #1 Skrevet 15. januar 2023 Jeg har havnet i en situasjon jeg synes er veldig vanskelig. Jeg er godt gift med min mann, og vi har vært sammen i mange år. I den siste tiden har vi fått en del nye venner og bekjente, igjennom nye aktiviteter vi har begynt med (som vi begge synes er veldig gøy). Nå har det seg slik at jeg begynte å merke at min mann ble veldig fascinert av en av de andre kvinnene som holder på med aktiviteten med oss. Hun er veldig søt og hyggelig, så tenkte ikke så mye over det i starten, men nå begynner jeg å legge veldig merke til det. Vi har i tillegg vært på et par middager og fester med denne gjengen, og han havner «merkelig» nok alltid ved siden av henne. På vei hjem en kveld, etter noen glass vin og middag med denne gjengen spurte jeg han litt spøkefullt om han likte henne. Ja, svarte han med en gang. Sa noe sånn som at «hun er jo superkul, hvordan kan man ikke like henne», og noe i den duren. Jeg sa ikke noe mer rundt det, men har tenkt så mye på det og det gnager meg litt. Har for første gang i ekteskapet vårt kjent på litt sjalusi. Han har virkelig stjerner i øynene når han ser på henne, og ler overdrevent mye av spøkene hennes. Det er ikke slik at jeg tror det skjer noe, og jeg er fortsatt veldig trygg på mannen min og stoler på han. Han har alltid vært en støttende, snill og god mann for meg og pappa til barna våre. Jeg sier til meg selv at det er jo sånn som skjer i livet, og det må jo være lov å like andre også, så lenge man ikke er utro eller noe slikt. Jeg ønsker å være en raus og kul kone, hvis dere skjønner. Og her kommer tvisten; Hun er ikke tiltrukket av menn (skeiv). Likevel gnager det meg, og jeg synes det er vanske vondt at mannen min er så opptatt av henne og har helt stjerner i øynene når han ser henne. Jeg vet de driver å sender meldinger til hverandre på Instagram også, men det er nok mest sånn tommel opp på bilder etc. Hvordan kan jeg takle dette best? Er sånn at jeg har nesten lyst til å slutte å gå på middager osv med dem…. Jeg har ikke så lyst til å snakke med han om det, jeg vet han bare kommer til å si slapp av osv. Noen som har erfaringer? Anonymkode: 2293d...f07 1
Nymerïa Skrevet 15. januar 2023 #2 Skrevet 15. januar 2023 Jeg tror jeg hadde kommentert det uten å gjøre det til en stor samtale. Som du sier selv så kommer det ingenting ut av det hvis dere skal snakke om det. Jeg hadde sagt ting som "Ja, du er jo så begeistret for Ellen. Husk å la de andre få snakke med henne også." "Hvor opptatt tror du du kommer til å være med Ellen i kveld? Jeg lurer litt på hvem jeg skal alliere meg med for å ikke kjede meg." Og neste gang han roser henne opp i skyene "Ja, jeg vet du mener det. Det er helt åpenbart for alle at du forguder henne." Og TS, du er ikke en mindre kul kone for at du kommer med noen små stikk om dette. Jeg vil nesten si at du er mindre kul hvis du bare lider i stillhet. En kul person står opp for seg selv uten å være stakkarslig. Men dette er en litt kinkig situasjon, jeg skal gi deg det. 9 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #3 Skrevet 15. januar 2023 Takk for svar. Jeg tenker så mye på dette om dagen, så jeg må kanskje kommentere det litt mer enn jeg har gjort. Jeg vurderer også å fortelle han at jeg synes det et litt ubehagelig, men den må jeg tenke litt på. Jeg vet han bare kommer til å le av meg, og berolige meg hvis jeg sier det. Og jeg likte kommentaren om at jeg ikke er noe mindre kul om jeg ikke sier noe, og lider i stillhet. Enig den Anonymkode: 2293d...f07 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #4 Skrevet 15. januar 2023 Jeg vet ikke åssen forhold dere har. Men i forholdet til meg og min mann ville det vært naturlig å si fra om noe sånt. Om en sånn situasjon hadde dukket opp hos oss hadde jeg fint kunne sagt at jeg merker at du liker Ellen litt ekstra godt og jeg kjenner at det er litt sårt og det gjør meg litt usikker. Føler meg ganske sikker på at han hadde respondert med at det ikke var meningen å såre meg og at han deretter hadde tonet ned (ikke kuttet ut i dette tilfellet mtp felles vennegjeng) snakkingen med Ellen for å ta hensyn til meg og mine følelser. Det samme hadde selvfølgelig jeg gjort om han hadde tatt opp noe sånt. Anonymkode: 70a7b...aa0 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #5 Skrevet 15. januar 2023 Du kan ha en sånn samtale uten å stille spørsmål. Ikke bruk ordet «forelsket», det er overdrivelse. Dette er nok betatthet. At hun er lesbisk er igrunnen ikke relevant, det finnes jo folk som bytter side for den rette personen. Hva med å bare si det som det er? Dette har gått for langt, og du merker tydelig at han er veldig begeistret. Det kan sikkert skje for deg og, men nå er det altså gått for langt og hva kan dere gjøre med det. Når han bortforklarer og sier slapp av, så er svaret «dropp den, nå skal dere diskutere hvordan dette skal håndteres». Om han ønsker at du skal stoppe før det går for langt med en mann så er dette en klok anledning å gå i dialog på uten å shame eller krangle. Men du må jo nesten tenke gjennom hva du ønsker dine forventninger skal være. Anonymkode: d32c3...674 2 1
Nymerïa Skrevet 15. januar 2023 #6 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Takk for svar. Jeg tenker så mye på dette om dagen, så jeg må kanskje kommentere det litt mer enn jeg har gjort. Jeg vurderer også å fortelle han at jeg synes det et litt ubehagelig, men den må jeg tenke litt på. Jeg vet han bare kommer til å le av meg, og berolige meg hvis jeg sier det. Og jeg likte kommentaren om at jeg ikke er noe mindre kul om jeg ikke sier noe, og lider i stillhet. Enig den Anonymkode: 2293d...f07 Går det an å vinkle det sånn at det er selve situasjonen som blir ubehagelig og rar? Og ikke fokusere på deg og det han kan si er latterlig sjalusi? Hvis det er så ekstremt som du skriver er det naturlig å tro at andre legger merke til det også. Enn om du tar det opp før neste selskap "Jeg vet at du liker Ellen kjempegodt (dette har han jo innrømmet han kan ikke nekte for det nå), men det blir litt mye og det er veldig åpenbart. Kan du være litt mer bevisst på dette i kveld?" Hvis han går i forsvarsposisjon så sier du "Jeg stoler på deg 100%, jeg vet at du ikke kommer til å finne på noe. Men denne beundringa er så tydelig at de andre merker det også. Og da blir jeg hun dama de andre damene synes synd på. Og jeg er ganske sikker på at du ikke vil at jeg skal være hun dama de andre damene synes synd på." 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå