MunkenIDomen Skrevet 15. januar 2023 #1 Skrevet 15. januar 2023 Det fører til at de blir ubrukte. Veiene blir trangere for bilister og syklister, men for syklistene er det så ille at det ikke blir brukt. Alle parter taper. Bilistene, syklistene, budsjettene. Hvorfor skal alt i dette potit-landet gjøres så sabla middelmådig? https://www.tu.no/artikler/norge-bruker-hundretalls-millioner-pa-ubrukelige-sykkelfelt/245050/
Drizzt Skrevet 15. januar 2023 #2 Skrevet 15. januar 2023 MunkenIDomen skrev (4 timer siden): Det fører til at de blir ubrukte. Veiene blir trangere for bilister og syklister, men for syklistene er det så ille at det ikke blir brukt. Alle parter taper. Bilistene, syklistene, budsjettene. Hvorfor skal alt i dette potit-landet gjøres så sabla middelmådig? https://www.tu.no/artikler/norge-bruker-hundretalls-millioner-pa-ubrukelige-sykkelfelt/245050/ Her hvor jeg bor ble det satset for noen få år siden på sykkelveier. En god del gater ble smalere for å lage plass til egne sykkelfelt. Andre fortau ble erstattet med egne sykkelstier. Flott og bra! Men gjett hvor syklistene sykler? Jo, der hvor bilene kjører. Midt i veien. Mens ved siden av har de helt egne splitter nye sykkelfelt og sykkelstier. Helt, helt, helt bortkastet å bruke penger på sånt. Sykkelfolket må betale ekstremt dyre boter hver gang de bruker veien der hvor det er sykkelsti eller sykkelfelt ved siden av. Til og med miste sykkelen. Jeg har ikke noe til overs for menn i trange tights på sykkel som tror de eier veien og driter stort i sykkelfeltet og sykkelstien ved siden av. Det er alltid menn. Aldri kvinner. Kvinnelige syklister bruker sykkelfelt og sykkelsti. Men mennene ... 3 2
MunkenIDomen Skrevet 23. januar 2023 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2023 On 1/15/2023 at 8:19 PM, Drizzt said: Her hvor jeg bor ble det satset for noen få år siden på sykkelveier. En god del gater ble smalere for å lage plass til egne sykkelfelt. Andre fortau ble erstattet med egne sykkelstier. Flott og bra! Men gjett hvor syklistene sykler? Jo, der hvor bilene kjører. Midt i veien. Mens ved siden av har de helt egne splitter nye sykkelfelt og sykkelstier. Helt, helt, helt bortkastet å bruke penger på sånt. Sykkelfolket må betale ekstremt dyre boter hver gang de bruker veien der hvor det er sykkelsti eller sykkelfelt ved siden av. Til og med miste sykkelen. Jeg har ikke noe til overs for menn i trange tights på sykkel som tror de eier veien og driter stort i sykkelfeltet og sykkelstien ved siden av. Det er alltid menn. Aldri kvinner. Kvinnelige syklister bruker sykkelfelt og sykkelsti. Men mennene ... Dette er litt off topic egentlig. For du og påpeker at kvinner bruker sykkelfelt. Det er helt rett, men de lar være å sykle når de ser smale sykkelveier som er side om side med veibanen. Det føles ikke trygt og det er et problem. At mange syklister legger seg midt i veibanen er riktig om det ikke er sykkelfelt. Det kan være at disse sykkelveiene er for dårlig utformet og usammenhengende. Det er ikke vits med egne sykkelveier 200m, også må du plutselig ut i veibanen for å fortsette på veien på andre siden, eller rett og slett benytte deg av veibanen. Den norske sykkelinfrastrukturen holder ikke mål. 1
frivis Skrevet 23. januar 2023 #4 Skrevet 23. januar 2023 Ja det er helt klart et problem med smale sykkeveier uten noe mer skille enn en hvit krittstrek til bilfeltet. Har blitt nesten påkjørt flere ganger på vei til jobb. Nå bruker jeg nesten aldri sykkelen lenger, fordi det er blitt for farlig og alt handler om å straffe syklister mest mulig. Det har til og med vært sykkelkontroller her, noe som fører til at om man har en el-sykkel som er utenfor normalområdet så får man 20000kr i bot, mister bilsertifikatet og de tar sykkelen. Total bot nærmere 100000 kr.. ja de sier de vil ha folk til å sykle, men de gjør det stikk motstatte. Smartinger dette her. 1
PITTY Skrevet 23. januar 2023 #5 Skrevet 23. januar 2023 Ett sted jeg vet om er det laget bred/dyr sykkelvei med utvidelse, og 50 meter parallelt nedenfor går en annen sykkelvei i natur-omgivelser. Er ganske sikker på at en del trafikal planlegging i Oslo by er utført i fylla på julebordet. 2
PITTY Skrevet 23. januar 2023 #6 Skrevet 23. januar 2023 frivis skrev (8 minutter siden): Ja det er helt klart et problem med smale sykkeveier uten noe mer skille enn en hvit krittstrek til bilfeltet. Har blitt nesten påkjørt flere ganger på vei til jobb. Nå bruker jeg nesten aldri sykkelen lenger, fordi det er blitt for farlig og alt handler om å straffe syklister mest mulig. Det har til og med vært sykkelkontroller her, noe som fører til at om man har en el-sykkel som er utenfor normalområdet så får man 20000kr i bot, mister bilsertifikatet og de tar sykkelen. Total bot nærmere 100000 kr.. ja de sier de vil ha folk til å sykle, men de gjør det stikk motstatte. Smartinger dette her. Forbud for el-sykkel hvor? Aldri hørt om..
frivis Skrevet 23. januar 2023 #7 Skrevet 23. januar 2023 11 minutter siden, frivis said: Ja det er helt klart et problem med smale sykkeveier uten noe mer skille enn en hvit krittstrek til bilfeltet. Har blitt nesten påkjørt flere ganger på vei til jobb. Nå bruker jeg nesten aldri sykkelen lenger, fordi det er blitt for farlig og alt handler om å straffe syklister mest mulig. Det har til og med vært sykkelkontroller her, noe som fører til at om man har en el-sykkel som er utenfor normalområdet så får man 20000kr i bot, mister bilsertifikatet og de tar sykkelen. Total bot nærmere 100000 kr.. ja de sier de vil ha folk til å sykle, men de gjør det stikk motstatte. Smartinger dette her. 2 minutter siden, PITTY said: Forbud for el-sykkel hvor? Aldri hørt om.. Det er mange som har el-sykkel som spiker litt over 27.5km/t. Grunnen er gjerne at man kjøpte en billig elsykkel fra utlandet i den tro at det ikke ville være noe problem å bruke den i Norge.
PITTY Skrevet 23. januar 2023 #8 Skrevet 23. januar 2023 frivis skrev (4 minutter siden): Det er mange som har el-sykkel som spiker litt over 27.5km/t. Grunnen er gjerne at man kjøpte en billig elsykkel fra utlandet i den tro at det ikke ville være noe problem å bruke den i Norge. Ok, da er jeg med. Ja dette er man strenge på. Motorassistanse skal kutte på 25 km/t. Hørt om folk som har chippet motor til ekstreme hastigheter. Da er vel straffen kanskje fortjent..
I Grosny Skrevet 24. januar 2023 #9 Skrevet 24. januar 2023 Drizzt skrev (På 15.1.2023 den 20.19): Her hvor jeg bor ble det satset for noen få år siden på sykkelveier. En god del gater ble smalere for å lage plass til egne sykkelfelt. Andre fortau ble erstattet med egne sykkelstier. Flott og bra! Men gjett hvor syklistene sykler? Jo, der hvor bilene kjører. Midt i veien. Mens ved siden av har de helt egne splitter nye sykkelfelt og sykkelstier. Helt, helt, helt bortkastet å bruke penger på sånt. Sykkelfolket må betale ekstremt dyre boter hver gang de bruker veien der hvor det er sykkelsti eller sykkelfelt ved siden av. Til og med miste sykkelen. Jeg har ikke noe til overs for menn i trange tights på sykkel som tror de eier veien og driter stort i sykkelfeltet og sykkelstien ved siden av. Det er alltid menn. Aldri kvinner. Kvinnelige syklister bruker sykkelfelt og sykkelsti. Men mennene ... Syklistene bør ligge i det feltet som har deres hastighet. I 30 sone er det bilveien dersom man er rimelig sprek. Problemet med sykkelstier er at man hele tiden krysser farlige utkjørsler. Dette vet jeg og det har kostet meg et kragebein (egentlig en hyggelig skade siden jeg ble helt bra etter noen uker).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå