Gå til innhold

Er det vanlig å sove en time eller to på dagen i helger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både jeg og kona har det slik. Lørdag er vi stort sett oppe hele dagen, pga ærender etc. Men på søndager sover vi gjerne en eller to timer fra kl. 13 - 15. Føler det er litt rart, unødvendig, burde ikke være behov for det?

Eller er det flere som gjør det samme?

Anonymkode: 4335c...192

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke vanlig for meg. Hvis jeg kjenner at jeg må ha en powernap så er det gjerne i ukedagene.

Anonymkode: 2f367...0f8

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Både jeg og kona har det slik. Lørdag er vi stort sett oppe hele dagen, pga ærender etc. Men på søndager sover vi gjerne en eller to timer fra kl. 13 - 15. Føler det er litt rart, unødvendig, burde ikke være behov for det?

I helgen bruker jeg ikke vekkeklokke, men jeg legger meg stort sett til samme tid som i ukedagene, med mindre det er noe festligheter på gang. Dermed våkner jeg stort sett på rutine, kanskje en time eller to senere enn alarmen normalt.

Anonymkode: 193d4...aad

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er ikke vanlig for meg. Hvis jeg kjenner at jeg må ha en powernap så er det gjerne i ukedagene.

Anonymkode: 2f367...0f8

Samme her. På ukedagene blir det lite søvn, og jeg  trenger gjerne litt ekstra på ettermiddag/kveld. Mens i helgen sover jeg til jeg er utvhilt, og trenger ikke mer søvn etterpå.

Anonymkode: 72382...de7

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

I helgen bruker jeg ikke vekkeklokke, men jeg legger meg stort sett til samme tid som i ukedagene, med mindre det er noe festligheter på gang. Dermed våkner jeg stort sett på rutine, kanskje en time eller to senere enn alarmen normalt.

Oioi, jeg leste helt feil, beklager dette innlegget!

Men nei, jeg sover ikke på dagen, det har en tendens til å ødelegge for døgnrytmen min ellers.

Skrevet

Jeg sover når kroppen ber om det. Hvis jeg har behov for å sove litt på formiddagen i helgene, så gjør jeg det. 

Som regel skjer bare dette på fredager etter jobb, for da er jeg så sliten... I helgene sover jeg uten alarm, og legger meg maks en time senere enn hva jeg ellers ville gjort, og sover da til jeg våkner. 

• Liker 1
Skrevet

Det er helt vanlig for meg ☺️

Anonymkode: da916...210

• Liker 1
Skrevet

Mannen min tar seg nesten alltid en hvil på et par timer ila dagen...

Jeg gjør det så og si aldri, da må det være noe spesielt. 

For meg er det en uting, synes det blir slapt, og det ødelegger for dagen min (om jeg sover på dagtid altså, ikke han). Føler meg også dårlig og uggen en god stund etterpå. Men mannen kommer fra et land der de er vant med "siesta" midt på dagen, så... mulig det har noe med det å gjøre..

Anonymkode: 8faa5...454

Skrevet

Det er i helga man har ro i kroppen da og da kan det være godt å bare sovne på sofaen litt. I uka har hvertfall jeg så mye stress i kroppen at å sove på dagen er utenkelig. 

Anonymkode: 04f40...f55

• Liker 1
Skrevet

Det varierer veldig, hender seg vi sovner på sofaen en liten stund etter en del aktivitet på morgenen i helgene, men nå har jo vi aldri tid til en powernap etter jobb/før leggetid i ukedagene 😅

Anonymkode: e9297...6f7

Skrevet

Jeg synes det hørtes deilig ut 😊 Jeg og mannen kan også finne på å gjøre det, slapper av, koser og har gode samtaler i sengen, så sover vi en time eller to. Ellers er livet så hektisk, det er viktig at kroppen får hvile 😊 

Anonymkode: b7a34...a4b

• Liker 3
Skrevet

Sover aldri på dagen med mindre jeg er skikkelig syk og har høy feber. Har aldri tid til det.

Skrevet

Nei....

Anonymkode: ef1a1...909

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, det er normalt for meg hver dag hele uka. Blir 50 år.  Føler meg som en pensjonist!

Anonymkode: 47280...1a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...