Gå til innhold

Dere som bor eller kjenner noen som bor i Vestby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det egentlig å bo der? Hvilke plasser der er fine å bo på? Jeg tenker å veksle mellom å kjøre og pendle med toget. 

Anonymkode: 5fc10...d96

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For et trist og forblåst sted. Har du vurdert Ski eller Moss? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
K.B. skrev (Akkurat nå):

For et trist og forblåst sted. Har du vurdert Ski eller Moss? 

Ski blir dessverre noe for dyrt for meg, spesielt hvis jeg skal bo nogenlunde sentralt. Moss er vanskelig mtp trafikk inn og fra Jeløya...

• Hjerte 1
Skrevet

Altså, nei. Jeg velger å ikke si noe negativt.

Vestby er fint, fordi: God togforbindelse, mye barnefamilier der, Vestby senter, Outlet. Nærhet til Ski om det trengs. :)

Anonymkode: a6187...877

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Altså, nei. Jeg velger å ikke si noe negativt.

Vestby er fint, fordi: God togforbindelse, mye barnefamilier der, Vestby senter, Outlet. Nærhet til Ski om det trengs. :)

Anonymkode: a6187...877

Betyr det at det egentlig er noe negativt å si om stedet? 🙈

Takk for svar 😀

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg bor i Son og stortrives. Om jeg ikke var etablert allerede, hadde jeg gjerne vurdert Pepperstad i Vestby. Synes det virker så hyggelig. Mye utbygging der også nå, så det er spennende tider :) 

Anonymkode: a93df...761

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan er det egentlig å bo der? Hvilke plasser der er fine å bo på? Jeg tenker å veksle mellom å kjøre og pendle med toget. 

Mannen min er derifra. Kjedelig sted men

nært Oslo da. Husker han ville jeg skulle flytte dit. Jeg er fra Sandefjord. Skjedde ikke. Er jo lett vei sånn sett til Oslo, lite rolig sted om du liker det:) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bor i Son og stortrives. Om jeg ikke var etablert allerede, hadde jeg gjerne vurdert Pepperstad i Vestby. Synes det virker så hyggelig. Mye utbygging der også nå, så det er spennende tider :) 

Theresecsk skrev (1 time siden):

Mannen min er derifra. Kjedelig sted men

nært Oslo da. Husker han ville jeg skulle flytte dit. Jeg er fra Sandefjord. Skjedde ikke. Er jo lett vei sånn sett til Oslo, lite rolig sted om du liker det:) 

Jeg blir nok å flytte til Vestby sentrum hvis det blir aktuelt. Ser at det er mye utbygging som foregår der, og ser absolutt ikke negativt på det 😊 syns egentlig boligprisene er ganske nære oslo-priser? Selv om de er litt lavere.

Helt ålreit med et rolig sted. Takk for svar 😊

Skrevet

Har vært der noen ganger, men fant stedet kjedelig. Og hver gang har det vært trøbbel med toget. Ville hatt bil om jeg skulle bodd der.

Anonymkode: 0f5c4...bc6

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg blir nok å flytte til Vestby sentrum hvis det blir aktuelt. Ser at det er mye utbygging som foregår der, og ser absolutt ikke negativt på det 😊 syns egentlig boligprisene er ganske nære oslo-priser? Selv om de er litt lavere.

Helt ålreit med et rolig sted. Takk for svar 😊

Jeg jobber i Vestby sentrum, og jeg tror det kommer til å bli skikkelig fint :) Har fulgt med på sentrumsplanen og alle forslagene, og det ser ut som det blir et spennende sentrum.

Skrevet

Helt greit sted å bo, men ikke et sted jeg vil at mine barn skal vokse opp. Vestby har slitt med å få bukt med mobbing på skolen og gjengkulturer siden jeg vokste opp der. For 20 år siden begynte barn å røyke hasj ned i 11-årsalderen der, og sånn er det enda. Det er et kjempeproblem med mobbing på skolene der! Jeg flyttet ut av kommunen i tenårene, men kjenner jo mange som fremdeles bor der og har barn der, og det er flere som har valgt å flytte etterhvert pga mobbing på skolen der. Og så er det noen som er fornøyde selvsagt.

Ellers har Vestby utrolig mye fint ved seg. Det er et godt servicetilbud der med kjøpesenter og diverse. Det er mange fine turområder der, og flere fine strender. Det er liksom kort vei til alt bortsett fra fjellet. Så hadde det ikke vært for det dårlige miljøet å vokse opp i der så ville jeg også vurdert Vestby som sted å bosette meg. 

Anonymkode: d4302...876

Skrevet

Altså, dersom du selv rangerer det som mindre attraktivt enn Ski og Moss, så…….

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Helt greit sted å bo, men ikke et sted jeg vil at mine barn skal vokse opp. Vestby har slitt med å få bukt med mobbing på skolen og gjengkulturer siden jeg vokste opp der. For 20 år siden begynte barn å røyke hasj ned i 11-årsalderen der, og sånn er det enda. Det er et kjempeproblem med mobbing på skolene der! Jeg flyttet ut av kommunen i tenårene, men kjenner jo mange som fremdeles bor der og har barn der, og det er flere som har valgt å flytte etterhvert pga mobbing på skolen der. Og så er det noen som er fornøyde selvsagt.

Ellers har Vestby utrolig mye fint ved seg. Det er et godt servicetilbud der med kjøpesenter og diverse. Det er mange fine turområder der, og flere fine strender. Det er liksom kort vei til alt bortsett fra fjellet. Så hadde det ikke vært for det dårlige miljøet å vokse opp i der så ville jeg også vurdert Vestby som sted å bosette meg. 

Kjenner meg ikke igjen i det du skriver, og jeg har venner og familie med barn i skolen i Vestby, og jeg selv i Son. Er ikke noe større problem med mobbing her, enn hva det er andre steder. Selv vokste jeg opp på Oppegård, og ble veldig mobbet. Jeg vet også om barn som blir og har blitt mobbet på Ski skole, men det betyr jo ikke at det er et større mobbeproblem der enn alle andre steder. Det skjer dessverre overalt. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.1.2023 den 21.11):

Kjenner meg ikke igjen i det du skriver, og jeg har venner og familie med barn i skolen i Vestby, og jeg selv i Son. Er ikke noe større problem med mobbing her, enn hva det er andre steder. Selv vokste jeg opp på Oppegård, og ble veldig mobbet. Jeg vet også om barn som blir og har blitt mobbet på Ski skole, men det betyr jo ikke at det er et større mobbeproblem der enn alle andre steder. Det skjer dessverre overalt. 

Det er fint du ikke kjenner deg igjen, men det er et stort problem på Vestby skole likevel. Har inntrykk av at det er bedre i Son. Men Vestby Skole har en lang vei å gå. Mobbing forekommer overalt, men forskjellen er hvordan det blir håndtert. 

• 1 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.1.2023 den 22.53):

Det er fint du ikke kjenner deg igjen, men det er et stort problem på Vestby skole likevel. Har inntrykk av at det er bedre i Son. Men Vestby Skole har en lang vei å gå. Mobbing forekommer overalt, men forskjellen er hvordan det blir håndtert. 

Er du fra vestby?

Anonymkode: 6fa08...6d5

Skrevet

Forstår ikke hvorfor folk vil bo i Ski, Vestby og Oppegård. Er jo nesten Oslo-priser, og så mye mer reisetid hvis du jobber i Oslo i tillegg til at stedene i hovedsak er stygge. Jeg hadde mye heller valgt å bo i Oslo og heller hatt litt mindre bolig. 

Anonymkode: d2163...9c4

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Forstår ikke hvorfor folk vil bo i Ski, Vestby og Oppegård. Er jo nesten Oslo-priser, og så mye mer reisetid hvis du jobber i Oslo i tillegg til at stedene i hovedsak er stygge. Jeg hadde mye heller valgt å bo i Oslo og heller hatt litt mindre bolig. 

Anonymkode: d2163...9c4

Det kommer nok litt an på hvor du er i livet, tror du ikke? Mange ønsker et liv for seg (og evt barna sine) der en har nærhet til Oslo, men samtidig har følelsen av å leve i et litt mindre miljø. 

Det naturlig at det er blitt, og fortsatt blir, dyrere og dyrere nedover Follo, spesielt etter den nye Follo-banen.

Jeg tror mange føler de får et litt roligere liv, at det får råd til akkurat det lille ekstra de ikke oppnår i Oslo mtp bolig, og at det tross alt er veldig sentralt.

Det har vært en stor utvikling i Vestby de siste 10 årene, og stort sett til det bedre. Vestby har for meg alltid vært "the final frontier" sørover. Ski er relativt høyt priset, Drøbak er høyt priset og litt "off", selv om de har svært hyppige bussavganger til Oslo/Ås/Ski (vi snakker vel hvert 10. minutt eller noe?). Ås er en attraktiv middelvei der jeg tror det blir høyt press på å bo de neste 10-15 årene.

Anonymkode: dd5f8...f81

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...