Gjest Adobyen Skrevet 15. januar 2023 #1 Skrevet 15. januar 2023 Jeg kom over en artikkel om hvordan økonomien påvirker hvor mye vi selv lager av maten vi spiser. Vil bare dele. Jeg har aldri vurdert hjemmelaget som mindreverdig, men det har klart noe med økonomi å gjøre. Jo rikere vi blir, jo mindre tid bruker vi på å lage mat
Amossa Skrevet 15. januar 2023 #2 Skrevet 15. januar 2023 At amerikanere spiser ofte ute er ikke uventet. Der er det vanlig å jobbe mye, og gjerne ha to jobber. India og Tyrkia har tradisjonelle matretter som tar lang tid å lage. Når kvinnene går ut i jobb, må tradisjonelle retter erstattes med raskere mat å lage. Ferdigmat og halvfabrikata blir løsningen. Akkurat som det var i Norge utover 80-tallet. Når det hevdes at jo rikere vi blir, jo mindre tid bruker vi å lage mat, så tenker jeg at grunnen er at det er kommet tilbud om levering av matkasser i deler av Norge. Det koster sikkert, men man sparer tid. Forstår godt at man velger dette om man har råd til det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå