AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #1 Skrevet 15. januar 2023 Noen som vet? Har både demens, parkinsons og MS i familien. Er veldig lite lysten på å leve i flere år med en langtkommen variant av disse. ALS virker jo også helt jævlig. Kan jeg opprette en slags fullmakt eller testamente i dag(er 29 år) på at jeg skal motta dødshjelp i utlandet om jeg får påvist disse sykdommene og når jeg etterhvert blir betydelig påvirket? Anonymkode: f3b0b...045
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #2 Skrevet 15. januar 2023 Får å kunne reise dit og motta aktiv dødshjelp må du være samtykkekompetent, dvs du må kunne tenke klart og fortsatt bestemme det selv. En fremtidsfullmakt vil ikke hjelpe deg der. Anonymkode: 80d63...16f 4
Eva-Lena Skrevet 15. januar 2023 #3 Skrevet 15. januar 2023 Du får ikke hjelp til å ta livet ditt i utlandet uten å ha hatt grundige samtaler med lege og psykolog på disse stedene. Du må være helt klar på hva du ønsker der og da. Du kan evt ringe til ett av disse stedene og forhøre deg hos feks Dignitas i Sveits
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #4 Skrevet 15. januar 2023 Sannsynligvis ikke, men du kan avstå fra behandling og dermed dø naturlig. Anonymkode: e21fd...bc8
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #5 Skrevet 15. januar 2023 Vil anbefale deg å informere alle rundt deg om ditt synspunkt/ønsker nå, og gjenta det underveis i livet. Om du skulle få en av disse sykdommene, så vil ikke dine nærmeste få «sjokk» om du velger aktiv dødshjelp. Anonymkode: 80d63...16f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå