Gjest Shina Skrevet 17. desember 2005 #1 Skrevet 17. desember 2005 Hei jeg er en jente på 27. og sliter med at jeg egentlig aldrig har lyst på sex. når jeg førdt har kommet i gang og har det nyter jeg det og det er tilfredstillende, men jeg har egentlig aldrig lyst! jeg har nettopp fåt ny kjæreste og han er topp, på alle måter, får masse kos og oppmerksomhet han er også veldig romantisk noe jeg ikke har opplevd før. og en omtenksom seksualpartner vi har bra sex! men fortsatt har jeg egentlig aldrig lyst før han har gjort klare teg... lenge og ikke altid da heller? Hva har skjedd? for bare noen år siden hadde jeg velig ofte lyst og tenkte på sex ofte... jeg har lurt på om det tidligere forholdet mitt ødela meg litt, han jeg var sammen med da, aviste meg ofte og vi hadde lite sex etter det forholdet har aldrig lysten kommet til bake. Men burde ikke det forandre seg når jeg er i et nytt forhold med en man jeg er glad i? ikke har jeg barn heller så det er ikke noe som tar bort energien min.... har noen opplevd det samme? hvordan får jeg sex lysten til bake??? jeg savner den!!
Lealaus Skrevet 17. desember 2005 #2 Skrevet 17. desember 2005 Hvis noen har et bra svar på dette, så vil jeg også lese det :-) Sliter litt selv.
Gjest Mito24 Skrevet 17. desember 2005 #3 Skrevet 17. desember 2005 Det kan være hormonelle årsaker. Jeg foreslår at du tar en tur til legen for en blodprøve
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2005 #4 Skrevet 17. desember 2005 Nettopp begynt på, eller sluttet på p-piller eller annen hormonell prevansjon? Hvordan er livet ditt ellers?
Gjest peanut Skrevet 20. desember 2005 #5 Skrevet 20. desember 2005 Dette er et vanskelig spørsmål...men i og med at jeg har vært igjennom alle fasene så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan. Da vi først ble sammen, så var vi som kaniner. Nyforelsket og gærne...vi kunne gjøre det opp til 4-5 ganger på en dag til vi begge ble såre. Men etter et halvt år, når den første forelskelsen har begynt å svinne og en blir samboere, en ser hverandre hver dag til alle døgnets timer, så roet det seg ned. Vi hadde fremdeles sex flere ganger i uka og nøt det, men det ble ikke på samme måten som de første intense månedene. Nå etter tre år, så kan det faktisk gå en uke og mer uten sex...Det er helt naturlig. Noen ganger kunne vi bli litt frustrerte over dette, og som oftest var det jo jeg som jente som ikke hadde lyst...Men jeg kjenner syklusen min veldig godt. Jeg vet som oftest når jeg er mer lysten enn andre ganger, og i og med at vi er veldig flink å snakke sammen, så føler ikke han seg truet eller bekymret over at jeg ikke har ork noen ganger. F.eks; Når jeg jobber sene dager, så er det godt å bare komme hjem og slappe av....spise middag, og det er godt med nærhet...han kan sitte å kna på føttene mine og stryke meg, uten noe mer. Rett før mensen skjer det derimot noe med meg....Da går hormonene mine amokk, og han kan egentlig få meg når som helst. Rett etter mensen er vi også på hverandre de første dagene Så er det hva en tenner på etter en stund. Lange forspill funker når jeg har vært på byen dagen før...jeg blir av en eller annen grunn veldig medgjørelig dagen derpå. Ellers så like jeg å "bli tatt"...at han er litt aggressiv og bare forsyner seg. Å ligge i sengen og at han bare "prøver" seg i en evighet gjør at jeg begynner å kjede meg og avviser ham. Nøkkelordet her er vel egentlig kommunikasjon. Vi har snakket opp og ned i mente om hva vi liker, ikke liker etc. Og etter 3 år så begynner en å kjenne syklusen til hverandre. Det var lettere for ham å bli lei seg hvis jeg ikke ville før, men nå som han vet hvorfor jeg ikke orker, og at han ikke bli deppa, så skjer det ofte at han faktisk får allikevel, fordi jeg ikke er irritert eller får skyldfølelse for jeg ikke gav ham sex. Åj...dette ble langt...vet ikke om dere fikk med dere poenget her, men å snakke er ihvertfall det som gjør at vi har et bra sexliv....
Gjest marthepia Skrevet 21. desember 2005 #6 Skrevet 21. desember 2005 Samma her! Har ikke stor sexlyst jeg heller... det er først når vi er igang at jeg får lyst. Det ble sånn etter vi fikk jenta vår (4mnd +)..har rett og slett ikke lyst. Når vi går til sengs vil jeg sove! Jeg er vel utslitt kanskje...?
Gjest -eline- Skrevet 23. desember 2005 #7 Skrevet 23. desember 2005 Samma her! Har ikke stor sexlyst jeg heller... det er først når vi er igang at jeg får lyst. Det ble sånn etter vi fikk jenta vår (4mnd +)..har rett og slett ikke lyst. Når vi går til sengs vil jeg sove! Jeg er vel utslitt kanskje...? ← Ofte så er vel en del av problemet at man "venter" med sex til man skal legge seg, noe som sjelden funker noe særlig i lengden... Er man trøtt og sliten og vil sove så frister ikke sex, og begynner man å forbinde det å legge seg med at man må ha sex eller føle at en må avvise partneren hver kveld så kommer man lett inn i en vond sirkel... Tror det er lurt å forsøke å få tid til å ha sex tidligere på dagen, når man er mer våken og opplagt Det funker i hvertfall for min del.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå