AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #1 Skrevet 15. januar 2023 Som tittelen sier så har det ikke vært noen som har anerkjent bursdagen min, og slik har det vært i alle år. Jeg giftet meg under 1 år siden. Mannen min er i utlandet for jobb, og trodde han kanskje skulle sende noen blomster til meg eller gjøre noe fint før bursdagen min. Ingenting har skjedd. Jeg har gråtet i hele dagen og følt meg så alene. PS! Jeg ønsker bare å dele mine tanker her Anonymkode: 32030...b79
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #2 Skrevet 15. januar 2023 VET folk at du har bursdag da? Har du gitt en påminnelse til mannen din? Anonymkode: ef44a...988 1
Rotemor Skrevet 15. januar 2023 #3 Skrevet 15. januar 2023 Hva med familie? Facebook? Det beste er vel å jobbe med å senke forventningene sine til bursdag. Det er ikke så viktig når man er voksen. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #4 Skrevet 15. januar 2023 Du må fortelle på forhånd at bursdag er viktig for deg. Vi er nok mange som bryr oss lite om bursdager.. Anonymkode: 9755b...bdd 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #5 Skrevet 15. januar 2023 Hæ, hva slags særinger er det du har snakket med? Tror de at du alltid har eksistrert eller er en bot eller noe? Eller at du skulle ha en grunn til å lyve om når du er født? Anonymkode: c2833...c8e 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #6 Skrevet 15. januar 2023 Gratulerer med dagen TS! 🎉 Jeg har også bursdag i dag og bruker dagen til å slappe av og kose meg maks. Blir fastfood da jeg ikke gidder å lage middag og et glass rødvin til kvelds 😊 Anonymkode: 0984c...506 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #7 Skrevet 15. januar 2023 Bursdag når man er voksen er en helt vanlig dag for de fleste. Har bare møtt ei som legger ut bilde av seg selv på some og kaller seg selv for bursdagsjente. Pluss feirer med kake og ballonger som hun selv har laget, til seg selv, hvert bidige år. ingen andre voksne gjør noe utav bursdag. Det er kun store runddager, men ikke alle gjør det en gang. De som jeg vet av som gjør noe feiring, med kaker og gaver og slikt, er småbarnsforeldre som gjør det for barna sin skyld og ikke seg selv. Hvis folk ikke vet at du synes det er en spesiell dag og krever spesialbehandling, så vil du ikke få det. Så du må si det til de rundt deg så får du nok det du ønsker. Anonymkode: 12454...d9b 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #9 Skrevet 15. januar 2023 Som en felles bursdags-elsker - gjør noe fint ut av dagen din selv! Å vente på å bli overrasket fører bare til skuffelse. Ikke alle voksne bryr seg noe særlig om bursdag. Jeg inviterer på venninnelunsj eller noe og kjøper meg fine blomster selv! Anonymkode: 849ed...2f7 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #10 Skrevet 15. januar 2023 Ikke anerkjent bursdagen, som at de tror du har oppgitt feil dato? Eller som i at de har glemt det? Har du sosiale medier? Tror nesten ingen ville husket min bursdag uten facebook. Men ektefellen bør jo helst huske det, har likevel forståelse for at det kan bli glemt på en travel jobbtur. Men gratulerer med dagen, TS, uansett når den er Anonymkode: 81761...610
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #11 Skrevet 15. januar 2023 Anerkjent blir et litt rart ord å bruke. Men hva gjør du selv for å feire? Inviterer du på kake og kaffe, eller noe slikt? Er du på FB med bursdag offentlig. Husker du andres bursdager? Kan det være at mannen tenker at dere kan ha en markering når han kommer hjem. At han ikke har rukket å ordne noe hvis han jobber? Osv. Anonymkode: 36b38...fea 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #12 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bursdag når man er voksen er en helt vanlig dag for de fleste. Har bare møtt ei som legger ut bilde av seg selv på some og kaller seg selv for bursdagsjente. Pluss feirer med kake og ballonger som hun selv har laget, til seg selv, hvert bidige år. ingen andre voksne gjør noe utav bursdag. Det er kun store runddager, men ikke alle gjør det en gang. De som jeg vet av som gjør noe feiring, med kaker og gaver og slikt, er småbarnsforeldre som gjør det for barna sin skyld og ikke seg selv. Hvis folk ikke vet at du synes det er en spesiell dag og krever spesialbehandling, så vil du ikke få det. Så du må si det til de rundt deg så får du nok det du ønsker. Anonymkode: 12454...d9b Jeg kjenner ingen som ikke gjør noe utav bursdag, viktig å lære barn at man også feirer voksne Anonymkode: c5b1b...d9e
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #13 Skrevet 15. januar 2023 Kjipt av mannen din, da. Jeg feirer ikke bursdag etter jeg ble voksen, men syns jo det er koselig om noen gratulerer meg med dagen. Det er gjerne på Facebook, da. Men det er klart jeg hadde forventet en liten oppmerksomhet av mannen min. Anonymkode: 3213a...af9 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #14 Skrevet 15. januar 2023 Det er en helt vanlig dag for alle andre enn deg. Jeg har bursdag på en dag alle feirer. Har usnakket år feiret den med andre, bortsett fra ett par ganger da jeg jobbet. Svært ofte husker de ikke at det er min bursdag og glemmer å gratulere. Jeg bryr meg ikke om det, for jeg er voksen. Voksen bursdager er bare en dato som kommer og går. Anonymkode: 599a5...9ad 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #15 Skrevet 15. januar 2023 Bedre å bli glemt enn å bli trykket ned i samme slengen. Har alltid harr et vondt forhold til egen bursdag. Å ha bursdag tidlig i januar og folk er blakke så vil de nok helst glemme den. Jeg fikk jo barnebursdag,halvparten som kom alltid. Men min far måtte jo alltid lekse opp hvor egoistisk bursdager var. Så elv om jeg koste meg med de som kom, ble stemningen alt annet enn god når de dro, og ham startet bursdags shamingrn min. Min søster hater meg (hvem hater hun ikke, er et lettere spm) vi har bursdag med 5 dager mellomrom. Da ringer hun en eller to dager før sin, for å fortelle at hun har glemt min, og minne meg på hennes.... hvert år , og jeg nermer meg 50. Bestemte meg for å ta saken i egne hender tidlig. Inviterte og satt med kaker osv. Alle skulle komme. En etter en meldte avbud rett før og et par tok kontakt to timer etter og sa de hadde glemt det. Så da satt jeg med dekket bord, os spiste litt av to kaker alene. Neste runde , ba jeg pent om at de ikke tok med gaver, men jeg ville gjerne ha besøk. Dette var folk som var ofte innom. Og det samme skjedde igjen. Spiste kale alene igjen. Ett år bestemte jeg meg fir å dra bort alene. Da fikk jeg klager av min mann som aldri har ordnet noen feiring for meg, om at det var dårlig gjort å dra vekk på bursdagen min. Han hadde også fått tilbud om å bli med. Noe jeg fikk avslag på. Jeg dro, måtte snu pga et dødsfall. Så nå har jeg gitt opp. I år tok jeg det helt med ro. Har slått av bursdag på fb i håp om at alle som vil være kjipe skulle glemme meg. Jeg fikk en tlf av en bror på kvelden, samtalen ble alt annet enn hyggelig, og tårene kom også i år. Jeg kom nesten igjennom uten da. Men kl 10 på kvelden fikk jeg atter igjen et negativt fokus. Så neste år, skal jeg også slå av tlf, slik at de som husker det ikke får kontakt. For jeg vil ikke mer og jeg orker ikke mer. Anonymkode: 1c55e...085 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #16 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg kjenner ingen som ikke gjør noe utav bursdag, viktig å lære barn at man også feirer voksne Anonymkode: c5b1b...d9e Leste du hva jeg skrev, eller misforsto du nå? Jeg skrev jo at barnefamilier, altså voksne folk med barn, feirer bursdag på grunn av barna. 😕 Det er de eneste voksne som jeg vet om som gjør noe utav bursdagen sin. Anonymkode: 12454...d9b
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #17 Skrevet 15. januar 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Som tittelen sier så har det ikke vært noen som har anerkjent bursdagen min, og slik har det vært i alle år. Jeg giftet meg under 1 år siden. Mannen min er i utlandet for jobb, og trodde han kanskje skulle sende noen blomster til meg eller gjøre noe fint før bursdagen min. Ingenting har skjedd. Jeg har gråtet i hele dagen og følt meg så alene. PS! Jeg ønsker bare å dele mine tanker her Anonymkode: 32030...b79 Jeg husker ikke andre folks bursdager,min bursdag er heller ikke så viktig. I min manns familie og svigerinnes familie markeres bursdager. Hans far har 82årsdag i dag og alle hans og andres bursdager blir markert. Det var veldig slitsomt og gå på besøk hos alle. Det er også veldig mange bursdager. Det var enkelte måneder der vi hele tiden feiret bursdager helt til jeg sa stopp. Det var slitsomt og jeg vil ha helgene mine tilbake. Så var det forventninger, SELVSAGT må du komme. Men etter at støvet har lagt seg ned, er det fint igjen. Jeg har mine helger. Alle som feirer, da kan de bare feire så mye de vil. Uten meg. Ikke forventer jeg stor ståhei for min bursdag heller. Barna er en annen sak. Da skal det markeres men barna sier først hva de ønsker. Stortsett ønsker de å feire med sine venner, ikke med familie, tanter, onkler osv. Anonymkode: adde0...013
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #18 Skrevet 15. januar 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg husker ikke andre folks bursdager,min bursdag er heller ikke så viktig. I min manns familie og svigerinnes familie markeres bursdager. Hans far har 82årsdag i dag og alle hans og andres bursdager blir markert. Det var veldig slitsomt og gå på besøk hos alle. Det er også veldig mange bursdager. Det var enkelte måneder der vi hele tiden feiret bursdager helt til jeg sa stopp. Det var slitsomt og jeg vil ha helgene mine tilbake. Så var det forventninger, SELVSAGT må du komme. Men etter at støvet har lagt seg ned, er det fint igjen. Jeg har mine helger. Alle som feirer, da kan de bare feire så mye de vil. Uten meg. Ikke forventer jeg stor ståhei for min bursdag heller. Barna er en annen sak. Da skal det markeres men barna sier først hva de ønsker. Stortsett ønsker de å feire med sine venner, ikke med familie, tanter, onkler osv. Anonymkode: adde0...013 Forresten, jeg har bursdag midt i juli så jeg feiret nesten aldri hjemme. Vi var alltid på ferie og alle mine venner også. Anonymkode: adde0...013
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #19 Skrevet 15. januar 2023 Gratulerer med dagen ♥ Anonymkode: ce32d...bb7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå