Gå til innhold

Hvilken brillekjede er rimeligst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvilken brillebutikk/kjede som er rimeligst og yter god service.

Anonymkode: ca367...485

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg lurer på hvilken brillebutikk/kjede som er rimeligst og yter god service.

Tar du synstest hos Specsavers så får du gratis briller sa de på radioen i stad 

Skrevet
Maskinfører skrev (1 minutt siden):

Gjelder det også glassene eller bare brilleinnfattingen?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gjelder det også glassene eller bare brilleinnfattingen?

De spanderte briller ved synstest så det gjelder vel hele brilla tenker jeg `? 685,- eller no om jeg ikke husker feil 

Brille 0 kr | Specsavers Optikk

Skrevet
Maskinfører skrev (55 minutter siden):

Vær obs på at mange Specsaversbutikker ikke reparerer briller (ikke en gang om du har kjøpt dem hos Specsavers da de er redde for å ødelegge dem...). Men billig kan det absolutt bli, ja!

Hilsen konkurrent som reparerer mange Spec-briller hver uke 🤪🤣 Er flau på deres vegne på manglende service og dårlig kvalitet.

Anonymkode: 09f39...7f0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Vær obs på at mange Specsaversbutikker ikke reparerer briller (ikke en gang om du har kjøpt dem hos Specsavers da de er redde for å ødelegge dem...). Men billig kan det absolutt bli, ja!

Hilsen konkurrent som reparerer mange Spec-briller hver uke 🤪🤣 Er flau på deres vegne på manglende service og dårlig kvalitet.

Hvor jobber du?

Det står mellom brilleland og Spacesavers. Hvem bør jeg velge?

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med brilleland! 

Anonymkode: 243c9...cec

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Såpass ja :( nei bruker ikke briller men en kan vel ikke få kvalitet for 685,- 

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Specsavers, både service og kvalitet.  Har tapt mye penger på at jeg var trofast mot en annen kjede i mange år. 

Anonymkode: 399aa...40a

• Liker 1
Skrevet

Specsavers, bare vær obs på at de har begrenset utvalg. Har du et stort hode er det nesten umulig å finne noe som ser bra ut, anbefaler i så fall brilleland.

Anonymkode: 54001...d33

• Nyttig 2
Skrevet

Ikke kjøp hos Specsavers! Jeg kjøpte en dyr brille der. Dyr fordi jeg har øyne som trenger spesialglass. Brillene hadde i tillegg progresive glass. De hadde gjort noe galt i synstesten, så jeg klarte ikke å lese på nært hold med de nye brillene. Når jeg klagde, så ble jeg overtalt til å prøve en stund til. De mente at jeg trengte tid til å venne meg til de progressive glassene. Jeg visste at det var tull, siden jeg har brukt progressive glass i flere år alt. Dessverre gikk jeg med på å prøve en stund til. Når jeg så kom tilbake, så nektet de å bytte glassene, fordi det hadde gått over fristen. En tidsfrist som ikke var gått ut første gang jeg klagde. De hadde også unlatt å nevne denne denne fristen både da jeg kjøpte brillene og da jeg klagde første gangen.

Nå bruker jeg Krogh. De er dyrere, men gjør en god jobb.

Anonymkode: d5132...b6b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg er veldig fornøyd med Specsavers, både service og kvalitet.  Har tapt mye penger på at jeg var trofast mot en annen kjede i mange år. 

Anonymkode: 399aa...40a

Hva heter den andre kjeden som du har vært trofast hos?

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hvor jobber du?

Det står mellom brilleland og Spacesavers. Hvem bør jeg velge?

Jeg syns ikke at jeg skal velge for deg. Jeg er selvsagt inhabil så det holder. Du har fått flere anbefalinger; gå for den butikken du føler for. Husk at du kan få prisoverslag fra butikkene så ser du hva du syns blir best. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke kjøp hos Specsavers! Jeg kjøpte en dyr brille der. Dyr fordi jeg har øyne som trenger spesialglass. Brillene hadde i tillegg progresive glass. De hadde gjort noe galt i synstesten, så jeg klarte ikke å lese på nært hold med de nye brillene. Når jeg klagde, så ble jeg overtalt til å prøve en stund til. De mente at jeg trengte tid til å venne meg til de progressive glassene. Jeg visste at det var tull, siden jeg har brukt progressive glass i flere år alt. Dessverre gikk jeg med på å prøve en stund til. Når jeg så kom tilbake, så nektet de å bytte glassene, fordi det hadde gått over fristen. En tidsfrist som ikke var gått ut første gang jeg klagde. De hadde også unlatt å nevne denne denne fristen både da jeg kjøpte brillene og da jeg klagde første gangen.

Nå bruker jeg Krogh. De er dyrere, men gjør en god jobb.

Anonymkode: d5132...b6b

Takk, da skal jeg holde meg unna Specsavers. Trodde de var gode.

Jeg brukte Krogh tidligere, har funnet ut at de har ganske dyre sammenlignet med andre kjedene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg syns ikke at jeg skal velge for deg. Jeg er selvsagt inhabil så det holder. Du har fått flere anbefalinger; gå for den butikken du føler for. Husk at du kan få prisoverslag fra butikkene så ser du hva du syns blir best. 

Den er grei

Skrevet (endret)

Jeg har hatt en god opplevelse hos Specsavers. Han som gjorde synstesten sjekket mange ganger for at det var korrekt og tok seg veldig god tid. Jeg har brukt dem to ganger og fikk gode briller begge gangene. Men et tips er å ikke kjøpe solbriller der, de får mye rødfarge på seg uansett hvilken farge du velger. De er kjent for dette.

Men jeg kjenner andre som hadde så dårlig opplevelse at det er latterlig. Sur betjening som hostet på kunden slik at h*n ble syk, og brillene var feil siden de ga feil synstest.

Det er veldig rart hvor forskjellig vi hadde det. Jeg er litt usikker på om jeg går til Specsavers neste gang. Det er kjeder som bruker mye lengre tid på synstesten din, som f.eks. Synsam.

Endret av Gjest5656
Skrevet

Utrolig fornøyd med Specsavers. Men jeg har såpass behov i èn at ett brillepar holder. Derfor lokkes jeg ikke nødvendigvis av tilbud, men liker grundig synstest. 🙂

Skrevet

Har brukt Specsavers siden de kom, er veldig fornøyd. Men jeg legger mer penger i brillene mine enn de tilbudene, jeg velger de dyreste glassene. Blir likevel billigere enn hos andre. 

Anonymkode: e4a1c...402

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har brukt Specsavers siden de kom, er veldig fornøyd. Men jeg legger mer penger i brillene mine enn de tilbudene, jeg velger de dyreste glassene. Blir likevel billigere enn hos andre. 

Anonymkode: e4a1c...402

Jeg fant ut at med to-for-en tilbudet på dyre glass så får jeg det mye billigere over tid enn hos de andre fysiske tilgjengelige butikkene. For da kan jeg slite ut ett par, eller ødelegge infatningen uten at det er krise, og jeg kan bruke de helt til jeg trenger nye briller. Så jeg er enig med deg her. Det er kun to-for-en tilbudet på dyre glass som lokker meg til Specsavers.

Skrevet
Gjest5656 skrev (2 minutter siden):

Jeg fant ut at med to-for-en tilbudet på dyre glass så får jeg det mye billigere over tid enn hos de andre fysiske tilgjengelige butikkene. For da kan jeg slite ut ett par, eller ødelegge infatningen uten at det er krise, og jeg kan bruke de helt til jeg trenger nye briller. Så jeg er enig med deg her. Det er kun to-for-en tilbudet på dyre glass som lokker meg til Specsavers.

2 for 1, gjelder dette for både innfatningen og glass?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...