AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #1 Skrevet 15. januar 2023 Jeg har spurt 2 venninner og 2 arbeidskolleger om å bake kaker til min sønn konfirmasjon. Det ville de gjerne gjøre. Men lurer på hva jeg skal betale for det? Betale for indigrenser? For arbeidet? Anonymkode: cab2a...3f0
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #2 Skrevet 15. januar 2023 Her er det vanlig at man heller baker tilbake en gang de trenger det. Anonymkode: 95edd...db0 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #3 Skrevet 15. januar 2023 Hvis dette er noen som ikke er invitert i konfirmasjonen, så ville jeg tenkt at det er normalt å betale for ingrediensene. Er de gjester, så ville jeg sett på det som en tjeneste. Anonymkode: b8249...36f
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #4 Skrevet 15. januar 2023 Man betaler ikke for det, men man baker tilbake når de spør. Anonymkode: 47a01...a19 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #5 Skrevet 15. januar 2023 Mor til stebarn tilbød å bake til vårt barns konfirmasjon. Betalte ikke for det. Hun var gjest i konfirmasjonen, da. Har selv bakt til venninne skulle ha selskap og kollega skulle ha konfirmasjon. Begge insisterte på at jeg skulle ta vare på kvitteringen for ingredienser, men jeg gjorde det som en tjeneste og syntes det var hyggelig. Ville ihvertfall tilbudt, tror jeg! Men minst like vanlig er vel å gjengjelde tjenesten en gang! Anonymkode: cf910...cac
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #6 Skrevet 15. januar 2023 Du kan tilby deg å betale for ingredienser - så har du tilbudt deg i hvert fall Jobben er ikke vanlig å ta betalt for. Her er det også mer sånn at vi hjelper hverandre. Men har en venninne som er veldig flink til å bake (og elsker det) som gjerne tar på seg å bake ofte. Det blir jo dyrt etterhvert, så hun tar gjerne imot penger for ingredienser. Især om hun lager en litt dyrere kake. Det er fair synes jeg. Og om noen som baker ikke har barn/familie/er single så liten sannsynlighet for at de trenger bakevjene tilbake, så pusher jeg litt ekstra på for å få liv til å dekke ingrediensene. Anonymkode: f8391...aab 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå